پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۱۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۶
رئیس حفاظت از محیط زیست شهرستان جم از کشف عقرب بالدار در یکی از روستاهای جم خبر داد. وی افزود: سریعا پیگیری‌ها را با رئیس اداره حیات وحش استان بوشهر انجام دادیم که ضمن تصویر برداری از این گونه جدید، راهکارهای ایمنی در صورت زنده گیری و آسیب نرسیدن، به این موجود زیبا ارائه شد.

شعارسال: رئیس حفاظت از محیط زیست شهرستان جم از کشف عقرب بالدار در یکی از روستاهای جم خبر داد.

محمدتقی محمدی امروز در شهرستان جم اظهار داشت: طی گزارشی از دوستداران محیط زیست در شهرستان جم راس ساعت 23:30 دیروز به محیط زیست، عقرب بالدار در حیاط منزل یکی از اهالی جم کشف شد.

وی افزود: سریعا پیگیری‌ها را با رئیس اداره حیات وحش استان بوشهر انجام دادیم که ضمن تصویر برداری از این گونه جدید، راهکارهای ایمنی در صورت زنده گیری و آسیب نرسیدن، به این موجود زیبا ارائه شد.

رئیس محیط زیست جم بیان کرد: قدیمی‌ترین و کهن ترین متن در آثار دانشمندان اسلامی که از عقرب پرنده یا به تعبیر دیگر عقرب بالدار سخن به میان آمده از شخصی بنام عمروبن بحر معروف به جاحظ متوفای ۲۵۵ قمری دوازده قرن پیش است.

وی افزود: او از دانشمندان و نویسندگان صاحب نظر در بسیاری از موارد علمی با آثار مختلفی در حوزه‌های تاریخی ، عقیدتی، جانورشناسی، اخلاق و غیره بوده است .

محمدی ادامه داد: از این شهریار دریانورد و ناخدای شهیر ایرانی متوفای قرن چهارم هجری در کتاب عجایب الهند بره و بحره که بین سال های ۲۸۸ تا ۳۴۲ قمری دوازده قرن پیش تحقیق و تالیف نموده از وجود عقرب پرنده در ناحیه وقواق نام شهر و مجموعه جزایری در دریای چین گزارش شده است.

وی اضافه کرد: در جای دیگر اداره پست ایالات متحده عربی در میان تمبرهایی با موضوع حشرات تمبری اختصاصی در سال ۱۹۹۹ میلادی با تصویر عقرب پرنده منتشر و در اختیار مردم قرار داد که در ۱۰ قرن پیش شهر بغداد مورد هجوم عقرب پرنده قرار گرفته که امروز ما شاهد این گونه در استان بوشهر، شهرستان جم و روستای تشان بودیم.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان جم تصریح کرد: گونه به صورت زنده، صحیح و سالم به اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر جهت مراحل بعدی ارسال خواهد شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 31 شهریور 1397 ، کدخبر: 13970631000561،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
ا.ف75
واقعا این شعار سال در زمینه ای نیست که ورود پیدا نکرده باشه! دم همتون گرم:)) خیلی با حالین
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
0
0
چه خوبه که مردم اونجا توجه متفاوت بودنش شدن و به اداره حیات وحش اطلاع دادنش.
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین