پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۷۲۴۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲
رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: حدود 2میلیون و 50هزار نفر در پیاده روی امسال شرکت داشتند و این با توجه به شرایط خاص و متفاوت امسال رقم خوبی است.

شعارسال: رئیس سازمان حج و زیارت کشور گفت: حدود 2میلیون و 50هزار نفر در پیاده روی امسال شرکت داشتند و این با توجه به شرایط خاص و متفاوت امسال رقم خوبی است.

حمید محمدی،  اظهار کرد: موضوع ودیعه گذاران حج یکی از موضوعات مهمی است که در برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت درنظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: در آخرین سال‌هایی که برای حج ثبت نام شده یعنی در سال‌های 84تا 86 از این جمعیت هنوز یک میلیون و 200هزار نفر باقی مانده و به حج مشرف نشده‌اند، نبود اطلاعات دقیق از این جمعیت مشکلی است که در این راستا وجود دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور ابراز کرد: دامنه گسترده مخاطبین به لحاظ سنی، تحصیلات، سطح سواد و حتی نداشتن اطلاعات کامل از مسایل ضروری همچون اطلاعات ارتباطی تماس و نشانی و سایر مواردی که دربرنامه ریزی موثر هستند، از مشکلات موجود درمورد ثبت نام کنندگان حج است.

وی در ادامه افزود: در راستای ساماندهی اطلاعات ثبت نام کنندگان حج فراخوانی داده شده مبنی بر اینکه افرادی که دارای فیش ودیعه گذاری حج هستند؛ به سامانه تکمیل اطلاعات مراجعه و اطلاعات را بروز کنند تا بر اساس آن اطلاعات در حوزه اولویت بندی‌ها به نحو بهتری برنامه ریزی صورت گیرد.

6میلیون و 300هزار نفر در صف انتظار عمره قرار دارند

این مسئول عنوان کرد: برنامه ریزی در حوزه آموزش‌ها، اطلاع رسانی و خدمات پزشکی با دانستن اطلاعات تکمیلی بهبود می‌یابد، از این رو تمام افراد دارای فیش حج صرف نظر از اولویت زمانی که ثبت نام کرده‌اند به سامانه مراجعه و نسبت به تکمیل اطلاعات اقدام کنند.

وی ادامه داد: پس از تکمیل اطلاعات در سامانه لازم است افراد در نهایت به 2500دفتر زیارتی موجود درسراسر کشور مراجعه کنند.

محمدی با اشاره به حج 98 عنوان کرد: در طول یک ماه آینده فراخوان ویژه حج 98 انجام خواهد شد و افراد دارای اولویت حج 98 برای ثبت نام و اقدامات اولیه به سامانه ثبت نام حج مراجعه کنند که جزئیات آن در آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره عتبات عالیات اذعان کرد: در حوزه عتبات برنامه ریزی‌ها در حال انجام شدن است و ثبت نام و اعزام‌ها به طور منظم ادامه خواهد داشت، آنچه که مهم است مردم باید توجه داشته باشند که صرفا از مسیرهایی که مورد تائید سازمان حج و زیارت است اقدام به سفر کنند تا با مشکل و چالش مواجه نشوند.

این مقام مسئول با بیان شرایط وضعیت سپرده گذاران عمره گفت: سال 90 و 91 آخرین سال‌هایی است که برای عمره ثبت نام شده و 6میلیون و 300هزار نفر در صف انتظار قرار دارند برای اینکه شرایط لازم برای اعزام یا از سرگیری عمره به دلیل قطع روابط دو جانبه میان ایران و عربستان فراهم نشده است.

وی ادامه داد: پولشویی، خدمات امنیتی و مسایلی از این قبیل نکات بسیار مهم و ضروری هستند که با توجه به آن‌ها عمره گزاران می‌توانند مشرف شوند؛ این موضوعات در حج از طریق انعقاد قرارداد و توافق نامه با دولت عربستان حل شد، اما این امر تا امروز در محقق نشده است.

این مقام مسئول تاکید کرد: تا زمانی که این بستر مهیا نشود امکان تشرف به عمره وجود نخواهد داشت، از این رو کسانی که سپرده گذاری کرده و این سپرده‌ها نیز به نام خود اشخاص در بانک ملی و ملت قرار دارند در صورت تمایل می‌توانند حساب خود را پس گرفته و یا همچنان ادامه دهند.

وی ادامه داد: البته با توجه به اینکه در آینده این مسیر باز خواهد شد، معقول است که افراد سپرده‌های خود را حفظ کرده و در صف انتظار باقی بمانند.

رئیس سازمان حج و زیات کشور درباره آسیب شناسی حج 97 ابراز کرد: علی رغم انجام دقیق، جامع و کاربردی برنامه ریزی‌ها، همواره در صحنه عمل شاهد دسته‌ای از تحولات هستیم که ممکن است بواسطه تراکم جمعیت، ارتقای برخی برنامه‌ها، برنامه ریزی‌های عربستان و یا تغییرات برنامه آن‌ها ایجاد شود.

20کارگروه تخصصی مشکلات حج 98را بررسی می‌کنند

وی ادامه داد: ما ناگزیر هستیم خود را با شرایط تطبیق دهیم، برای مثال امکاناتی که در سال 97 در عرفات داشتیم نسبت به دو سال گذشته قابل توصیف نیست، با این حال باز هم امکان تغییرات وجود دارد، در همین راستا بلافاصله پس از حج موضوعات در حوزه‌های تخصصی و حدود 20کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدی ابراز کرد: اشکالات حج از زبان مدیران کاروان‌ها، زائران، بازرسان سازمان حج و زیارت و مدیران مجموعه‌ها جمع بندی و شمارش شده و برای حج 98 برنامه ریزی می‌شود، در واقع این 20کارگروه در حال آسیب شناسی و احصاء مشکلات 97و برنامه ریزی برای حل مشکلات در حج 98 هستند.

وی با اشاره به مراسم پیاده روی اربعین سال جاری عنوان کرد: در مجموع خدماتی که تمام دستگاه‌های اجرایی در قالب ستاد مرکزی اربعین برای زائران فراهم کردند نسبت به سال گذشته در تمام زمینه‌ها خدمات بهتری ارائه شد.

این مسئول ابراز کرد: در پیاده روی اربعین سازمان حج و زیارت متولی کمیته ثبت نام و اعزام بود و ثبت نام از زائران اربعین و اخذ ویزا برای آنها به عهده این سازمان بود که در این کار نسبت به سال گذشته تفاوت چشم گیری دیده شد.

وی ادامه داد: تمرکز ثبت نام در سامانه سماح و سرعت اخذ روادید نسبت به سال گذشته ارتقای زیادی داشته، با این حال این موضوع وجود مشکلات و کمبودها را نفی نمی‌کند.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور در پایان گفت: حدود 2میلیون و 50هزار نفر در پیاده روی امسال شرکت داشتند و این با توجه به شرایط خاص و متفاوت امسال رقم خوبی است.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین ، تاریخ انتشار: 7آذر1397 ، کدخبر:332239 www.sobheqazvin.ir،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۹
0
0
س.ح75
خدا لعنت کنه ال سعود رو
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین