پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۳۸۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۳
مدیرعامل شرکت گاز مازندران استمرار گازرسانی به مناطق محروم استان را اولویت اصلی این شرکت دانست و تاکید کرد: به واسطه حساسیت و اهمیت استمرار گاز طبیعی، سه مولفه سرعت، دقت و صحت سرلوحه فعالیت کارکنان این شرکت به منظور تامین به موقع گاز مشترکان است.

شعار سال: جعفر احمدپور درباره آخرین وضعیت گازرسانی به مناطق محروم استان گفت: در شرایط فعلی گازرسانی بدون کوچک‌ترین محدودیتی در حال انجام است و به تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار گازرسانی می‌شود.

وی گفت: به منظور سهولت در کار و افزایش سطح کیفیت خدمات ارائه شده به مشترکان گاز طبیعی، از دانش و تجربیات همکاران و فناوری‌های روز استفاده می‌کنیم. وی به تاثیر مثبت گازرسانی به روستاها اشاره و اظهار کرد: وقتی به توسعه گازرسانی در روستاها اشاره می‌شود فقط باید به این نکته مهم توجه کرد که جغرافیای خاص منطقه، کوهستانی بودن و صعب العبور بودن راه‌های روستایی و گذر از گذرگاه‌های سخت و دشوار، دره‌ها و رودخانه‌های خروشان انجام طرح‌های گازرسانی با استاندارد خاص معنا پیدا می‌کند.احمدپور تصریح کرد: با صرف هزینه‌های گازرسانی صورت گرفته، راه آسایش و رفاه مردم روستاهای استان هموار می‌شود و باعث شده که مهاجرت معکوس صورت گیرد. وی یادآور شد: به دلیل کوهستانی و صعب العبور بودن و عدم اجرای کامل طرح هادی، هزینه گازرسانی به روستاهای این استان چند برابر سایر استان‌ها است.

وی با بیان اینکه گازرسانی به روستاهای دور دست دودانگه و چهاردانگه به دلیل کوهستانی و صعب‌العبور بودن منطقه از طرح‌های مهم شرکت گاز استان طی یک‌سال گذشته بوده است، اظهار کرد: برای تحقق این مهم بیش از ۶۵ کیلومتر خط تغذیه، ۳۷ کیلومتر شبکه و سه ایستگاه تقلیل فشارگاز اجرا و نصب شده است.مدیرعامل شرکت گاز استان گفت: طی سال‌های اخیر در شهرستان‌های ۵۲ گانه استان و به ویژه در شهرهای کمتر برخوردار و روستاهای محروم شاهد اجرای طرح‌های مهم و بزرگ گازرسانی بوده‌ایم که خوشبختانه به بخش مهمی از اهداف خود در این زمینه رسیده‌ و برنامه‌ها و فعالیت‌های باقیمانده خود را نیز همچنان با جدیت ادامه خواهیم داد.

احمدپور گفت: اکنون ۵/ ۹۲ درصد از ساکنان در روستاهای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. وی قیمت تمام شده انشعاب در مناطق کوهستانی را بیشتر دانست و اظهار کرد: مناطق کوهستانی دارای جلوه‌های ویژه‌ای هستند و از نظر حفظ جنگل و استقرار مردم در روستاها باید تلاش شود. وی اظهار امیدواری کرد: در صورت همکاری دیگر سازمان‌ها و تامین نقدینگی، روستاهای موجود در فاز دوم طرح بند «ق» تا پایان سال ۹۸ که قابلیت گازرسانی را داشته باشند، از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند. احمدپور تصریح کرد: براساس هدف‌گذاری‌های صورت گرفته، برای هر طرح مدت زمان معینی مشخص شده و نیاز است تا با تلاش، پیگیری‌های مستمر و همکاری مسوولان و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط روند پیشرفت طرح‌ها با تاخیر مواجه نشود.

وی در ادامه با اشاره به وجود ترانشه‌ها و دره‌های متعدد در دو سمت مسیر خط گفت: باید با هماهنگی با اداره‌های راه، منابع طبیعی و محیط زیست مجوزهای لازم کسب شود، اظهار کرد: با توجه به مسافر خیز بودن استان، در برخی مسیرها با عدم مجوز و موافقت راهداری مواجه بوده‌ایم که کار موقتا متوقف شده است. مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود: در این زمینه نشست‌های مختلفی با مدیران راهداری صورت گرفته و با توجه به شروع تدریجی مجوز راهداری، ادامه طرح در دستور کار این شرکت قرار گرفته است. احمدپور توجه به روستاهای محروم را یکی از اهداف استراتژیک شرکت گاز استان مازندران دانست و گفت: تاکنون ۵۵ شهر استان به شبکه گاز سراسری متصل شده‌اند و گاز به دوهزار روستا رسیده و روستاهای باقیمانده نیز در برنامه گازرسانی قرار دارند. وی با اشاره به تعهدات شرکت گاز مازندران در گاز رسانی به ۴۹۸ روستا از محل مصوبات بند «ق»، گفت: خوشبختانه با تلاش مجموعه شرکت گاز تا پایان امسال بیش از ۱۰۰ روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

احمدپور افزود: گازرسانی در مناطقی انجام گرفته که قابلیت گازرسانی در آن وجود نداشته است به‌طوری که به سه منطقه مازندران شامل رینه آمل، شهرهای پول و کجور نوشهر به روش سی‌ان‌جی گازرسانی شد.مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه مردم قدردان این زحمات هستند و می‌دانند که چه خدمات ارزشمندی به آنها ارائه داده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه تامین سوخت مایع به این مناطق صعب العبور هرساله با مشقات فراوان انجام می‌گرفت، شرکت گاز برای هموار شدن و رفاه حال مردم اقدام به گازرسانی کرده است.وی گفت: برای هر ۵۷ متر یک انشعاب روستایی و برای ۱۷ متر شهری یک انشعاب شهری داشته‌ایم و اگر محاسبه کنیم این اقدام هیچ‌گونه توجیه اقتصادی برای شرکت گاز ندارد، اما سیاست کلی دولت حمایت از قشر محروم و ضعیف کشور است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ انتشار 28 مهر 97، شماره: 3454072


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۳
0
0
گاز رسانی باید هر چه سریعتر انجام بشه از نیاز های اساسی یک خانواده هست
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین