پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۶۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴
آمار گردشگران داخلی و خارجی شهر تهران نسبت به سال گذشته با کاهش بیش از ۵۰ درصدی مواجه بوده که از این موضوع به‌سادگی نمی‌توان گذر کرد و به‌نوعی زنگ خطری برای صنعت گردشگری شهر تهران محسوب می‌شود.

شعارسال: دلاور بزرگ نیا از کاهش بیش از ۵۰ درصدی گردشگران داخلی و خارجی شهر تهران خبر داد.

 آمار گردشگران داخلی و خارجی شهر تهران نسبت به سال گذشته با کاهش بیش از ۵۰ درصدی مواجه بوده که از این موضوع به‌سادگی نمی‌توان گذر کرد و به‌نوعی زنگ خطری برای صنعت گردشگری شهر تهران محسوب می‌شود.

دلاور بزرگ‌نیا (رئیس سازمان میراث فرهنگی استان تهران) درباره آمار گردشگرانی که امسال وارد تهران شدند، گفت: در شرایط کنونی آمار گردشگران ما نسبت به همین هنگام در سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است. به‌عنوان مثال آمار گردشگران خارجی که از ابتدای امسال تاکنون وارد تهران شده‌اند؛ ۳۰۲ هزار و ۲۱۶ نفر بوده است. در صورتی که این آمار در سال گذشته ۶۲۶ هزار و ۱۹۵ نفر بوده است.

وی افزود: همچنین در بخش گردشگران ایرانی که در این مدت وارد تهران شدند، شاهد آمدن ۲۱۱ هزار و ۳۶۸ نفر بودیم. در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته این میزان ۵۱۴ هزار و ۸۹۹ نفر بوده است.

براساس این گزارش و با توجه به توضیحات دلاور بزرگ نیا، میزان گردشگران ورودی شهر تهران از ابتدای سال ۹۷ تاکنون نسبت به زمان مشابه در سال گذشته در بخش گردشگران خارجی با کاهش ۵۱.۷۳ درصدی و در بخش گردشگران داخلی با کاهش ۵۸.۹۵ درصدی مواجه شده است که قطعا این روند در ادامه می‌تواند صنعت گردشگری را با مشکلات جدی مواجه کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی استان تهران در ادامه صحبت‌های خود به کاهش ضریب اشغال اقامتگاه‌های رسمی تهران اشاره کرد و توضیح داد: ضریب اشغال اقامتگاه‌ها رسمی تهران که شامل هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، همچنین مهمان‌پذیرها و مکان‌های رسمی دیگری است؛ در سال گذشته ۵۱.۶ درصد بوده که امسال به ۴۹.۴ رسیده و باتوجه به شرایط موجود قابلیت کاهش بیشتری را هم دارد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایلنا ، تاریخ انتشار: 30شهریور 97، کد خبر:669611 ، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
س.ح75
کلا تهران تو همه چیزگویا با بحران مواحه هست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین