پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۴۰۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
با توجه به رواج بی رویه شکار عقرب در پی ترویج شایعه‌های بی اساس در باره درآمدزایی از راه شکار این حیوان، با متخلفان برخورد جدی می شود.

شعار سال: مرتضی جمشیدیان اظهار داشت: گاه بی اطلاعی از اهمیت همه گونه‌های حیوانات و حیات وحش برای طبیعت موجب می‌شود تا برخی حیواناتی که دست به اقدامات دفاعی برای حفظ زندگی خود می‌زنند را با ظاهربینی در طبیعت زیبای خداوندی اضافی تلقی کرده و با آنها برخورد درستی نداشته باشیم.

تمامی حیوانات در چرخه حیات نقش موثری دارند

وی با اشاره به اینکه تمام حیوانات در چرخه حیات نقش موثری دارند و شکار بی رویه آنها نظم طبیعت را بر هم‌می‌زند، ابراز داشت: نباید با ساده‌انگاری تصور کنیم که کشته شدن یک حیوان حتی در شهری دیگر در زندگی ما موثر نیست بلکه کمبود هریک از حیوانات زنجیره حیات و برهم خوردن این چرخه در ایجاد مشکلات موثر است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه حیات‌وحش باعث پایداری بوم‌سازه‌ها و چرخه‌های مواد و انرژی می‌شود، بیان داشت: یک مثال ساده در این ارتباط این است که وقتی نسل یک حیوان از میان رفته یا از تعداد آنها به شکل بی رویه کاسته می‌شود گونه مقابل وی در طبیعت افزایش یافته و به یک آفت تبدیل می‌شود.

وی به طرح مثالی در ارتباط با نقش برخی حیوانات به ظاهر بی استفاده در طبیعت پرداخت و گفت: شاید نقش گراز در پیشگیری از سیل در یک سیر بلندمدت چرخه طبیعت باور ناپذیر باشد، این حیوان در انتشار دانه‌های درختان در طبیعت و زیر و رو کردن خاک نقش مهمی دارد و سبب افزایش نفوذپذیری آب در خاک و حاصلخیزی آن شده و خطر مرگبار سیل را کاهش می‌دهد.

جمشیدیان با اشاره به اینکه شکار حیوانات اغلب با هدف سودجویی و تجارت انجام می‌شود، ابراز داشت: در روزهای گذشته دو شکارچی عقرب در آران و بیدگل دستگیر شدند.

شکار هر نوع از خزندگان به هر بهانه‌ای جرم تلقی می‌شود

وی با بیان اینکه از دیدگاه قانونی شکار هر نوع از خزندگان به هر بهانه‌ای جرم تلقی می‌شود، گفت: رواج شایعه‌های نادرست و بی پایه موجب شده بود تا شاهد شکار غیر اصولی این نوع خزنده در نقاط کویری این شهرستان با خیال خام درآمدزایی بالا توسط برخی افراد باشیم.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان اصفهان تاکید کرد: همچون همیشه ماموران یگان به شکل شبانه‌روزی به حفاظت از زیستگاه‌های ارزشمند و مناطق حفاظت شده استان مشغول هستند و با شکار هر نوع از حیات وحش بی بدیل استان از جمله با متخلفان شکار عقرب برخورد جدی و قانونی انجام می‌شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ انتشار 3 مرداد 97، کدمطلب: 792354، www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۵
0
0
ا.ف75
انقدر مردم بی سواد و نااگاهی هستیم که به خاطر شنیده ای بی اساس بخشی از زندگی خودمون رو وقف این مساله می کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین