پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۱۸۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: طبق آخرین تصاویر ماهواره‌ای، آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم از ۱۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار هکتار رسید.

شعار سال: احمدرضا لاهیجان زاده با بیان اینکه نیزارهای خشک قسمت جنوب دریاچه «ام النعاج» در قسمت عراقی تالاب هورالعظیم علت آتش سوزی روزهای اخیر است، افزود: سال گذشته نیز با آتش‌سوزی بخشی از نیزارهای این دریاچه مواجه بودیم اما به دلیل بهتر بودن شرایط آبی هور، آتش به سرعت خاموش شد.


وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰روز از آغاز آتش‌سوزی در این قسمت از تالاب هوالعظیم می‌گذرد، بیان کرد: در این مدت کمتر از یک هزار هکتار از بخش ایرانی تالاب طی سه نوبت دچار آتش‌سوزی شد اما به دلیل اینکه هور در این بخش از مقداری آب بهره‌مند است، آتش پس از چند ساعت خاموش شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با بیان اینکه طبق آخرین تصاویر ماهواره‌ای، آتش سوزی در بخش عراقی تالاب هورالعظیم از ۱۰ هزار هکتار به ۱۵ هزار هکتار رسیده است، گفت: با تغییر مسیر جهت باد به سمت ایران، دود ناشی از این آتش‌سوزی برخی از شهرهای استان خوزستان را در بر می‌گیرد.

لاهیجان زاده با اشاره به رایزنی‌ها و مکاتبات صورت گرفته با طرف عراقی برای اطفای حریق تالاب هورالعظیم گفت: با توجه به باتلاقی بودن منطقه، برای اطفای آتش به بالگرد آب‌پاش نیاز است که کشور عراق از چنین امکانی برخوردار نیست از این رو پیشنهاد شد ایران بالگردی را برای اطفای حریق به منطقه اعزام کند که به محض موافقت این کار انجام خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان بیانکرد: از سوی این سازمان پیشنهاد داده شد با توجه به بحرانی شدن شرایط، موضوع از طریق وزارت امور خارجه ایران و رایزنی‌های دیپلماتیک مورد پیگیری قرار گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 25 تیر 97، کد مطلب: 4347683: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۹
0
0
این خبر بسیار نگران کننده است همه باید برای اطفای این آتش سوزی بسیج بشند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
0
0
یکی از مقصران این حادثه قطعا ترکیست
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین