پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۶۹۱۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از طلب 180 میلیارد تومانی این شرکت از مشترکین خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان سال 97 گازرسانی شوند.

شعار سال: سیروس شهبازی در نشست خبری که امروز( 12 تیر) برگزار شد، با اشاره به ذخایر قابل توجه گاز در کشور ایران، اظهار کرد: ایران دومین ذخایر گاز دنیا را دارد و سومین تولیدکننده گازطبیعی در دنیا است.

وی با بیان اینکه گاز از دل دریا و از طریق هزاران کیلومتر خطوط به دست ما می‌رسد، ادامه داد: گاز طبیعی یکی از پاک‌ترین سوخت‌ها است و 70 درصد سبد انرژی خانوارهای ما را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به وضعیت برخورداری استان کرمانشاه از نعمت گاز داشت و افزود: در کرمانشاه 25 شهر و 765 روستا از نعت گاز برخوردارند که شامل 99 درصد جمعیت شهری و 53 درصد جمعیت روستایی است.

به گفته این مسئول، هم اکنون 517 هزار مشترک خانگی و 2020 واحد صنعتی در استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند.

شهبازی به وضعیت گازرسانی به روستاهای استان هم اشاره و یادآوری کرد: در کرمانشاه 2490 روستا داریم که بر اساس قانون گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار در اولویت است که تعداد آنها به 1730 روستا می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: از این 1730 روستا، 765 روستا اکنون گاز دارند، 630 روستا در دست اجرا است و 500 روستا نیز برای به پیمان رفتن در دست پیگیری است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه تصریح کرد: در تمام روستاهای استان به شکلی کار در حال انجام است و تا پایان سال 96 تکلیف همه روستاها مشخص خواهد شد.

شهبازی با اشاره به اینکه از 32 شهر کرمانشاه نیز 25 شهر گاز دارند و مابقی در دست اقدام است، یادآوری کرد: گازرسانی به حمیل در مراحل نهایی است و امیدواریم در هفته دولت به بهره‌برداری برسد، شهر باینگان نیز در مراحل نهایی است، گازرسانی به ازگله به زودی به پیمان می‌رود، گازرسانی به ریجاب در مرحله پیمان‌سپاری است و در نوسود و نودشه کار اجرایی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: فعلا برای نفت‌شهر برنامه نداریم، چون این شهر سکنه ندارند.

وی همچنین از وجود 74 جایگاه CNG هم در استان خبر داد که روزانه 700 هزار مترمکعب گاز در این جایگاه‌ها به مصرف می‌رسد.

شهبازی مصرف روزانه گاز در استان را حدود 9.5 میلیون مترمکعب اعلام کرد که در فصل سرما به 13 تا 14 میلیون مترمکعب می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در ادامه از وجود 7778 کیلومتر خط لوله در استان خبر داد که عمر آنها حدود 20 سال است و چون عمر مفید این خطوط 50 سال به حساب می‌آید هنوز به مرحله فرسودگی نرسیده است.

وی گفت: تعداد انشعابات ما نیز بیش از 232 هزار مورد است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود تامین سوخت را یکی از مهمترین رسالت‌های این شرکت دانست و گفت: خوشبختانه مشکلی برای تامین سوخت مطمئن در استان نداریم و در فصل زمستان گذشته نیز کمترین مشکل را داشتیم و هیچ مشترکی مشکل قطعی گاز نداشت.

به گفته این مسئول، شرکت گاز استان کرمانشاه در سال گذشته از نظر گازرسانی رتبه چهارم کشور را کسب کرد.

سال گذشته 112 میلیارد تومان برای گازرسانی هزینه کردیم

شهبازی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در سال گذشته هم یاد کرد و ادامه داد: سال 95 حدود 1200 کیلومتر شبکه کار کردیم و 30 هزار مورد به مشترکین ما اضافه شد.

وی عنوان کرد: به علاوه در سال گذشته 112 میلیارد تومان نیز در گازرسانی به روستاها هزینه شد که رقم قابل توجهی بود.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه به برنامه‌های سال جاری هم اشاره داشت و افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های امسال ما گازرسانی به 300 روستا در سال جاری است.

شهبازی یادآوری کرد: امسال 700 کیلومتر افزایش خطوط و 12 هزار نصب انشعاب خواهیم داشت و 30 هزار مورد هم به مشترکین اضافه خواهد شد.

وی پیش بینی کرد، امسال مصرف گاز در استان نیز به روزانه یازده میلیون مترمکعب برسد و 190 میلیارد تومان نیز برای گازرسانی در استان هزینه شود.

در دولت یازدهم بیش از 500 روستای استان صاحب گاز شد

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از اقداماتی که در دولت تدبیر و امید در چند سال اخیر در حوزه گازرسانی انجام شده نیز یاد کرد و گفت: تا قبل از سال 92 فقط 213 روستای استان گاز داشت که اکنون به 765 مورد رسیده است، به علاوه ضریب نفوذ گاز روستایی از 29 درصد به 53 درصد رسید.

وی با بیان اینکه از محل مصوبات سفر رهبری نیز گازرسانی به 500 روستای استان در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: 92 درصد کار انجام شده است.

طلب 180 میلیاردی شرکت گاز کرمانشاه

شهبازی در ادامه از طلب 180 میلیارد تومانی این شرکت از مشترکین خبر داد که 110 میلیارد تومان آن مربوط به صنایع و مابقی مربوط به مشترکین خانگی و ادارات است.

وی با بیان اینکه بخش زیادی از یارانه‌ها از محل درآمد شرکت ملی گاز پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر مردم بهای گاز مصرفی خود را پرداخت کنند، این پول دوباره به خود آنها بازمی‌گردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بهای گاز به صورت پلکانی محاسبه می‌شود و در فصل گرما و سرما متفاوت است، اظهار کرد: پرداخت بهای گاز بر اساس نوع اقلیم است که چهار اقلیم داریم و استان کرمانشاه عمدتا جزو اقلیم دو است.

شهبازی گفت: در فصل گرما تا 45 مترمکعب مصرف، قیمت هر مترمکعب 108 تومان و تا 95 مترمکعب 131 تومان است و در فصل سرد نیز تا 250 مترمکعب مصرف، قیمت هر متر مکعب 41 تومان و تا 350 مترمکعب قیمت 69 تومان است.

وی تاکید کرد: قیمت گاز بر اساس فوب خلیج فارس و 350 تومان است و مابتفاوت این مبلغ به صورت یارانه از سوی دولت پرداخت می‌شود و مشترکین سهم کمی از بهای اصلی گاز را می پردازند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان کرمانشاه، تاریخ انتشار 12 تیر 96، کد مطلب: 964-2984-5:www.kerman.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین