پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۶۳۶۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳
مراسم رونمایی از بزرگترین مجسمه جهان که متعلق به "والابای پاتل"، سیاستمدار سرشناس هندی است، چهارشنبه با حضور نخست‌وزیر هند برگزار شد و همزمان تدابیری برای سرکوب اعتراضات ساکنان محلی در گجرات در نظر گرفته شده است. این بزرگترین مجسمه جهان، ارتفاعی دو برابر مجسمه آزادی دارد.

شعار سال: مراسم رونمایی از مجسمه والابای پاتل، قهرمان استقلال و اتحاد هند با مانور جت‌ها و بالگردها و ریختن گل از فراز این مجسمه عظیم آغاز شد.

از آنجایی که نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در مراسم افتتاحیه شرکت دارد، مقام‌های ایالت گجرات نگران بودند که گروه‌های مختلف اعتراضاتی را برای دریافت غرامت زمینشان که برای نصب این مجسمه استفاده شد، به راه بیندازند. ساخت این مجسمه ۲۹.۹ میلیارد روپیه‌ای (۳۱۵ میلیون پوند) حدود چهار سال زمان برد.

به گفته رئیس پلیس کل منطقه نارمادا، بیش از ۵۰۰۰ نیرو در نقاط مختلف اطراف این منطقه مستقر شدند و گشت پلیس در آستانه اعتراضات قبایل محلی شدت یافته است. همچنین پهپادهایی برای زیر نظر گرفتن این منطقه به پرواز درآمده است.

در روزهای گذشته ساکنان این منطقه تصاویری از مودی به همراه سر وزیر گجرات را تکه‌تکه کردند. روسای ۲۲ روستای نزدیک این مجسمه در نامه‌ای خواستار عدم حضور مودی برای رونمایی از مجسمه مذکور شدند. یکی از رهبران محلی در آستانه مراسم رونمایی بار دیگر تهدید به برگزاری اعتراضات در اطراف مجسمه پاتل کرد که نقش مهمی در متحد ساختن هند پس از استقلال ۱۹۴۷ داشت. او گفت: ما ضد این سردار (پاتل) نیستیم اما فایده این مجسمه چیست، اگر مردم اینجا صدمه ببینند و از خانه‌هایشان رانده شوند؟

بیش از ۸۰ درصد از سکنه محلی از گروه‌های قبیله‌ای هستند. دولت گجرات هند می‌گوید برای ساخت این مجسمه ۱۸۵ خانواده از این محل رانده شدند و ۴۷۵ هکتار زمین جدید به آن ها داده شد. مودی که دولت ناسیونالیستش از این مجسمه به عنوان سردمدار پروژه‌هایش پیش از انتخابات پارلمانی سال آتی یاد می‌کند، سه‌شنبه شب وارد شهر احمدآباد گجرات شد و در نزدیکی مجسمه این سردار ادای احترام کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 9 آبان 97، کد مطلب: 97080904274، www.isna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۷
0
0
ا.ف75
اعتراض مردم خودش گواه اینه که سردمداران هندی سیاست های درستی رو برای اغنای مردمشون در پیش نگرفتن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۹
0
0
س.ح75
اگه تو ژاپن بود دسته جمعی خود کشی میکردن خخخخ
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین