پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۸۱۳۳
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
رییس دادگستری شهرستان اردستان گفت: مجموع پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف یک هزار و 679فقره و خروجی آن یک هزار و 542 پرونده است.

شعار سال: محمدرضا کبیری به مناسبت هفته قوه قضائیه در جمع خبرنگاران شهرستان، به فعالیت چهار شعبه حل اختلاف اردستان اشاره کرد و افزود: کمبود نیرو، نداشتن دادرس و معاون دادستان، نبود بازداشتگاه، کمبود فضاهای اداری، نمازخانه و آسایشگاه سربازان از چالش‌های دادگستری اردستان است.

وی تعداد پرونده‌های کیفری تشکیل شده در یک سال گذشته در دادگستری اردستان را 1648 فقره پرونده اعلام کرد و گفت: در همین مدت تعداد 1709پرونده کیفری مختومه شده است.

رییس دادگستری اردستان با بیان اینکه فعالیت شعبه اول عمومی دادگستری علاوه بر رسیدگی به پرونده‌های حقوقی، پرونده‌های مربوط به دادگاه انقلاب اطفال و نوجوانان و پرونده‌های خانواده را به صورت ویژه رسیدگی می‌کند، تصریح کرد: تعداد پرونده‌های ورودی 1333فقره و تعداد 1483فقره پرونده مختومه شده است.

کبیری در مجموع تعداد کل پرونده‌های ورودی شعب مختلف دادگستری اردستان را در یک سال گذشته نه هزار و 356 فقره پرونده اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد 9هزار و 335 فقره پرونده مختومه شده است.

وی بیشترین پرونده‌های ورودی را جرم توهین با 652 فقره پرونده اعلام کرد و گفت: تصادفات با 567، سرقت با 516 پرونده، چک با 261 فقره، مواد مخدر 231 فقره در رده‌های بعدی قرار دارند.

رییس دادگستری اردستان با بیان اینکه از نظر حقوقی مطالبه وجه با 328 فقره پرونده در رده اول قرار دارد، اضافه کرد: نداشتن زندان یکی از مشکلات شهرستان است، ساخت بازداشتگاه 150 نفره برای شهرستان در دست بررسی و پیگیری است تا با تخصیص بودجه ساخت آن آغاز شود.

کبیری به کمبود کادر اداری و قضایی اشاره و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 45 درصد چارت اداری دادگستری اردستان تکمیل است. وقت رسیدگی در سال‌های گذشته در فرصت‌های سه ماه انجام می‌شد، اما در حال حاضر حدود 30 تا 40 روزه انجام می‌شود.

سایت شعار سال، با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 4 تیر 1396، کد مطلب: 964-2495-5 :www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین