پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۸۳۰۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵
رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس بعنوان مدعو اجلاس روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی کشور بیان داشت که یک میلیون معلم داریم با قانون رتبه بندی معلمان قصد افزایش کیفیت از آنها می رود، در دولت رئیسی ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه کرده ایم، این در حالی است که میانگین معدل دانش آموزان ۱۱ و نیم است. وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، باید روی آموزش والدین کودکان صفر تا شش سال ، سرمایه گذاری خاص کند.
شعار سال: علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش عالی در دومین روز از اجلاس رؤسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر کشور که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار شده ، گفت: وزارت علوم جایگاه خاصی دارد و باید دیده شود، کسی که در سنگر وزارت علوم و ریاست دانشگاه است باید بداند چه مسئولیت مهم و ارزنده‌ای دارد. سال ۸۲ قانون آموزش عالی تصویب شد که ناقص است و باید تقویت شود، قانون جهش بنیان تصویب شده که بسیار مهم است، این قانون تمام موانع بورسی، مالی و بانکی را برداشته است.
 
وای به آینده کشوری که در نظام آموزشی آن، میانگین معدل دانش آموزان ۱۱ و نیم باشد؟

او افزود: در کمیسیون آموزش وقتی مجلس یازدهم شروع شد آموزش به شکل بسته دیده شد. تلاش کردیم تا سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شکل بگیرد و آن را از بهزیستی بگیریم و حالا تحقق یافته، در صورتی که آموزش و پرورش چندین سال پیش باید این کار را انجام می‌داد، دانشگاه‌ها باید خانواده‌های کودکان صفر تا ۶ ساله‌ها را آموزش دهند؛ چرا که آموزش در این دوران شکل می‌گیرد.

منادی تصریح کرد:یک میلیون معلم داریم و با قانون رتبه بندی معلمان قصد افزایش کیفیت  وجود داشته و در دولت رئیسی ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آن‌ها هزینه کرده ایم.هفته گذشته ۷ تا ۱۵ میلیون به حساب هر معلم پول واریز شده و بین ۱۸۰۰ تا ۵ میلیون تومان حقوق معلمان افزایش خواهد داشت.در چنین شرایطی وظیفه داریم تلاش کنیم که وضعیت آموزش بهبود یابد. میانگین معدل دانش آموزان ۱۱ و نیم است ، در کنار ارتقا کیفیت آموزش و پرورش باید روی خانواده ها و توانمندی آنها کار کنیم و وزارت علوم باید کیفیت در این مسئله را افزایش دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۱۱ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۸۵۹۲، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۳
0
0
واقعا باید به حال نظام آموزشی گریست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین