پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۴۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
رئیس جمهور ۳۰ مرداد به منظور زیارت حرم مطهر حضرت معصومه(س) و دیدار و گفت وگو با مراجع عظام تقلید و شرکت در اجلاس روز جهانی مساجد به استان قم سفر کرد. در این سفر ضمن انتشار خبر دیدار رئیس جمهور با سه تن از ایات عظام ، خبری از دیدار رئیسی با شبیری زنجانی و جوادی املی پخش نشد. این سکوت خبری باعث ایجاد برخی ابهامات گردید که در ادامه بحث به علل اصلی این رویداد اشاره می گردد.

شعار سال: سفر زیارتی روز دوشنبه ابراهیم رئیسی به قم و دیدارش با سه تن از مراجع تقلید شامل آیات عظام سبحانی، نوری‌همدانی و مکارم شیرازی و عدم پخش اخبار دیدار با جوادی آملی و شبیری زنجانی ،  این سوال را ایجاد کرد که چرا رئیسی در این سفر تنها با سه تن از آیات عظام دیدار کرده و ایا سایر آیات ، ایشان را به حضور نپذیرفته اند؟

پشت پرده عدم دیدار شبیری زنجانی و جوادی املی با رئیسی

رئیس جمهور در این دیدارها به مباحث اقتصادی و عملکردهای خاص دولت، تاکید ویزه نمودند. رئیس جمهور به ۱۲ مشکل گریبان‌گیر کشور پیش از آغاز به کار دولت، از جمله همه‌گیری کرونا و فوت روزانه ۷۰۰ نفر از هموطنان بر اثر این بیماری، کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، بحران کمبود کالاهای اساسی، ناترازی در بخش انرژی، رشد اقتصادی صفر درصدی و تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی پرداخت و گفت رشد اقتصادی چهار درصدی، احیا بیش از پنج هزار کارخانه تعطیل و نیمه‌تعطیل به مدار تولید، کاهش نرخ بیکاری با رقم ۸.۲ در چند دهه گذشته ، کاهش ناترازی در بخش برق با تمهیدات دولت و توجه ویژه دولت موضوع مسکن را از مهمترین اقدامات دولت در این مدت برشمرد و در بخش سیاست خارجی هم، چند جانبه‌گرایی، ارتباط با کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای اسلامی و رشد چشمگیر تجارت خارجی را از دیگر اقدامات و دستاوردهای حائز اهمیت دولت عنوان کرد.

در این دیدارها خبر می رسد که مراجع تقلید با رویکرد گلایه آمیز با توضیحات رئیس جمهور برخورد کرده و در خصوص گرانی و تورم، مساله قیمت مسکن و اجاره بهای آن،کاهش ارزش پول ملی ، توجه بیشتر دولت به اقشار ضعیف و کم‌درآمد و رفع تبعیض در کشور، قیمت های ناپایدار کالاها، وابستگی به دلار ، توصیه‌های مهمی به رئیس‌جمهور کردند. اما در این بین خبری از دیدار رئیس‌جمهوری با آیت‌الله جوادی‌آملی و آیت‌الله شبیری زنجانی منتشر نشد و آخرین دیدار رئیس‌جمهوری با این مراجع مربوط به سال ۱۴۰۰ بوده است.

پشت پرده عدم دیدار شبیری زنجانی و جوادی املی با رئیسی

براساس اطلاعات دریافتی، دلیل عدم انجام دیدارهای رئیسی با جوادی آملی و شبیری زنجانی ، عدم حضور آنها در قم بوده است. مطابق یک سنت دیرین بسیاری از مراجع دینی در فصل گرما (تیر و مرداد) به شهرهای دیگر یا مناطق اطراف قم سفر نموده و اوایل شهریور ماه به قم بازمی‌گردند. ظاهرا آیت‌الله جوادی آملی نیز امسال مطابق این رسم قدیمی در قم حضور نداشته و همچون سال‌های گذشته دو ماه اول تابستان ضمن اقامت در دماوند در مسجدی در این شهر اقدام به برگزاری کلاس‌های درس و سخنرانی و اقامه نماز می‌کنند. دلیل عدم ملاقات با آیت‌الله شبیری زنجانی نیز عدم حضورشان در قم طبق روال سال‌های گذشته و سفر به مشهد از دهه اول محرم بوده است.

لازم به توضیح است که سفر به مناطقی خارج از قم در تابستان یک سنت دیرینه در حوزه علمیه قم محسوب می شود.بعنوان نمونه طی سال‌های گذشته مرحوم اردبیلی و آذری‌قمی به روستای خاوه قم می‌رفتند. همچنین آیت‌الله بروجردی در روستای وشنوه قم اقامت می‌گزیدند. برخی دیگر از علما همچون آیات عظام صافی و بهجت نیز در این ایام به مشهد می‌رفتند.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
0
0
چنان تیتز زدید گفتیم حتما اختلافی پیش اومده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین