پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۰۸۹۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۴
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه دادگستری استان کرمان با کمبود شدید کادر اداری مواجه است گفت: یکی از برنامه‌های محوری و اصلی در سال جدید ارتقای کیفیت دادرسی‌ها در شوراهای حل اختلاف است.
شعار سال: یدالله موحد صبح امروز در جمع قضات، اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف شهر کرمان که در محل سالن اجتماعات دادگستری کرمان برگزار شد، اظهار‌ داشت: بیش از یک‌هزار و 800 نفر در 331 شعبه شورای حل اختلاف استان کرمان در حال ارائه خدمت هستند.

وی با اشاره به اینکه شوراها بایستی به سمت ایجاد آرامش در جامعه و صلح و سازش حرکت کنند، گفت: اینکه یکی از برنامه‌های محوری و اصلی در سال جدید ارتقای کیفیت دادرسی‌ها در شوراهای حل اختلاف است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه فلسفه وجودی شوراهای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش در جامعه است افزود: 43 درصد پرونده‌های شورای حل اختلاف استان کرمان به صلح و سازش منتهی شده است.

وی بر کیفی‌سازی رسیدگی‌ها در محاکم قضائی تاکید کرد خاطر‌نشان کرد: سنگ بنا و هدف اصلی از تشکیل نهاد مردمی شوراهای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش و حل اختلافات با استفاده از ظرفیت‌های خود مردم بوده است.

موحد با بیان اینکه هرچه شوراها در راستای حل اختلافات و صلح و سازش اقدام کنند در واقع به فلسفه وجودی خود نزدیک‌تر شده‌اند، گفت: سال گذشته بیش از 170 هزار پرونده وارد شوراهای حل اختلاف استان کرمان شده است.

وی با اعلام اینکه شوراهای حل اختلاف کشور در سال گذشته به 3 میلیون و 400 هزار پرونده رسیدگی کرده‌اند، افزود: 48 هزار پرونده در سال گذشته در شوراهای حل اختلاف به صلح و سازش انجامیده است و به طور متوسط 43 درصد پرونده‌های قابل صلح و سازش در استان به صلح و سازش منتهی شده ‌که این آمار از میانگین کشوری بالاتر است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: یکی از راه‌های ارتقاء کیفی‌سازی دادرسی‌ها آموزش‌های مستمر برای قضات و کارمندان است که اقدامات خوبی طی سال گذشته در این زمینه شده است.

‌وی اظهار داشت: دادگستری استان کرمان با کمبود شدید کادر اداری مواجه است و امیدواریم با توسعه متوازن در تمام بخش‌ها شاهد پیشبرد اهداف سازمانی خود باشیم.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی کرمان فردا، تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1396، کد مطلب: 960210، www.kermanfarda.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین