پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۳۷۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
جایی در نزدیکی تهران، مهمانی باشکوهی در دل طبیعت بر پا شده که همه‌ی شما به آن دعوت هستید. در جایی خوش‌ آب‌وهوا به نام کندر، روستایی جای گرفته که در میان کوه‌های بلند و سر به فلک کشیده‌ی البرز قرار گرفته است.
شعارسال:منظره‌های زیبا، کوه‌های سربه فلک کشیده و چشمه‌های روان از جاذبه‌های دیدنی روستای کندر است که هر بیننده‌ای را شیفته خود می‌کند.
 
 جایی در نزدیکی تهران، مهمانی باشکوهی در دل طبیعت بر پا شده که همه‌ی شما به آن دعوت هستید. در جایی خوش‌ آب‌وهوا به نام کندر، روستایی جای گرفته که در میان کوه‌های بلند و سر به فلک کشیده‌ی البرز قرار گرفته است.
 
دشت لاله‌های کندر کجاست؟
 
دشت لاله‌های کندر که امسال برای اولین بار چهره‌ی رویایی خود را در دامان طبیعت زیبا ‌و بهاری منطقه گسترانده است، در روستای کندر در بخش آسارا، از توابع استان البرز قرار دارد. این روستا در ۲۲ کیلومتری شمال شرق شهر کرج و در هفت کیلومتری جاده‌ی کرج–چالوس واقع است.
 
 کندر به نام‌های دیگری مانند«کهن دور»هم خوانده می‌شود به این دلیل کهن دور می‌گویند که دارای اشیا قدیمی است و دلیل اینکه به آن «کن دور» می‌گویند این است که به امامزاده داوود راه دارد

شغل اکثر مردم کشاورزی است که از جمله محصولات آن‌ها می‌توان جو - گندم و عدس را نام برد.
 

بد نیست بدانید که قدمت برپایی جشنواره‌ی گل لاله در فصل بهار در استان البرز و شهرستان کرج به ۴۰ سال می‌رسد که در پارک چمران و گچسر نیز این جشنواره برگزار می‌شود.
 
دشت لاله چه زمانی بر پا می‌شود؟
 

فصل مهمانی دشت لاله‌های کندر در فصل بهار آغاز می‌شود و در زمانی کم میزبان شما خواهد بود. پس برای دیدن آن باید فرصت را غنیمت شمارید.
 
برای رسیدن به دشت باید به روستای کندر در استان البرز بروید. این روستا در ۲۲ کیلومتری شمال شرق شهر کرج جای دارد. ۱۱ کیلومتر که جاده‌ پرپیچ‌وخم کندر باید بالا بروید تا به دشت برسید.
 
ازروستا تا امامزاده داوود ۶ساعت راه است و تا کنسلقان-وارنگه-واریج ۳ ساعت راه است.
 


شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری   برنا ،تاریخ انتشار: 13  اردیبهشت   1399،کدخبر: 996226 ،www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین