پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۲۲۷
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
رییس سازمان اورژانس کشور ضمن اشاره به کمبود تعداد قابل توجهی از نیروی انسانی در بدنه این سازمان، از تدابیر جدیدی برای توسعه ناوگان‌های هوایی اورژانس خبر داد.
شعار سال: پیر حسین کولیوند مدیر کل بحران و پدافند غیر عامل وزارت بهداشت و رییس اورژانس کشور با اشاره به نیاز‌های جدی این سازمان برای سهولت هرچه بیشتر خدمات‌دهی به بیماران و مصدومان به ویژه در شرایط بحران، اظهار داشت: وجود برخی اشکالات در اورژانس صحت دارد و باید به زودی آن‌ها را برطرف کنیم و هم اکنون، کمبود منابع انسانی یکی از اساسی‌ترین مشکلات سازمانی اورژانس به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر کمبود حداقل ۸ هزار نفر نیرو در سازمان اورژانس کشور، افزود: البته در مورد جذب و جبران این کمبود باید دولت مجوزهای لازم را صادر کند و در حال حاضر منتظر تدابیر جدید دولت هستیم، اما شاید کسری بودجه‌ مهمترین علت کمبود این تعداد از نیروهای انسانی به شمار رود البته به غیر از این مورد کمبود نیروهای متخصص نیز می‌تواند علت دیگر وضعیت پیش آمده محسوب شود.

رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به جبران برخی دیگر از کمبود‌ها در بخش ناوگان‌های هوایی امدادی، تصریح کرد: با توجه به توسعه این ناوگان‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در این زمینه، در صورت امکان تا خرداد ماه سال جاری ۱۳ ناو هوایی جدید با مالکیت سازمان اورژانس کشور در آسمان تهران به پرواز می‌رسند.

کلیوند یادآور شد: هم اکنون مجموعا ۳۱ ناو هوایی در اختیار اورژانس کشور است که با تدابیر انجام گرفته به زودی این تعداد به ۴۴ ناوگان هوایی افزایش می‌یابد که در حقیقت بالگردهای ویژه (ای. ام. اس) را در بر می‌گیرد و همگی دارای تجهیزات و امکانات کاملا تخصصی برای رسیدگی فوری به بیماران و انتقال فوری بیماران یا مجروحین در شرایط خاص همچون مکان‌های صعب العبور، بار سنگین ترافیک‌های جاده‌ای و انتقال سریع بیماران بد حال اختصاص دارند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی زنان قم، تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 7933، www.zananeqom.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین