پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۶۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۴
رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: احضار، جلب و بازداشت اشخاص تحت هر عنوان در جرائم غیر مشهود، منوط به مجوز قضایی است ودر غیر این صورت، بازداشت بدون مجوز قضائی افراد توسط ضابطین جرم و قابل تعقیب کیفری است.

شعار سال"یدالله موحد" در آخرین روز از هفته ناجا در نشست تعاملی مشترک با فرماندهی انتظامی استان کرمان که با حضور مقامات ارشد قضائی استان و فرماندهان انتظامی کرمان برگزار شد، اظهار کرد: نبایستی گاهی مطالبی مطرح شود که در نظام مقدس جمهوری اسلامی، اشخاص بدون دخالت دستگاه قضائی و دستور قضائی جلب و بازداشت می شوند. این حرکت درست نیست و خلاف واقع است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد: نباید به شکلی اطلاع رسانی شود،که خدای ناکرده برای مردم تشویش اذهان ایجاد شود که یک مجموعه ای از ضابطین بدون اخذ مجوز قضائی اقداماتی انجام می دهند، البته ما در استان کرمان چنین مجموعه ای را نداریم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته و حال در استان کرمان مورد مهمی نداشته ایم که بدون مجوز قضائی کسی احضار، تعقیب یا جلب شده باشد، افزود: از صفر تا صد قضایا تا آنجا که بحث برخورد با جرم است، ضابطین تحت امر دستگاه قضائی انجام وظیفه می کنند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تصریح کرد: قانون مداری در همه ی عرصه ها و حوزه ها درباره تمامی ضابطین خاص از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات و همچنین نیروی انتظامی به عنوان ضابط عام مطرح است.

وی افزود: ارتباطات و تعاملات بین دستگاه قضائی و دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی براساس قانون تعریف می شود و قانون مند است که الحمدالله این مهم در استان کرمان محقق شده است و تمامی اقدامات قضائی، اطلاعاتی، امنیتی و نظامی بر محور قانون پیش می رود.

وی ادامه داد: واقعیت این است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی مخصوصا در حوزه عدالت کیفری مبتنی بر قانون و براساس تشخیص و دستورات قضائی اقدام می شود.

موحد عنوان کرد: جامعه اسلامی ایران قانون مدار است و بر محور قانون حرکت می کند لذا تمام تعاملات، اقدامات و ماموریت های محوله بایستی مبتنی بر قانون باشد و بر محور قانون فعالیت ها انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه اشخاص و مسئولان حق ندارند از محدوده قانون پا را فراتر بگذارند،گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهت حقوق شهروندی و حقوق اشخاص از پیشرفته ترین قوانین بهره می برد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: در همه ی جرائم اعم از جرائم و رخ دادهای ناامنی و جرائم عادی و در بحث مفاسد کلان اقتصادی، قطعا کسی که تحت تعقیب قرار می گیرد و یا احضار و دستگیر می شود با مجوز و دستور قضائی صورت می پذیرد و اگر غیر این صورت پذیرد یک رفتار خلاف قانون تلقی خواهد شد.

این مقام ارشد قضائی استان از فعالیت های مجموعه های انتظامی، اطلاعاتی استان که در حوزه برخورد و مقابله با جرائم در کشف و تعقیب مجرمین و در مقابله با رخ دادهای ناامنی و مقابله با مفاسد اقتصادی دستگاه قضائی را در جهت مصالح عمومی کشور و منویات رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی)قانون مند حرکت می کنند و همگام با دستگاه قضائی و مطابق با دستورات قضائی عمل می کنند، تقدیر و تشکر کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران ، تاریخ انتشار 20 مهر 96، کدمطلب:967-9214-5، www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین