پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۶ خرداد ۱۴۰۴ - 2025 June 06
کد خبر: ۳۹۸۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۴۰۴ - ۰۷:۱۱
شاید همه ما در دوران تحصیل تجربه ای شبیه به تجربه منعکس شده در یکی از مدارس شهر تهران و پاره کردن کتاب و جزوه بعد از امتحان آخر نهایی را داشته ایم. این تجریه در برخی از دانشگاه های خارجی بعنوان نوعی رویداد شادی آور هم سابقه اجرایی دارد. اما سوال اینجاست که چرا دانش آموز باید تا این حد از کتاب ها و درس خسته و زده باشد و اتمام امتحانات را با نوعی جشن پاره کردن کتاب و جزوه ، همراه کند؟

شعارسال: آقایان سیاست گذار وزارت آموزش و پرورش آیا وقت آن نرسیده است که با بازنگری در محتوای کتاب‌ها و نگاهی دوباره به اصل آنچه در مدرسه‌ها می‌گذرد به این چرخه باطل آموزشی که خروجی جز عدم اشتیاق به علم و بی‌انگیزگی ندارد، پایان دهید. به معدل نمرات امتحانات نهایی نگاهی بی‌اندازید، در بهترین حالت فاجعه است! وقت آن نرسیده از آمار‌هایی که جمع می‌کنید استنتاج علمی داشته باشید؟

سیستم آموزشی این کشور با نگاه تک بعدی به دانش‌آموز و دسته‌بندی آن‌ها به باهوشی که ریاضی می‌فهمد و کم‌هوشی که ریاضی نمی‌فهمد غلط است، این سیستم استعداد‌سوزی می‌کند و این فرایند غلط را به خانواده‌ها هم آموزش داده است. آیا با خود فک کرده‌اید دانش‌آموزان چرا فقط منتظر زنگ پایان هستند؟ اول هر هفته انتظار آخر هفته را می‌کشند؟ چرا پایان امتحانات حرص خود را سر کتب درسی، که برای تولید آن محیط‌زیست قربانی می‌شود، خالی می‌کنند؟ این هشدار یک خطر بزرگ است، لطفا در نظام آموزش این کشور به طور جدی بازنگری و دخالت کنید، فرصت کم و این کشور به علم نیاز دارد!

تعداد بازدید : 3

حاصل نظام آموزشی بی دروپیکر:
از سه دهه پیش که آقایان با پول ملت، به بهانه بازدید از سیستم آموزشی و پژوهشی و اقتباس از آن به کشور ژاپن رفتند و چند ماه در آنجا چریدند و خوردند و نتیجه اینکه کورکورانه نظام آموزشی جدید را با یک سری مفاهیم و محتوای پوچ به خورد بچه‌های این مرز و بوم دادند همین شد که می‌بینید..

چند نسل بیسواد تحویل جامعه دادند، و یک عده معلم بی مطالعه و کار پژوهشی در درون وزارتخانه جذب نموده اند که حتی حال ندارند به وضع ظاهری خود رسیدگی کنند..

با این خط فرمان، سال به سال هم نتایج بدتر و بدتر می‌گردد:
در این سال‌ها انواع و اقسام مدارس غیرانتفاعی و دانشگاه‌های پولی برای دادن انواع مدارک علمی بی رویه چنان افزایش یافت، گویی که به عمد مقاطع و مدارک تحصیلی دانشگاهی را بی ارزش کرده اند و تب اخذ مدرک دکتری چنان در مملکت بالا رفت که جملگی به فکر اخذ مدرک دکتری هستند. اما متاسفانه همین افراد از نوشتن چند خط عریضه عاجز و ناتوانند و از آن طرف هیچ‌گونه مهارتی جهت درست زیستن در جامعه و حتی آداب معاشرت کردن را هم نمی‌دانند.. وضعیت کنونی فریاد میزند که این سیستم آموزشی کشور باید تغییر یابد.

نفرت از کتاب و مدرسه چهره ظاهری چالش و دردی عمیق است که در صورت کم توجهی به ریشه یابی و درمانف باعث نابودی تمدنی می‌شود.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین