پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۵۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
مکی یازع رئیس کمیته مشارکت ، اسکان و پشتیبانی ستاد اربعین در مرز شلمچه گفت:متاسفانه هیچ امکانی برای ارائه ارز به زائران در شلمچه عراق وجود ندارد و زائران با مشکل روبه رو هستند.
شعار سال : ده ها زائر ایرانی که از مناطق مختلف کشور برای حضور در همایش بزرگ اربعین حسینی به مرز بین المللی شلمچه مراجعه کرده اند پس از خروج از کشور و در بخش عراقی مرز شلمچه برای دریافت دینار عراقی که قرار بوده از طریق شعب بانک توزیع شود سرگردان هستند.
نبود باجه ارائه ارز در شلمچه عراق باعث افزایش قیمت دینار عراق در مرز شده و دلالان در شلمچه ایران بیشترین سوء استفاده را از این خلاء می برند.
مکی یازع رئیس کمیته مشارکت ، اسکان و پشتیبانی ستاد اربعین در مرز شلمچه گفت:متاسفانه هیچ امکانی برای ارائه ارز به زائران در شلمچه عراق وجود ندارد و زائران با مشکل روبه رو هستند.
وی افزود:بسیاری از زائران که دینار عراقی را از شبکه بانکی خریداری کردند به امید اینکه در مرز شلمچه دینار عراقی تحویل بگیرند پول نقد دیگری برای سفر به عراق همراه ندارند و اینک در مرز عراق سرگردان هستند.
رئیس کمیته مشارکت ، اسکان و پشتیبانی ستاد اربعین در مرز شلمچه گفت:هیچ راهی برای کمک به این زائران نیست و شبکه بانکی باید هرچه سریعتر با برپایی شعب نسبت به برطرف کردند مشکل زائران اقدام کند.
یازع افزود:15 باجه عابر بانک در شلمچه ایران برای تامین ریال زائران پیش بینی شده و مشکلی در این خصوص نیست ولی در شلمچه عراق زائران با مشکل ارز و دینار عراقی روبه رو هستند.
مرز شلمچه از مبادی تردد زائران اربعین حسینی در 15 کیلومتری خرمشهر قرار دارد.
 در حالی که ستاد اربعین و بسیاری از دستگاه های جمهوری اسلامی ماهها سرگرم تبلیغ برای مراسم اربعین بودند و از اعطای ارز دولتی به زائران خبر می دادند و مردم را با وعده ارز دولتی به عراق کشاندند حالا خبری از ارز دولتی نیست، بسیاری از زائران فقط ریال دارند که در عراق به هیچ کارشان نمی آید و بسیاری دیگر در مرز و داخل عراق سرگردان مانده اند و حتی اجازه بازگشت به آنها نمی دهند !


تعداد بازدید : 13

شعار سال، بااندکی اضافات و تلخیص برگرفته از کانال های تلگرام وباشگاه خبرنگاران جوان www.yjc.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین