پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۴۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
چرا باید کشور را بازیچه دست افراد کم صلاحیت کنیم، حتی اگر رای اعتماد از مجلس به هر شیوه ممکن گرفته باشند؟ بنظر می رسد بر اساس عملکرد ارایه شده توسط یوسف نوری، صلاحیت لازم در این فرد برای راهبری راهبردی آموزش و پرورش بعنوان یک وزارتخانه جریان ساز با اثرگذاری های توسعه ای، بینانسلی و تمدنی وجود ندارد. اگر نهادهای نظارتی و مسئول شربت خواب آور مصرف کرده اند به ما ربطی ندارد. مطالبه گری قانونی و شرعی و ملی ما پابرجا خواهد بود. ما با یوسف نوری مشکلی نداریم با طرز رفتار و عملکردی مشکل داریم که یوسف نوری نمونه ای از آن است. یا کار کردن و ایجاد تحول یا خداحافظی. چرا باید از پول جیب ما خرج زندگی امثال یوسف نوری تامین شود؟ آقای وزیر هشدارها را جدی بگیرید ، قبل از اینکه بشکل جدی به دنبال ارایه عملکردتان به نهادهای قانونی، بازرسی و امنیتی کشور باشیم. برنامه هفتگی توانمندسازی معلمان به کجا رسید؟

شعار سال :ماده ۱۴۳ از آیین نامه جدید اجرایی مدارس (مصوب چهل و یکمین جلسه کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش به تاریخ ۱۰ / ۵ / ۱۴۰۰) با موضوع آموزش و به روز رسانی دانش و اطلاعات معلمان ، اذعان می‌دارد:

«حداکثر دو ساعت از ساعات موظف هفتگی معلمان به مطالعه، پژوهش، بازآموزی، به روزآوری دانش تخصصی و مهارت‌های حرفه ای، تبادل اطلاعات و تجارب با دیگران، تعامل با دانش آموزان و اولیای آنان و انجام سایر فعالیت‌های مرتبط با تعلیم و تربیت در مدرسه، اختصاص دارد. مدیر مدرسه می‌تواند با توجه به شرایط مدرسه، این فرصت را برای کارکنان مدرسه فراهم آورد».
پرسش قابل طرح از وزارت آموزش و پرورش آن است که برای سال تحصیلی جدید واقعا و در عمل چه تمهیدات و برنامه‌هایی را برای اجرای این ماده قانونی تدارک دیده است؟ در برنامه‌های رای اعتماد یوسف نوری  در بخش «راهبرد» چنین آمده است:

برنامه یوسف نوری برای توانمندسازی معلمان و نظارتی که شربت خواب آور مصرف نموده است؟

«ارتقای توانمندی و انگیزه نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش به ویژه معلمان به عنوان نیروی فکری و فرهنگی جامعه».

مطابق ماده یک از قانون تشکیل شورای عالی آموزش و پرورش یکی از وظایف مهم این شورا «نظارت بر حسن اجرای مصوبات» است. پرسش قابل طرح از شورای عالی آموزش و پرورش و دبیر کل آن است که آیا نظارتی بر مصوبات خود در حوزه اجرا و عملیات دارد و یا آن فقط قانون تصویب می‌کند بدون آن که تضمین اجرایی داشته باشد؟ و آیا چنین وضعیتی تا کی باید ادامه داشته باشد؟

برنامه یوسف نوری برای توانمندسازی معلمان و نظارتی که شربت خواب آور مصرف نموده است؟

مجلسی که خود را «انقلابی» می‌نامد(هر چند پس از گذشت بیش از دو سال از تشکیل آن هنوز مفهوم، کاربرد و فایده چنین صفات و واژه‌هایی حداقل برای معلمان مشخص و شفاف نیست) چه نظارتی را بر وزارت آموزش و پرورش و عملکرد وزیر آن حداقل برای برنامه‌ها و حرف‌هایی که در مجلس زده است اعمال می‌کند؟

برنامه یوسف نوری برای توانمندسازی معلمان و نظارتی که شربت خواب آور مصرف نموده است؟

آیا با یام وضع عملکردی، اساسا بودن و یا نبودن چنین نهاد‌های نظارتی تاثیری در بهبود و سلامت دستگاه‌ها اداری و دولتی دارد؟ بدون تردید، ریشه عمده‌ نارضایتی‌های جامعه به ناکارآمدی و ضعف در بخش نظارت بر اجرای قوانین باز می‌گردد. نظر دوستان مجلس و اعضای شوای عالی آموزش و پرورش در این خصوص چیست؟

برنامه یوسف نوری برای توانمندسازی معلمان و نظارتی که شربت خواب آور مصرف نموده است؟

آیا دوستان از حجم رزومه سازی ها در طرح سنجش صلاحیت و شایستگی معلمان باخبرند؟ آیا دوستان می دانند که به معنای واقعی و به دلایل عدیده ، معلم توان بازاموزی و به روز رسانی واقعی خود را ندارد؟ اقدامات و پیشنهادات اصلاحی دوستان کجاست؟

شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص،برگرفته از صدای معلم. منتشره در بیستم مهرماه 1401 . کدخبر: 22826. https://sedayemoallem.ir ./ سایر منابع.

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین