پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۶۹۴
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۲:۳۸
مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: سد هاله کوهدشت بعد از آبگیری در سال ۱۳۸۶ برای اولین بار سرریز کرد.

شعارسال: رضا میرزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس آمار شبکه باران‌سنجی شرکت آب منطقه‌ای لرستان میزان بارش‌های لرستان تا بیست و یکم بهمن معادل ۶۲۶ میلی‌متر بوده که در مقایسه با سال گذشته ۴۱۵ درصد و نسبت به میانگین آمار بلندمدت ۱۱۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی در خصوص تأثیر بارش‌ها بر روی حجم آب پشت مخازن سدهای لرستان، بیان کرد: حدود ۵۱ درصد از حجم مخازن سدهای استان پر است که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل حدود ۴۸ درصد و نسبت به ابتدای سال آبی جاری یعنی اول مهرماه حدود ۱۲۵ درصد افزایش داشته‌اند.

میرزایی اظهار کرد: در بین ۶ سد مخزنی استان که تاکنون آبگیری شده‌اند، سد هاله کوهدشت با حجم مخزن ۳.۵ میلیون مترمکعب در ۲۰ بهمن‌ماه سال جاری سرریز کرد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان افزود: سد ایوشان خرم‌آباد نیز در حال حاضر ۸۸ درصد حجم مخزن آن پُر است و دومین سد استان بوده که با تداوم بارندگی‌ها پیش‌بینی می‌شود که در سال آبی جاری سرریز کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:23بهمن1397 ، کدخبر: 97112311661: www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین