پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۵۸۸
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۳
سی ان ان در گزارشی ضمن اشاره به تنش‌های ایران و عربستان سعودی، حضور نیافتن ایران در حج امسال را به ضرر ریاض دانست.
شعارسال: سی ان ان در تحلیلی پیرامون اخرین تنش‌های ایران و عربستان نوشت: حضور نیافتن زائران ایران در مناسک حج به اقتصاد عربستان سعودی آسیب وارد می‌نماید زیرا عربستان سعودی از مسیر جهانگردی مذهبی حدود 18 میلیارد دلار در سال درآمد دارد و ایرانیان نیز یکی از بزرگترین گروه‌های زائران را با جمعیتی حدود 60 هزار نفر شکل می‌دهند.

سی ان ان در ادامه گزارش خود نوشت: تنش بین ایران و عربستان سعودی به عنوان دو رقیب منطقه‌ای،بعد از قطع روابط دیپلماتیک ریاض با تهران که به دنبال حمله به سفارتخانه‌اش در ایران و نیز اعدام روحانی شیعه برجسته در عربستان رو به وخامت گرویده است.

در این بین سخنگوی وزارت خارجه ایران در گفتگوی تلویزیونی مقام‌های سعودی را متهم نمود که از ارائه حمایت‌های کنسولی و امنیتی به زائران ایرانی خوداری کردند اما مقام‌های سعودی نیز در واکنش اعلام کردند این ایران بود که از امضا پیش‌نویس توافق برای حج امسال سرباز زد و این امر نشان از تمایل این کشور در سیاسی کردن قضیه دارد.

شبکه خبری آمریکایی در خاتمه گزارش خود با اشاره به کشته شدن زائران کشورهای مسلمان در مراسم حج سال گذشته نوشت: تنش عمده بین دو کشور ایران و عربستان در مکان‌های مقدس عربستان در سال 1987به زمانی بر می‌گردد که بیش از 400 نفر زائر که عمدتا شیعیان ایرانی بودند، در برخورد با نیروهای امنیتی سعودی و در پی تظاهرات ضد غربی در مکه کشته شدند.

با اندكي اضافات و تلخيص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 10 خرداد 1395، کد خبر: 5630228، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین