پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۵۴۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۷
فرایند کند، خسته‌کننده و البته ترسناک جمع‌آوری زهر عقرب؛ که کار هر کسی نیست، به خوبی کمیاب بودن آن را توجیه می‌کند. برای درک بهتر دشواری تولید یک لیتر زهر عقرب بد نیست بدانید که یک عقرب باید بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بار دوشیده شود تا این میزان زهر به دست آید.شاید از عقرب بترسید و از زهرش فرار کنید، اما این مایع ترسناک گرانقیمت‌ترین مایع زمین است که هر لیترش چیزی حدود ۱۰ میلیون دلار (۵۰۰ میلیارد تومان) ارزش دارد.

شعار سال: شاید از عقرب بترسید و از زهرش فرار کنید، اما این مایع ترسناک گرانقیمت‌ترین مایع زمین است که هر لیترش چیزی حدود ۱۰ میلیون دلار (۵۰۰ میلیارد تومان) ارزش دارد.

زهر عقرب، گرانقیمت‌ترین مایع جهان


گران است و کمیاب و حتی اگر پولش را داشته باشید نمی‌توانید به راحتی یک لیتر سم عقرب بخرید که قطره‌ای از آن ۱۳۰ دلار قیمت دارد.

دلیل کمیاب بودنش ساده است. کیست که بتواند از عقرب سم بگیرد. این موجود هراس انگیز که نامش یادآور نیش دردناک است. نیشی که در انتهای دم بلندش خودنمایی می‌کند.

در مزارع پرورش عقرب که برای جمع‌آوری این زهر گرانقیمت راه‌اندازی می‌شوند، سم تک‌تک عقرب‌ها روزانه به صورت دستی جمع‌آوری می‌شود و هر روز هر عقرب میزان اندکی سم تولید می‌کند.

فرایند کند، خسته‌کننده و البته ترسناک جمع‌آوری زهر عقرب؛ که کار هر کسی نیست، به خوبی کمیاب بودن آن را توجیه می‌کند.

زهر عقرب، گرانقیمت‌ترین مایع جهان
برای درک بهتر دشواری تولید یک لیتر زهر عقرب بد نیست بدانید که یک عقرب باید بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار بار دوشیده شود تا این میزان زهر به دست آید.

زهر عقرب به چه کار می‌آید؟

ترکیبات موجود در زهر عقرب کاربرد‌های بسیاری دارند که در رشته‌های گوناگون به ویژه پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برای نمونه کلروتوکسین (Chlorotoxin) موجود در این زهر برای تخمین مکان و اندازه تومور‌های سرطانی کاربرد دارد و کالی‌توکسین موجود در این زهر به صورت آزمایشگاهی برای درمان بیماری‌های استخوانی استفاده شده است.


از همین رو بسیاری در جهان دنبال یافتن راه‌هایی برای سرعت بخشیدن و خودکار به فرایند استخراج زهر عقرب هستند تا هر چه سریع‌تر به این مایع فوق‌العاده گرانقیمت دست پیدا کنند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۲ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر:۱۸۰۹۰۱۱، www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین