پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۲۰۶۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
استاندار مازندران در آئین افتتاح سالن تخصصی تئاتر ساری و در نشست با اهالی فرهنگ و هنر گفت: باورها و هنجارهای جامعه در قالب و زبان هنر ارائه شود.

شعار سال: محمد اسلامی در آیین افتتاحیه مجهزترین پلاتوی تخصصی تئاتر شمال کشور در مجتمع فرهنگی هنری ساری افزود: باید به یک نظم و انضباط فکری و رفتاری برسیم که بتوانیم رشد جامعه را به سمت سعادتمندی برسانیم.

وی ادامه داد: هیچکس نمی تواند برای مردم ما تعیین تکلیف کند، مردم ما سرنوشت خود را خود رقم می زنند و این را بارها ثابت کرده اند.

اسلامی افزود: مردم مازندران نیز همیشه در صحنه های گوناگون ارزشی انقلاب از جمله انتخابات و دفاع مقدس بالاترین حضور خود را ثابت کرده اند که این نشان می دهد مازندران زنده و پویا است و به طور یقین مردم این استان می توانند آسیب های فرهنگی خود را مهار کنند زیرا در تلاطم و تنوع فرهنگی به سر می برند.

استاندار مازندران با اشاره به پیگیری مشکلات هنرمندان گفت: حوزه فرهنگ و هنر حوزه ای با سلایق متنوع و گسترده است و به طور طبیعی با این شرایط مسیرهایش دچار فراز و فرودهایی می شود.

اسلامی گفت: فرهنگ و هنر ما بسیار پرمحتوا و غنی و فاقد هرگونه جنبه وارداتی است پس نباید اجازه دهیم کاسبان فرهنگی به جامعه فرهنگ و هنر لطمه بزنند.

مقام عالی دولت در مازندران افزود: وظیفه حکومت ایجاد فضا و زیرساخت ها و ایجاد فرصت برای همبستگی و همدلی همه سلایق هنری جهت نقش آفرینی و شکوفایی استعدادهاست، بایستی با مدیریت ترتیبی برای استفاده جامعه و گروه های مختلف هنری از امکاناتی که دست نهادهای مختلف در کشور است، دهیم.

اسلامی تاکید کرد: همچنین نیاز داریم برای مدیریت یک شخصیت واحد شویم با مدیریت پراکنده مدیریت امکانپذیر نیست باید با اراده منسجم اهداف را دنبال کنیم، مردم وقتی شاهد رویکرد پیوسته مدیریت باشند، امیدوار می شوند.

استاندار مازندران در مورد مشکلات فرسودگی سینماهای استان گفت: سینماهای مازندران به روز نیست، در این بخش فرهنگی هم اگر طرح هایی وجود دارد تحویل داده شود تا در سیستم کارگروه اشتغال و رونق تولید به جریان بیندازیم و تسهیلات ارزان قیمتی برای بازسازی و استانداردسازی سینماها تخصیص یابد چون سینما سازی کار دولت نیست اما حمایت از سینما امکانپذیر است.

اسلامی در خصوص مسایل مربوط به برگزاری کنسرت ها نیز گفت: اقداماتی باید توسط اداره کل ارشاد و جامعه هنری در این زمینه انجام گیرد، نباید اجازه دهیم موسیقی هنجار شکنی تلقی گردد، باید شیوه نامه و دستورالعملی داشته باشیم تا مسئولیت ها و ضوابط کنسرت مشخص و تعیین و ثتبیت شود.

وی در زمینه ارائه محصولات داخلی و هنری استان گفت: باید در جهت برپایی غرفه های دائمی برای ارائه برنامه داشته باشیم که این بیشتر وظیفه شوراها و شهرداری هاست، ضمن اینکه جامعه هنری و ورزشی هم باید عضو شورا باشد و در عین حال هنرمندان از شوراها باید مطالبه کنند.

اسلامی با اشاره به نیاز شهر به مناظر زیبا از وضعیت مناظر نازیبای شهری در استان سبز و پر از موهبت مازندران نیز انتقاد کرد.

استاندار مازندران جهت گیری های بودجه سال 97 را یک برش از برنامه ششم توسعه دانست که در این برنامه زیباترین اولویت ها جهت گیری ها اشتغال است که ساماندهی سالن های تئاتر هم در این زمینه و بکارگیری تحصیلکردگان تئاتر اثر دارد.

قابل ذکر است مجهزترین پلاتوی تخصصی تئاتر شمال کشور در مجتمع فرهنگی هنری ساری با ظرفیت 180 صندلی جهت استفاده هنرمندان تئاتر افتتاح شد. این سالن دارای صحنه چهارسویه است و سکوی صندلی تماشاگران هم در آن متحرک است، به این ترتیب کارگردان می‌تواند به تناسب شیوه اجرا محل قرار گرفتن صندلی‌ها را تغییر دهد و سن متفاوتی را طراحی کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار 11دی 96، کدمطلب:656954، www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۲
0
0
هنر ابزار رساندن مفاهیم سخت و گلوگیر به مخاطبان عام هست ه امیدوارم صاحبان هنر از اون در بهترین شکلو تنها برای حق استفاده کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین