پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۷۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
رئیس شورای حل اختلاف قم گفت: طی سال گذشته ۱۰ درصد پرونده‌های حقوقی و ۸۰ درصد پرونده‌های کیفری در شواری حل اختلاف به مصالحه منجر شد.

شعار سال: سید حمید اسماعیلی ظهر پنج‌شنبه در نشست خبری مسئولان دستگاه قضایی استان قم که به مناسبت هفته قوه قضائیه در دادگستری قم برگزار شد، اظهار داشت: در سال ۹۵ ورودی پرونده‌های حقوقی به شوراهای حل اختلاف ۴۵ هزار و ۴۶۸ پرونده بود که از این تعداد برای ۳۹ هزار و ۲۰۰ پرونده رأی صادر شد.

وی از مصالحه ۱۰ درصدی پرونده‌های حقوقی در سال گذشته خبر داد و گفت: در خصوص پرونده‌های کیفری در سال گذشته ۸۰ درصد منجر به مصالحه شد.

رئیس شورای حل اختلاف استان قم افزود: در سال ۹۵، ۷۲ شعبه حل اختلاف شهری و ۱۴ شعبه روستایی در قم فعال بود که در سه ماهه امسال هشت شعبه حقوقی نیز به ظرفیت شعبه‌های استان اضافه شد.

وی ابراز داشت: در سال ۹۵ جمع کل پرونده‌های ورودی به این شورا ۵۳ هزار و ۵۳۸ پرونده کیفری و حقوقی بود که از این تعداد ۴۷ هزار و ۳۷۵ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت و مختومه شد.

نقش رسانه‌ها در کاهش جرم

معاون قضایی رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان قم نیز در این نشست خبری آگاهی سازی و فرهنگ سازی عمومی را وظیفه همگان به خصوص اصحاب رسانه دانست.

سید ابوالفضل موسوی فرد افزود: جراید و دیگر رسانه‌ها باید به آموزش مسائل حقوقی با استفاده از کارشناسان بپردازند تا سطح اگاهی مردم بالا رود و کاهش جرم اتفاق افتد.

استفاده از ظرفیت مبلغین برای کاهش آسیب‌ها

مدیریت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم نیز در این نشست، اظهار داشت: صاحبان مشاغل و کسانی که اقدام به اخذ پروانه کسب می‌کنند دوره‌های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب شناسی را می‌گذرانند.

سعید کاویانی با بیان اینکه عادی شدن آسیب‌های اجتماعی نگران کننده است، عنوان کرد: از ظرفیت مبلغین و ائمه جماعات برای پیشگیری از این آسیب‌ها استفاده می‌کنیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 02 تیر 1396، کد مطلب:4012180 : mehrnews.comwww.

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین