پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۳۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۷
مدیرکل میراث فرهنگی کردستان گفت: بیمه صنعتگران فعال دارای کارت پروانه تولید انفرادی و کارگاهی صنایع دستی در شهرها و روستاهای استان کردستان پس از مدت‌ها مسکوت ماندن، فعال شد.
شعار سال: مدیرکل میراث فرهنگی کردستان گفت: بیمه صنعتگران فعال دارای کارت پروانه تولید انفرادی و کارگاهی صنایع دستی در شهرها و روستاهای استان کردستان پس از مدت‌ها مسکوت ماندن، فعال شد.

محسن علوی با اشاره به تفاهمنامه همکاری صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و روستاییان (وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی) با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گفت: طی این تفاهمنامه همه هنرمندان و صنعتگران فعال صنایع دستی در روستاها و شهرهای استان تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند.

وی ضمن دعوت از کلیه صنعتگران بخش صنایع دستی استان جهت استفاده از این موقعیت اظهار کرد: در راستای تحقق این امر حق بیمه ای که صنعتگر براساس توانایی باید برای استفاده از مزایای بیمه بپردازند، حداقل 20 هزار تومان و حداکثر 45 هزار تومان در ماه است که بصورت سالانه بایستی پرداخت کند. براساس قانون، دولت نیز موظف است دو برابر این مبلغ را به عنوان سهم کارفرمایی پرداخت کند.  

علوی افزود: در این طرح صنعتگران می توانند مانند سایر بیمه های اجتماعی در کشور از مزایای حقوق بازنشستگی، پیری، از کارافتادگی و فوت استفاده کنند.  

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان همچنین گفت: داشتن کارت صنعتگری (پروانه تولید انفرادی یا کارگاهی) از میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای متقاضیان فعال با تاییدیه معاونت صنایع دستی استان الزامی است و سن این افراد نیز نباید بیشتر از 50 و کمتر از 18 سال "بدون محدودیت جنسیت"باشد.  

به گفته علوی هرچقدر سنوات بیمه پردازی صنعتگران صنایع دستی استان بیشتر باشد در زمان بازنشستگی حقوق بیشتری دریافت می کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: 24 تیر 1397، کدخبر: 644388 ، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۴
0
0
در کنار همه اشتباهات دولت باید از این اقدامات دولت نیز تشکر کرد
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین