پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۳۸۴۰۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم تایید کرد که برخی دانش آموزان بازداشتی برای اصلاح و تربیت به مراکز روان شناسی ارجاع داده شده اند تا مانع از تبدیل آنها به شخصیت‌های ضداجتماعی شوند. کدام مرکز آقای یوسف نوری؟ چنین مراکزی در کشور با پروتکل تعریف شده برای شرایط بحران نداریم، آقای پر اطلاع؟ گیریم که داشته باشیم، مگر با چند جلسه و چند روز می شود ، کودک و نوجوان را اصلاح کرد؟ دانش آموزان دستگیر شده در ناآرامی های اخیر عموما کیس آسیب هستند، می دانستی ؟ چرا سعی نکردی مسئله را با تشکیل کمیته تخصصی درون سازمانی و برنامه ریزی برای نظام ارجاع ، حل کنی؟ تویی که توانمندی راهبری این امور را نداری، چرا وزارت را قبول کردی ؟هرچند که مشکل از تو نیست، انسان هستی و حب مقام داری. مجلسی که به تو رای می داد نباید این مسئولیت را به تو می سپرد.با قید فوریت درخواست پیگیری امور دانش آموزان خاطی، شفاف سازی تعداد دستگیر شدگان( در صورت صلاحدید امنیتی) و تعریف پروتکل حمایتی-هدایتی آنها را از وزیر آموزش و پرورش داریم.

شعار سال : یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که در اعتراضات خیابانی اخیر آیا دانش‌آموزش بازداشتی هم داریم، با پاسخی سیاسی بیان نمود که دانش آموزی در زندان نداریم. نوری در پاسخ به اینکه جدای از زندان، آیا دانش آموزی داریم که در بازداشت باشد؟ اظهار کرد: دانش آموزی در زندان نداریم و مواردی هم اگر بازداشت باشند برای بحث اصلاح و تربیت است که در مرکز روان شناسی هستند و دوستان کارشنان کارشان را انجام می‌دهند تا بعد از اصلاح به محیط مدرسه برگردند؟! در این شرایط و مرحله ممکن است این دانش آموزان به شخصیت‌های ضداجتماعی تبدیل شوند که می‌خواهیم آن‌ها را اصلاح کنیم.وی همچنین در پاسخ به این سوال که تعداد دانش آموزان بازداشتی چند نفر است؟ بیان کرد: تعدادشان زیاد نیست و اینقدری نیستند. نمی‌توانم آمار دقیقی از تعدادشان بدهم.

برخی از منابع بر این روند پاسخگویی وزیر خرده وارده نموده و بیان داشته اند که تاکنون نقد‌های جدی بر عملکرد وزیر آموزش و پرورش وارد شده، اما عموما ایشان دفاعی در برابر عملکرد خود حتی در مورد برنامه‌های متعارف هم نداشته و مهم‌تر از آن بحث روابط عمومی این وزارتخانه است که گویا بودن یا نبودن اش تاثیری در تعریف و یا بهبود اوضاع جاری نداشته و احتمالا فلسفه وجودی آن از حیز انتفاع ساقط گشته است.

*** افکار عمومی در خصوص طی روندهای قانونی برای بازداشت دانش آموزان سوال دارند؟

*** «دوستان کارشناسی» که یوسف نوری به آنان اشاره می‌کند چه کسانی هستند؟ مراکز روان شناسی که وزیر آموزش و پرورش به آن‌ها اشاره می‌کند کجا هستند؟ آیا ماده ۳۰۴ آیین دادرسی کیفری در مورد دانش آموزی اعمال شده است؟

بجای تلاش برای حل درون سازمانی مشکلات دانش آموزان خاطی دستگیر شده، آنها را به کدام مراکز روانشناسی می سپاری؟

*** از کجا وزیر حکم شخصیت ضد اجتماعی ( نگاه سلبی ممانعت از ایجاد) برای دانش آموزان بازداشتی در نشست های اخیر را صادر کرده است؟ متر و معیار وزیر آموزش و پرورش برای بر چسب زدن به دانش آموزان بازداشتی پیش از آن که نظر آنان خواسته شود و مورد ارزیابی علمی و نه ایدئولوژیک قرار گیرد، چیست؟ 

بجای تلاش برای حل درون سازمانی مشکلات دانش آموزان خاطی دستگیر شده، آنها را به کدام مراکز روانشناسی می سپاری؟

*** آیا وزیر آموزش و پرورش اساسا اطلاع و دانش، اختیار و یا استقلالی از خود دارد و یا آن که هر چه نهاد‌های غیر تخصصی در حوزه آموزش (متمایل به دیدن همه چیز با «نگاه امنیتی») بیان می دارند را می‌شنود و اجرا می‌کند؟

*** وزیر آموزش و پرورش از خود نمی پرسد که نتیجه و خروجی دو مقوله آموزش و پرورش ،چقدر در رشد علمی و تربیت دانش اموزان موثر بوده است؟ آیا روزگار می گذراند یا اقدامات بنیادین انجام می دهد؟

*** آیا لازن نبود بعد از تجارب ناآرامی های 1396 و 1398 ، اقدام به تعریف پروتکل های لازم مرتبط با این موضوع در وزارت آموزش و پرورش می شد؟

متاسفانه با این حد از رفتارهای نادرست و غیر تخصصی سر زده از آقای یوسف نوری، سرشکستگی و تاسف خودمان از حضور ایشان بعنوان وزیر آموزش و پرورش را خدمت خودشان و عموم مردم ایران اعلام می کنیم. از طرف دیگر هشدار می دهیم که نخواهیم گذاشت با منافع ملی و دینی مان در گام دوم انقلاب و سرمایه های بینانسلی نظام به صورت سلیقه گرا، هیجانی و غیر تخصصی برخورد شود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،بر گرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: دانش آموزان بازداشتی در ناآرامی ها ، پیگیری وضعیت دانش آموزان بازداشتی در ناآرامی های اخیر ، واگذاری دانش آموزان به موسسات روانشناسی ، کم اطلاعی وزیر از پروتکل های اصلاح رفتار برای دانش آموزان ، پیامدهای زیان بار حضور یوسف نوری در آموزش و پرورش ، حامیان پشت پرده یوسف نوری ، صلاحیت های زیر سوال یوسف نوری برای وزارت ، ادعای عدم وجود دانش آموزان در زندان ، دانش آموزان بازداشتی نه زندانی ، عدم ارایه آمار دقیق از دانش آموزان بازداشتی ، تعداد دانش آموزان بازداشتی ، تعریف پروتکل برخورد با دانش آموزان حاضر در ناآرامی ها در آموزش و پرورش ، طی روندهای قانونی برای بازداشت دانش آموزان ، انتقادات بر مدیریت یوسف نوری ، زیر سوال بردن صلاحیت وزارت یوسف نوری ، ارزیابی روانی دانش آموزان بازداشتی ، پاسخ طلبی از یوسف نوری برای بازداشتی های اخیر ، سرنوشت دانش آموزان بازداشتی در اغتشاشات ، ابهام در توضیحات توسف نوری درباره دانش آموزان بازداشتی ، ابهام درباره مراکز روانشناسی مورد ادعای یوسف نوری برای اعزام دانش اموزان بازداشتی
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
0
0
حالا یک چیزی گفته چقدر گیر دادید بهش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین