پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۵۴۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۵
کرمان در حالی از خرداد ماه تا امروز با سرپرست مدیریت می شود که گفته می شود دولت سرانجام قصد دارد در خصوص مدیریت این استان تصمیم گیری کند و گزینه اصلی هم «محمدجواد فدایی» است.اما آمار تعجب برانگیزی که در اوج مشکلات اقتصادی کشور و تحریمها در کرمان ثبت شد این بود که از دوم خرداد ماه تا امروز یعنی ۱۶ مهر ماه استان کرمان استاندار ندارد، هر چند که مسئولان وزارت کشور می گویند که سرپرست استان کرمان تمام اختیارات استانداری را داشته است اما وقتی در کرمان به فضای اداری و مدیریتی نگاهی کنید خوبی می بینید که فضای اداری کرمان در انتظار انتخاب استاندار دچار رکود شده است.

شعار سال: پس از روزها رکود محافل سیاسی در خصوص انتخاب استاندار کرمان، این روزها گمانه زنی هایی در خصوص معرفی قریب الوقوع استاندار کرمان به گوش می رسد.

دوم خرداد ماه بود استاندار کرمان به دلایل شخصی استعفایش را تقدیم وزرات کشور کرد، گویا در پشت پرده رزم حسینی چند بار درخواست کناره گیری کرده بود و در نهایت وزیر کشور استعفا را قبول کرد و محمدجواد فدایی معاون وی را به عنوان سرپرست استان کرمان معرفی کرد.

اما آمار تعجب برانگیزی که در اوج مشکلات اقتصادی کشور و تحریمها در کرمان ثبت شد این بود که از دوم خرداد ماه تا امروز یعنی ۱۶ مهر ماه استان کرمان استاندار ندارد، هر چند که مسئولان وزارت کشور می گویند که سرپرست استان کرمان تمام اختیارات استانداری را داشته است اما وقتی در کرمان به فضای اداری و مدیریتی نگاهی کنید خوبی می بینید که فضای اداری کرمان در انتظار انتخاب استاندار دچار رکود شده است.

محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس که در یکی از جلسات مطبوعاتی در این خصوص مورد سوال خبرنگاران قرار گرفت ضمن گلایه از وزرات کشور برای این انتظار طولانی به نقل از سرپرست استانداری کرمان گفت که فدایی هم خود در انتظار تعیین تکلیف مدیریت استان کرمان است.

بارها تذکر امام جمعه کرمان و نمایندگان و فعالان سیاسی هم باعث نشد که دولت سیستم کند تصمیم گیری در خصوص مدیریت بزرگترین استان کشور را کمی تندتر کند.

موضوع حتی به بخش خبری ۲۰:۳۰ کشیده شد و سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد چون تعداد استاندارانی که در قالب قانون ممنوعیت بکار گیری بازنشستگان زیاد است وزارت کشور هم دست نگه داشته که بعد از تعیین تکلیف این قانون استاندار کرمان را با اولویت نسبت به سایر استانها معرفی کند که البته بعد از گذشت روزها از تایید این قانون در شورای نگهبان و ابلاغ قانون به دولت هنوز تصمیم گیری انجام نشده است.

مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس نیز که به جز محمدجواد فدایی لیستی را به وزارت کشور داده بود نیز گویا اطلاعی از آخرین تصمیم گیریهای وزارت کشور در خصوص انتخاب استاندار کرمان ندارد. آنچه که جالب توجه است اینکه در بین نامهایی که امروز در خصوص استانداری کرمان مطرح شده است هیچ یک از این اسامی حضور ندارند.

در حال حاضر مهمترین کاندید استانداری کرمان سرپرست فعلی استانداری است و نامهایی مانند هوشنگ مظفر نیز در این بین مطرح می شود.

هر چند دولت در استانهای دیگر مصر بر انتخاب استاندار غیر بومی است و در مقطعی هم نام استاندار کرمانشاه برای تصدی گری این پست در کرمان مطرح شد اما مخالفت گروه های سیاسی مختلف در استان کرمان با انتخاب استاندار غیر بومی، وزارت کشور را به سمت گزینه های بومی سوق داده است.

نکته جالب توجه دیگر اینکه اصولگرایان کرمان با یک شعار هماهنگ در این زمینه صحبت می کنند و آن انتخاب استانداری اقتصاد محور برای توسعه استان کرمان است.

اما در آن سوی میدان رقابتی دیگر بین حزب کارگزاران و اعتدال در جریان است، گفته می شود در هفته گذشته سران سیاسی استان کرمان تنور داغ رایزنی ها را با دولت روشن کرده اند.

گفته می شود به زودی (فردا) نام استاندار کرمان در دولت نهایی و به هیئت دولت معرفی خواهد شد.

اینکه این اتفاق روی بدهد یا نه با توجه به رکورد عجیب و تاریخی که تاکنون در تعیین تکلیف استاندار کرمان ثبت شده هنوز هم قابل تایید نیست.

اما آنچه که مسلم است مسئولان باید به مردم کرمان پاسخ دهد که دلیل این تاخیر و فرصت سوزی چه بوده است

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر تاریخ انتشار 17مهر 97، کدمطلب: 4425163، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین