پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۷
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
استاندار لرستان گفت: حضور بخش خصوصی در استان، تولید ثروت، تهیه و تدوین سند آمایش استان، سند اشتغال و سند چشم اندار ۱۴۰۴ از جمله برنامه‌ها و اقدامات دولت در لرستان طی دو سال اخیر بوده است.

شعارسال : هوشنگ بازوند ظهر پنج شنبه در جلسه شورای ادارای لرستان با حضور معاون اجرایی رئیس جمهوربا تاکید بر اینکه در حال حاضر همه پروژه‌های چهار خطه استان فعال هستند، تصریح کرد: با وجود کمبود اعتبارات این پروژه از سوی پیمانکاران در حال اجرا هستند.

بازوند با اشاره به احرای پروژه‌های راه روستایی در استان تصریح کرد: تا قبل از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید در استان سه هزار و ۷۸۸ کیلومتر راه روستایی در لرستان آسفالت شده است.

وی ادامه داد: طی دو سال اخیر بیش از ۱۴ کیلومتر راه روستایی در استان لرستان آسفالت شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه در حال حاضر بیش از چهار هزار و ۱۴۰ کیلومتر از راههای روستایی لرستان آسفالت شده است، افزود: هم اکنون شاخص آسفالت راه روستایی لرستان ۸۲ درصد بوده که از میانگین کشوری که ۷۹ درصد بوده استان لرستان بالا‌تر است.

بازوند همچنین به بحث گاز رسانی به روستاهای استان لرستان اشاره کرد و گفت: تا قبل از شهریور سال ۹۲ تعداد روستاهای دارای گاز استان ۳۲۷ مورد بوده است.

وی یادآورشد: طی دو سال گذشته بیش از ۳۳۵ روستای استان لرستان از نعمت گاز بهره‌مند شده است.

استاندار لرستان از اجرای عملیات گاز رسانی به پنج شهر لرستان طی دو سال گذشته خبر داد و گفت: این شهر‌ها شامل درب گنبد، شول آباد، سپیددشت، گراب و کوهنانی بوده که از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

بازوند با بیان اینکه برنامه ما طی امسال نیز گازرسانی به ۲۰۰ روستای استان است، گفت: از این تعداد هم اکنون کار اجرای ۱۴۰ روستا به پیمانکار واگذار شده و ۶۰ روستا نیز در حال واگذاری به پیمانکار هستند.

وی همچنین از اخذ مجوز برای اجرای عملیات گاز رسانی به ۲۰۷ روستای دیگر استان طی امسال با استفاده از تسهیلات بانکی خبر داد و گفت: در مجموع طی امسال بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۴۰۷ روستای لرستان از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

استاندار لرستان همچنین به اقدامات صورت گرفته در حوزه آبرسانی به روستاهای استان اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته بیش از ۳۸۷ روستای استان از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شده‌اند.

وی به ارتقا اعتبارات شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان اشاره کرد و گفت: اعتبارات این شرکت در سال ۹۲ حدود ۲۶ میلیارد تومان بوده از این میزان ۱۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

استاندار لرستان همچنین اعتبارات شرکت آبفار لرستان طی سال ۹۳ را ۶۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: از این میزان نیز بیش از ۴۰ میلیارد تومان به استان تخصیص داده شده است.

بازوند با بیان اینکه تا قبل از شهریور سال ۹۲ بیش از ۱۸۸ روستان لرستان از طریق تانکر آب رسانی می‌شد، گفت: این در حالیست که با اقدامات صورت گرفته و با وجود خشکسالی این تعداد روستا در شهریور ماه امسال به ۱۰۳ روستا کاهش یافته است.

وی همچنین به نامگذاری امسال به عنوان سال دولت و ملت همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این راستا توافق هسته‌ای ایران یکی از شاخص‌ها و دستاوردهای این همدلی و همزبانی بوده است.

استاندار لرستان همچنین با بیان اینکه رونق اقتصادی همواره مورد تاکید رئیس جمهور در کشور است، گفت: در استان نیز ما این موضوع را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

بازوند حضور بخش خصوصی در استان، تولید ثروت، تهیه و تدوین سند آمایش استان، سند اشتغال و سند چشم اندار ۱۴۰۴ از جمله برنامه‌ها و اقدامات ما در استان طی دو سال اخیر بوده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساختهای مناسب در بخش‌های مختلف حمل و نقل هوایی، زمینی و هوایی از دیگر برنامه‌های اجرا شده در استان بوده است، عنوان کرد: در این راستا اجرای پروژه‌های چهارخطه، آزاد راهی، افزایش پروازهای فرودگاه خرم آباد و... از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان بوده است.

یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید اجرای طرح تحول نظام سلامت در کشور بوده که این امر نیز در سطح استان لرستان در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۸۰۸ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح تحول نظام سلامت در لرستان هزینه شده است، تصریح کرد: همچنین برای اجرای بسته‌های حمایتی این طرح نیز بیش از ۵۱۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

استاندار لرستان به راه اندازی اورژانس هوایی در لرستان اشاره کرد و گفت: سالانه بین۴۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان برای اجرای عملیات‌های امدادی این اورژانس هوایی اعتبار هزینه می‌شود.

بازوند از انجام ۱۱۵ ماموریت امدادی از سوی اورژانس هوایی استان خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و شهرسازی لرستان اشاره کرد و گفت: در مجموع سهم استان لرستان در زمینه احداث واحدهای مسکن مهر ۴۵ هزار و ۸۶۴ واحد است.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه از این میزان ۲۶ هزار و ۷۶۳ واحد خودمالک هستند، گفت: ۵۸ درصد کل واحدهای مسکن مهر در استان در قالب خودمالکان اجرایی خواهند شد.

بازوند همچنین با بیان اینکه سهم دولت در اجرای واحدهای مسکن مهر در استان ۱۹ هزار و ۱۰۱ واحد است، گفت: در مجموع ۴۲ درصد واحدهای مسکن مهر استان نیز توسط دولت در استان احداث می‌شوند.

وی با بیان اینکه در مجموع تا شهریور سال ۹۲ در استان لرستان ۲۰ هزار و ۵۲۸ واحد مسکن مهر احداث شده است، گفت: از این تعداد ۱۵ هزار و ۷۹۳ واحد در قالب خودمالکی و چهار هزار و ۶۳۵ واحد نیز توسط دولت احداث شده‌اند.

استاندار لرستان با بیان اینکه این در حالیست که از ابتدای سال ۹۳ تا کنون بیش از ۱۳ هزار و ۷۳۲ واحد مسکن مهر در استان احداث شده است، گفت: از این میزان پنج هزار و ۴۹۲ واحد خودمالک بوده و هشت هزار و ۲۳۹ واحد نیز توسط دولت احداث شده است.

بازوند با اشاره به برنامه‌های در دستور کار در این زمینه طی شش ماهه دوم امسال و همچنین سال ۹۵، گفت: در مجموع احداث ۱۱ هزار و ۶۰۴ واحد مسکن مهر در استان احداث می‌شود که از این تعداد سه هزار و ۸۱۶ واحد خودمالک و هفت هزار و ۷۸۸ واحد نیز از سوی دولت احداث می‌شوند.

وی با تاکید بر لزوم تکمیل پروژه‌های مسکن مهر بیان داشت: در این راستا ضرورت دارد که اختیارات اجرای این پروژه‌ها به استانداران محول شود چرا که با این روند سالا‌ها طول می‌کشد که زمینه برای اجرای این واحدهای مسکن مهر فراهم شود.وی در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات صورت گرفته در حوزه راهسازی استان اشاره کرد و گفت: اجرای پروژه‌های چهار خطه از مرکز استان به شهرستانهای مختلف از جمله این اقدامات بوده است.استاندار لرستان همچنین با اشاره به رشد ۲۸ درصدی اعتبارات استانی لرستان عنوان کرد: همچنین اعتبارات ملی لرستان ۴۰ درصد و اعتبارات ملی استانی شده ۶۵ درصد رشد داشته است.

بازوند گفت: در مجموع بیش از ۸۵۳ میلیارد تومان اعتبار به استان لرستان اختصاص یافته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سايت ایلنا ، تاریخ انتشار پنجشنبه 05 شهریور 1394 ، کد مطلب : 300633 : www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین