پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۷۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۷
مجموعه کاخ مروارید در سال‌های ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۷ در بلوار ارم مهرشهر برای اقامت شمس پهلوی ساخته شد. طرح سازه اصلی کاخ (که به شکل یک سفره‌ماهی است که صدفی آن را دربرگرفته) بدست وسلی پیترز طراحی و توسط بنیاد فرانک لوید رایتدر در زمینی به مساحت ۱۱۱ هکتار با ۲۵۰۰ متر زیربنا ساخته شد. این اثر در ۱۲ بهمن ۱۳۸۱ در فهرست آثار ملی ایران قرار گرفت، اما سال‌ها بی‌توجهی به آن باعث شد که این مجموعه تا حد زیادی تخریب شود.
شعار سال: این بنا به صورت مخروبه و مرمت نشده در حالی که وسایل آن به سرقت رفته بود در نوروز ۱۳۹۷ برای بازدید عموم گشوده شد، اما بعد از انتشار تصاویر و انتقاد‌های فراوان به وضعیت اسفبار آن، مجددا بسته شد. از سال ۱۳۹۸ حدود ۲۷ هکتار از فضای سبز مجموعه کاخ مروارید در اختیار مدیریت شهری کرج قرار گرفت و عملیات بهسازی، احیای فضای سبز و اقدامات عمرانی و زیباسازی آن انجام شد.

محوطه این مجموعه تاریخی از اواسط سال ۱۴۰۰ به روی بازدیدکنندگان باز شده‌است و هم اکنون جشنوارهٔ نوروزی از بهار تا بهار (عید نوروز تا عید فطر) در محوطه این کاخ دائر است.
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۵ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۴۰۱۰۱۰۵۰۱۸۳۳، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین