پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۶۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران با اشاره به جذب ۴۰۰ قاضی ویژه شوراهای حل اختلاف در سیستم قضایی گفت: تا پایان سال آمار پرونده های رسیدگی شده در شورا به ۵۰۰ هزار فقره می‌رسد.

شعار سالهمایش سراسری سرپرستان شوراهای حل اختلاف استان تهران با حضوررییس کل دادگستری استان تهران،قائم مقام مرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور، سرپرستان و قضات شوراهای حل اختلاف استان تهران و دیگر مسئولان قضایی در مجتمع فرهنگی ورزشی شهید بهشتی برگزار شد.

دراین همایش رئیس شوراهای حل اختلاف استان تهران خاطر نشان کرد: شورای حل اختلاف ۴۸ درصد بار دستگاه قضایی رایک تنه به دوش می‌کشد و این درحالی است که اعضاو کارکنان آن بعد از گذشت سالها در باب تبدیل وضعیت و ساختار استخدامی در انتظار به سر می‌برند.

عباسعلی دریانی افزود: در سال ۹۵ با بهره گیری از بهترین قضات ۴۹۶ هزار فقره پرونده مختومه شده و امید است تا پایان سال جاری ۵۰۰ هزار فقره پرونده با آمار بالای صلح و سازش مختومه شده وتعداد حداقل ۴۰۰ نفر قاضی ویژه شورا نیز جذب سیستم قضایی شوند.

قره داغی، قائم مقاممرکز امور شوراهای حل اختلاف کشور با ابراز خرسندی از بهبود اوضاع شورای حل اختلاف از ساماندهی صدور ابلاغ اعضابا ۲ عنوان صلح و سازشی و رأیی و کاهش تخلفات اداری و قضایی در این مجموعه خبر داد و مسائل استخدامی و افزایش درآمد مجتمع ها و پایین بودن حقوق اعضاو کارکنان را متذکر شد.

وی افزود: در پیگیری ها و مناظراتی که با معاون اول رئیس جمهور و دیگر مقامات دولت داشته ایم، خواستار بازگرداندن بودجه واریز شده به دولت از محل درآمد شوراها هستیم و در این خصوص وعده هایی داده شده که امید است نتایجی حاصل شود.

در ادامه چند تن از سرپرستان مجتمع ها مواردی را تحت عنوان نواقص و تقاضاهای ویژه همکاران خدمت مسئولین محترم حاضر در همایش ارائه داده و خواستار رفع آنها شدند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 27خرداد 96، کدمطلب:4006528، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۸
0
0
سیستم قضایی کشور واقعا از ضعف کمی و کیفی نیروی انسانی در رنج است. این چالش، بستر را برای افزایش نارضایتی اجتماعی ، فراهم می کند و چنین شرایطی ، انسجام درونی و پایداری نظام مقدس جمهوری اسلامی را نشانه می رود.
رسیدگی به این حوزه از واجبات است
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین