پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۹۸۲
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵
برنامه های دولت برای تأمین سوخت استان‌های مازندران و گلستان به ثمر نشست تدبیر دولت شرایطی را برای استان‌های شمالی به وجود آورده که دیگر دغدغه‌ای به نام کمبود گاز، ساکنان این مناطق را تهدید نخواهد کرد.
شعارسال: برنامه های دولت برای تأمین سوخت استان‌های مازندران و گلستان به ثمر نشست

تدبیر دولت شرایطی را برای استان‌های شمالی به وجود آورده که دیگر دغدغه‌ای به نام کمبود گاز، ساکنان این مناطق را تهدید نخواهد کرد. فرا رسیدن فصل سرما از این پس دیگر کابوس مردم شمال کشور نمی‌شود، چرا که با تلاش‌های صورت گرفته سرانجام گاز‌رسانی به مازندران انجام گرفته و حالا فشار گاز در این دیار بالاتر از حد مورد نیاز شده است. جریان روزانه گاز از طریق خط 42 اینچ دامغان - ساری که چند روز قبل مورد بهره‌برداری قرار گرفت، 40 میلیون متر مکعب است که با وارد شدن این مقدار گاز، انرژی گاز همه مشترکان خانگی، صنعتی و تولیدی مازندران در طول سال حتی در سردترین روزها بدون مشکل، تأمین و تضمین می‌شود.از سوی دیگر، در هفته دولت تزریق گاز به لوله‌های 77 روستای استان انجام می‌شود تا 366روستای استان تا پایان امسال گازدار شوند. در حال حاضر بیش از 4 هزار و 500 میلیارد ریال طرح‌های گازرسانی درمازندران در حال انجام است. در همین حال، در گلستان نیز 9 هزار و 93 نفر از مردم این استان همزمان با هفته دولت از مزایای طرح‌های گازرسانی برخوردار شدند. هم اینک صد درصد خانوارهای شهری و 93 درصد از خانوارهای روستایی، 554 واحد صنعتی و 64 جایگاه سیانجی در استان از مزایای گاز طبیعی برخوردار هستند. دولت تدبیر و امید طی 4 سال گذشته 2 هزار و 924میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های گازرسانی در این استان سرمایه‌گذاری کرده است. این سرمایه‌گذاری برای بهره‌مندی ساکنان 182 روستا، برخورداری 473 واحد صنعتی از سوخت گاز طبیعی و سایر طرح‌های سرمایه‌ای دراین بخش بوده است.

* اجرای 69 طرح گازرسانی در گلستان

«صفرعلی جمال ‌لیوانی»، مدیرعامل شرکت گاز گلستان در این باره گفته که شرکت گاز برای 69 طرح گاز‌رسانی 172 میلیارد و 100 میلیون ریال در 14شهرستان استان هزینه کرده است. این طرح‌ها شامل گاز‌رسانی به 48 واحد تولیدی، اجرای 18 طرح گازرسانی روستایی در مراوه تپه، کلاله، مینودشت، گالیکش و آزادشهر، 2 طرح گازرسانی به شهرک‌های صنعتی در مراوه‌ تپه و گالیکش و یک طرح گازرسانی در بندرگز است.مدیرعامل شرکت گاز گلستان افزود: با اجرای طرح‌های گازرسانی از جنوب به شمال کشور، این استان همانند مازندران و گیلان، مشکل تأمین سوخت گاز طبیعی -بویژه در فصل زمستان- نخواهد داشت.

وی از شناسایی 170 واحد صنعتی استان برای جایگزین کردن سوخت آنها با گاز طبق مصوبه شورای اقتصاد خبر داد و افزود: مصرف سالانه سوخت این تعداد واحد صنعتی معادل 30 میلیون لیتر فرآورده نفتی است. برای بهره‌مندی این واحدها از سوخت گاز، 550 میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است. اکنون گلستان از 5 نقطه شامل سرخس - نکا، دشت شاد(جنگل گلستان)، شاهرود - علی آباد، کیاسر- ساری - گلستان و رشت - مازندران - گلستان به خط انتقال گاز طبیعی متصل است.

* گاز‌رسانی به مازندران

«محمد اسماعیل ابراهیم زاده»، مدیرعامل شرکت گاز مازندران نیز با بیان اینکه دولت تدبیر و امید با کمترین درآمد بر لزوم گاز‌رسانی به مردم مازندران تأکید دارد و در 3 سال اخیر با سرمایه گذاری، طرح‌های زیادی را در استان به بهره‌برداری رسانده، تصریح کرد: از آنجایی که مازندران به لحاظ زیست محیطی حساس و استفاده از گاز طبیعی به‌عنوان یک انرژی پاک مورد توجه دست اندرکاران ملی قرار گرفت، حتی در شرایط سخت درآمدی دولت، به این استان توجه ویژه شده است. اکنون لوله‌گذاری گاز و ایجاد علمک با حضور بیش از 25پیمانکار در شهرهای کیاسر، فریم و 160 روستای 2 بخش دودانگه، چهاردانگه ساری و 151روستای هزار جریب نکا و بهشهر در حال انجام است.ابراهیم‌زاده به طلبکاری یک هزارو 460 میلیارد ریالی این شرکت اشاره کرد و گفت: 70 درصد از طلبکاری‌ها از عموم مردم و مابقی از صاحبان صنایع و واحد‌های تولیدی استان است. طبق آمار، 99 درصد از شهرها و حدود 90 درصد از جمعیت روستاهای استان گاز دارند و تا پایان سال 97 طبق برنامه مصوب سفر رئیس جمهوری به این استان، همه روستاهای بالای 20 خانوار مازندران که حدود 480 روستا برآورد شده نیز از گاز طبیعی برخوردار خواهند شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 19، تاریخ انتشار: 9 شهریور 1396، شماره: 6583 .

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین