پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۶۱۳۴۱
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰
شهرستان طالقان به یکی از محبوب‌ترین مناطق توریستی نیمه شمالی کشور تبدیل شده است.
شعار سال: شهرستان طالقان در استان البرز واقع شده و بزرگترین منطقه گردشگری در این استان است.

طالقان با بهره مندی از سد بزرگ و زیبا، جنگل‌های متعدد و بافت تاریخی جذاب، به منطقه‌ای تبدیل شده است که هر گردشگری با هر سلیقه‌ای را به خود جذب می‌کند.
 
زیبایی‌‌ های طالقان
 
زیبایی‌‌ های طالقان
شهرستان طالقان از حدود ۹۰ روستا تشکیل شده است و از محدوده "پایین طالقان" تا محدوده "بالا طالقان"، اختلاف دمای بسیار زیادی حس می‌شود.
 
از میوه‌هایی که در روستا‌های مختلف این شهرستان یافت می‌شود، می‌توان به گردو، سیب، زردآلو، آلبالو، گیلاس و گلابی اشاره کرد و در میان میوه‌های مذکور، گردو، بیشترین محبوبیت و فراوانی را دارد.
 
زیبایی‌‌ های طالقان
 
زیبایی‌‌ های طالقان
بسیاری از گردشگران که از شهر‌های مختلف کشور به طالقان مراجعه می‌کنند، به محدوده سد مراجعه می‌کنند و اکثر آن‌ها پس از سفر به این شهرستان، می‌گویند که طالقان، جذابیت آنچنانی ندارد؛ اما با پرس‌وجو از مردم بومی منطقه، می‌توان به مکان‌های بسیار جذاب و حیرت انگیزی دست یافت.
 
 
زیبایی‌‌ های طالقان
 
 
 

زیبایی‌‌ های طالقان
 
 
برای سفر به طالقان و بهره مندی از جاذبه‌های گردشگری آن، باید به آزادراه کرج - قزوین و خروجی بین آبیک و نیروگاه شهید رجایی مراجعه کرد. البته به تازگی، جاده‌ای دیگر از شهر جدید هشتگرد احداث شده است که از طریق آن می‌توان مستقیما به مرکز شهرستان طالقان رسید.
 
زیبایی‌‌ های طالقان
 
 
 
زیبایی‌‌ های طالقان
 
 
زیبایی‌‌ های طالقان
 
 
 
زیبایی‌‌ های طالقان
 
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰، کد خبر: ۷۹۱۴۵۸۰، www.yjc.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین