پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۶۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
مراکز غیرقانونی پرورش عقرب کشف شده در مشهد این روزها فراوان شده که ناشی از تبلیغات دروغین و سراب سودآوری این کار است. در کارگاه‌های مکشوفه، پرورش انواع عقرب زرد و سیاه این گونه بندپا به‌صورت توأمان انجام می‌شود و همه بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد فعال در این زمینه، همه طعمه کلاهبرداران حرفه‌ای شده‌اند.

شعار سال: رونق کسب وکارهای مجازی و اطلاع‌رسانی درفضای مجازی روند خبر‌رسانی درخصوص سودآوری یک فعالیت و به اصطلاح زیاد شدن دست در آن زمینه را به مراتب بیشتر از گذشته کرده و همین امر به‌نوعی موجب عجله فراوان برخی برای حضور در زمینه‌های جدید سرمایه‌گذاری و شغل‌های جدید بدون تحقیق و بررسی دقیق و چند‌وچون فعالیت درآن زمینه شده است.

در این میان کلاهبرداران و افراد سودجو نیز از شرایط و فضای موجود نهایت بهره را می‌برند و از بی‌اطلاعی و ناآگاهی مردم سوءاستفاده کرده و براحتی در رقم‌های سنگین کلاهبرداری می‌کنند.

«ابوالفضل شعبانی»، فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: مراکز غیرقانونی پرورش عقرب کشف شده در مشهد این روزها فراوان شده که ناشی از تبلیغات دروغین و سراب سودآوری این کار است. در کارگاه‌های مکشوفه، پرورش انواع عقرب زرد و سیاه این گونه بندپا به‌صورت توأمان انجام می‌شود و همه بررسی‌ها نشان می‌دهد افراد فعال در این زمینه، همه طعمه کلاهبرداران حرفه‌ای شده‌اند. در هیچ‌کدام از موارد نحوه زهرگیری به افراد آموزش داده نشده و صرفاً درحوزه برگزاری کلاس‌ها و فروش عقرب از آنان کلاهبرداری شده است. ناآگاهی مردم عامل اصلی سوءاستفاده کلاهبرداران در این زمینه است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: برای فعالیت اقتصادی در هر زمینه‌ای افراد پیش از هر اقدامی باید از سازمان‌های متولی آن حوزه کسب اطلاع کرده و وجوه قانونی آن فعالیت را بررسی کنند تا دچار مشکلات و مالباختگی نشوند.

مرکز مجاز پرورش عقرب نداریم

عرفانی گفت: هیچ مرکز دارای مجوز قانونی برای پرورش عقرب در خراسان رضوی وجود ندارد. تبلیغات فراوان در فضای مجازی در خصوص ارزش زهر عقرب و ارزش فوق‌العاده آن موجب راغب شدن افراد بسیاری برای ورود و فعالیت در این زمینه شده است. حتی اگر فردی دوره کامل پرورش را سپری کند و عقرب را به زهرگیری برساند باز هم روند زهرگیری و فروش زهر دو مرحله‌ای است که به هیچ وجه افراد عادی موفق به اجرای آن نمی‌شوند.

معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: هر فردی که علاقه‌مند به فعالیت در این زمینه باشد، این اداره کل آمادگی صدور مجوز و اعلام شرایط، محیط خاص و ضوابط حاکم بر آن را دارد. هم اینک یک نفر متقاضی دریافت این مجوز در خراسان رضوی شده که در حال طی کردن مسیر دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست است.

وی گفت: عقرب‌های کشف شده از مراکز غیرقانونی پرورش آن ها، به مرکز سرم‌سازی رازی در مشهد انتقال داده شده‌اند زیرا مصرف زهر عقرب صرفاً در مراکز سرم‌سازی امکانپذیر است. همچنین تاکنون گزارشی از انتقال زهر عقرب مراکز غیرمجاز به خارج از کشور دریافت نشده و بسیار بعید است خریدار خارجی برای زهر تولید شده به این روش وجود داشته باشد زیرا باید شرایط استریل و بهداشتی خاصی بر روند زهرگیری و بسته‌بندی زهر عقرب حاکم باشد.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه ایران، تاریخ انتشار 20 شهریور 97، کد مطلب: 481525، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
از این مراکز زیاد شده قبلا شنیده بودم پرورش عقرب چه دلیلی داره؟؟
س.ق76
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
نمیتونم تصور کنم کسایی رو که به پرورش عقرب علاقه دارند -_-
به نظرم باید از طریق خریدارها مراکز غیرقانونی رو پدا و پلمپ کنند.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین