پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۱۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
نبودن سامانه گاز لوله‌کشی در روستاهای جاده چالوس، زمستان‌های سرد و سختی را برای این منطقه زیبا رقم زده است. تأمین سوخت مایع در این مناطق نه تنها با دشواری زیادی روبه‌رو است و باعث خالی شدن روستاها از سکنه می‌شود، بلکه نشت آن به منابع آبی باعث آلودگی شده و جان انسان‌ها و طبیعت زنده این جاده را به خطر می‌اندازد. مراکز پذیرایی، اقامتگاه‌ها و ساکنان این منطقه ناچار به استفاده از سوخت مایع هستند و استفاده از سوخت فسیلی در روستاهای جاده چالوس و نبودن سامانه فاضلاب باعث آلودگی رودخانه کرج شده است. این در شرایطی است که به‌گفته «حسین تقی نژاد» مدیر عامل شرکت ملی گاز استان البرز، مشکل اعتباری به گازرسانی به این مناطق وجود ندارد.

شعار سال: «حمیدرضا لشکری» رئیس اداره حفاظت از محیط زیست کرج نیز نبودن سامانه گازرسانی شهری به این منطقه را عاملی برای استفاده از مواد سوختی و فسیلی برشمرد و گفت: به‌دلیل سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی ساکنان مجاور رودخانه اعم از مراکز خدماتی - پذیرایی، روستاییان و ساکنان باغ ویلاها، آلودگی‌هایی از قبیل تخلیه نفت، گازوئیل یا سپتیک‌های فاضلاب، منجر به سرازیر شدن آلودگی‌های نفتی به رودخانه‌ها که منبع آب شرب مردم است، می‌شود که بی‌شک به‌محض رؤیت آلودگی، محل شناسایی و جلوگیری‌های لازم انجام می‌گیرد.
وی افزود: در سال ۹۴ شورای عالی امنیت ملی مصوبات جدیدی برای جلوگیری از آلودگی آب شرب استان البرز و تهران ارائه کرد. در این مصوبه برای دستگاه‌های آبفای روستای شهری، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی، دهیاری‌ها، شهرداری، بخشداری، میراث فرهنگی و محیط‌ زیست وظایف گوناگونی تعریف‌ شده و باید فرهنگ‌سازی جدی در این خصوص صورت گیرد.
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با بیان اینکه در جاده چالوس 55 روستای فاقد گاز داریم، اعلام کرد: 15 روستا در پایین سد و 40 روستا در بالای سد قرار دارد که طرح گاز‌رسانی به 15 روستای پایین سد آماده و در انتظار صدور مجوزهای حفاری است، اما بنا به محدودیت‌های این جاده ناگزیریم لوله را دقیقاً در شانه اصلی راه کار کنیم. به همین دلیل هنوز مجوز فعالیت گازرسانی را از اداره راهداری دریافت نکرده‌ایم.
تقی‌نژاد با برآورد کردن هزینه این طرح، اظهار داشت: حدوداً 30 میلیارد تومان اعتبار برای این طرح لازم است که شاید بحث تأمین اعتبار آن خیلی سخت نباشد، اما مشکل اصلی، اجرایی است. حدود یک ماه پیش هم استاندار البرز دستورات لازم را صادر کرد و با معاون وزیر راه و شهرسازی هم صحبت شد که با نظر ویژه‌ای روی این طرح کار شود و گازرسانی روستاهای پایین سد را استان البرز انجام دهد. اما برای تأمین گاز بالای سد باید از تهران اقدام شود که برای انجام آن با مشکلاتی روبه‌رو هستند.
مدیرعامل شرکت گاز استان البرز در خصوص طرح مدیریت ایمن و بهینه مصرف، گفت: یکسری مطالعات در خصوص انرژی‌های نو انجام شده که بتوانیم از این طریق وارد شویم. در همین راستا خدمات خوبی به تولید‌کنندگان در بحث نیروگاه‌های کوچک صورت گرفته که با استفاده از سوخت گاز، انرژی برق تولید می‌کنند و وزارت نیرو این برق را خریداری می‌کند که طرح خوبی در جهت مدیریت ایمن و بهینه مصرف بوده است.
احداث خط انتقال بویین زهرا به چهارباغ نیز خبر خوبی برای مردم استان است. این طرح یک طرح استراتژیک است. خط انتقال به طول حدود 70 کیلومتر، با اعتباری بالغ بر 200میلیارد تومان در مدت سه سال آینده اجرا و با نگاهی 50ساله برای تأمین اعتبار گاز پایدار در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی به بهره‌برداری خواهد رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، تاریخ انتشار -، شماره: 244755


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
جهادی
Norway
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶
0
0
این پابرهنه ها واقعا خیلی مظلومن
ما سال پیش اردو جهادی رفتیم یه روستا خونه بسازیم که نه اب داشت نه گاز نه جاده اسفالت...تو چند کیلومتری شهر بزرگی مثل بابل..وتقعا جای تاسف داره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین