پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۸۴۶۸۲
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۶
یکی از آفات مدیریتی کشور، صحبت کلی ( اصطلاحا فل بداهه و سرشکمی) توسط برخی از مدیران اجرایی ارشد است. واقعا فکر نمی کنند که افکار عمومی چه تصوری درباره آنها می کند؟فاطمی امین وزیر محترم صمت،در دیدار اخیر با فعالان صنفی و اتحادیه ها از موضوعاتی صحبت کرده که بدرد دین و دنیای کسی نمی خورد. از عملیات روانی دشمن در بازار ارزی صحبت می کند که تحت تیول بانک مرکزی بوده و عنان و اختیارش به بازار هرات و سلیمانیه سپرده شده است؟ در بازار قرمز بورسی از شرکت های بورسی می گوید که بر اساس شاخص هم سنجی 7/7 درصد رشد داشته اند؟ با فرار به جلو، شرایط سال بعد را از امسال بهتر می داند و مدعی است که در نیمه راهیم؟ از افزایش تولید برای صادراتی حرف می زند در حالی که صنایع کشور فناوری موج اول و دومی داشته و فضای تحریمی و سیاسی، بازارهای آن را تخریب نموده است؟ شاید وزیر از خام فروشی ها و صادرات مواد خام صحبت می کند؟ آقای فاطمی امین، لطفا و خواهشا تقاضا ذاریم، قبل از حضور در جلسات تخصصی، حول نیاز مخاطبان همان جلسه، اندکی خردورزی نموده و مطالب مرتبط را بیان کنید. مشاور بگیرید . از طرف دیگر، کجای این جلسه هم اندیشی بود؟

شعار سال : "سید رضا فاطمی امین" امروز (سه‌شنبه) در نشست هم‌اندیشی با منتخبی از اصناف و اتحادیه‌های سراسر کشور، افزود: رصد ثبت سفارش‌ها و تخصیص ارز نشان می‌دهد که به هیچ عنوان در بازار نیمایی کمبود ارز وجود ندارد و به ویژه واردکنندگان می‌توانند شهادت دهند در مقایسه با شش ماه قبل یا حتی یک سال قبل وضعیت تخصیص ارز بسیار بهتر شده است. با این وجود ، حرکت نرخ ارز بازار آزاد به سمت ۳۶ هزار تومان کاذب بوده و چیزی جز عملیات روانی نیست. با توجه به اینکه همه واحدها به ویژه تولید کنندگان به راحتی می‌توانند از بازار نیمایی ارز مورد نیازشان را تامین کنند، بر این اساس افزایش قیمت‌ها به هیچ عنوان قابل قبول نیست و باید تمرکز کنیم که این جو روانی که بازار ارز را متلاطم می‌کند اثر خود را به صورت گرانفروشی نشان ندهد.

کلی گویی های کم بنیان فاطمی امین در دیدار با اصناف و مدیران منتخب اتحادیه ها

رشد ۵.۱ درصدی تولید صنعتی در بهار امسال
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه، محوری‌ترین موضوع اقتصاد کشور را تولید برشمرد و گفت: تاکنون حدود ۲ هزار شاخص و ۳۰۰ داشبورد مدیریتی تعریف شده و با پیش‌بینی یک اتاق پایش، تا پایان سال قادر به رصد همه متغیرها و شاخص‌ها خواهیم بود که این مهم پیش‌بینی پذیری در تولید و اقتصاد کشور از سه ماه قبل را به دنبال خواهد داشت.

امروز بررسی شاخص تولید نشان دهنده طی روند بسیار خوبی بوده  و در اکثر محصولات ، افزایش تولید به ثبت رسیده است. در بهار امسال صنعت رشد ۵.۱ درصدی تولید را ثبت کرد، در حالی که رشد اقتصادی کشور کمی بیش از سه درصد بوده است.  شاخص دیگر تولید شرکت‌های بورسی است که بیش از ۵۰ درصد تولید کشور را در اختیار دارند که در مهرماه امسال در هم‌سنجی با سال گذشته ۷.۷ درصد رشد داشته است.

رشد ۶.۵ درصدی تولید شرکت‌های بورسی در شهریورماه
فاطمی امین بیان داشت: رشد تولید این شرکت‌ها در خردادماه ۲.۵ درصد، تیرماه ۵.۸ درصد، مردادماه ۶.۴ درصد و شهریورماه ۶.۵ درصد بوده است. به گفته وی، این آمارها نشان‌دهنده روند بسیار مناسب تولید بود و به همین ترتیب رشد اشتغال و سرمایه‌گذاری را به دنبال خواهد داشت.  شاخص سرمایه‌گذاری نیز در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵.۸ درصد رشد داشته است، همچنین در ۶ماهه نخست امسال رشد ۱۳ درصدی صادرات به ثبت رسید و بر این اساس روندها مطلوب است. اصلاح برخی زیرساخت‌ها سبب شد تا اتفاقات خوبی را در حوزه تولید شاهد باشیم؛ از جمله همه سهمیه‌ها در فلزات و فولاد برداشته شد و مشکل مواد اولیه را در حوزه فولاد به طور کلی حل کردیم.

اقدامات تامین مالی زنجیره‌ای به کارت‌های اعتباری متصل می‌شود

برای اجرای بهتر تامین مالی زنجیره‌ای در نظر داریم آن را به کارت‌های اعتباری متصل کنیم و اصناف در به ثمر نشستن آن نقش ویژه خواهند داشت. امروز بیش از ۱۱۰ شهرستان در کشور شناسایی شده که از نظر تولیدی ، حرفی برای گفتن ندارند و تمرکز کردیم تا با استفاده از توان شرکت‌های بزرگ به راه‌اندازی تولید در این مناطق اقدام کنیم.

وی به پایین بودن قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: قدرت خرید تابعی از درآمدهای شغلی و غیر شغلی، یارانه، تسهیلات و کارت‌های اعتباری است. در زمینه تسهیلات و کارت‌های اعتباری پروژه‌ای را در مراحل آغازین کار داریم که بر اساس آن در نظر داریم تا به قشری وسیعی از مردم کارت اعتباری برای خرید بدهیم که جزئیات آن اطلاع رسانی خواهد شد.

باید لوکوموتیو صادرات را مهیا می‌کردیم
به طور نمونه تمرکز بر موضوع صادرات در سال گذشته نتیجه داد و در بازاری همچون آفریقا رشد ۱۰۰ درصدی صادرات به ثبت رسید. تحلیل ما در این زمینه این بود که با توجه به کاهش قدرت خرید خانوار، اگر تولید را گسترش دهیم؛ اما کسی توان خرید نداشته باشد فایده‌ای نخواهد داشت، بنابراین بر صادرات تمرکز شد. باید لوکوموتیو صادرات را مهیا می‌کردیم تا تولید به حرکت بیفتد و در نتیجه اشتغال و درآمد مردم افزایش یافته و بازار رونق یابد که در بخش صادرات با رشد ۱۳ درصدی جواب گرفتیم.

شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص،برگرفته از ایرنا. منتشره در بیست و چهارم آبان 1401. کد خبر: 84943580 . https://www.irna.ir .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین