پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۹۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
مدیر عملیات امداد و نجات در شهرستان پلدختر با بیان اینکه تاکنون ۲۷۱ سورتی پرواز برای امدادرسانی به روستاهای لرستان انجام شده است گفت: ۱۵ هزار بسته مواد غذایی بین سیل‌زدگان توزیع شد.
شعار سال: محمدباقر محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت امدادرسانی به مردم مناطق سیل‌زده لرستان اظهار داشت: جمعیت هلال‌احمر با توجه به رسالتی که دارد و هشدارهایی که قبل از سیل داده‌شده آمادگی کامل جهت سیلاب شهر پل‌دختر داشت.

وی افزود: پس از سیلاب و مشکلات به وجود آمده جمعیت هلال‌احمر به‌سرعت وارد عمل شد، در همین راستا چهار کمپ در شهر پل‌دختر ایجاد شد ولی به دلیل شرایط محیطی شهر از این کمپ‌ها استقبال نشد و مردم اعتقاد بر این داشتند که حتماً باید در اطراف منازل مسکونی خودشان باشند به همین دلیل شهر پل‌دختر را به هفت منطقه تقسیم و نیروهای امدادرسان توزیع  مواد غذایی و آذوقه که از ضروریات اولیه بود را آغاز کردند.

مدیر عملیات امداد و نجات در شهرستان پلدختر عنوان کرد: تاکنون بالغ‌بر 15 هزار بسته مواد غذایی 72ساعته توزیع‌شده و این توزیع ادامه دارد و همچنین تهیه و توزیع دفترچه‌های امدادرسانی برای آمار اصلی خانوارهای آسیب‌دیده از دیگر اقدامات جمعیت هلال‌احمر در مناطق سیل‌زده است.

وی بیان کرد: تاکنون بالغ‌بر چهار هزار دفترچه امدادی صادرشده و به دلیل اینکه در بعضی منازل مسکونی سرپرست خانوار حضور نداشت در حال تحت پوشش قرار دادن این خانوارها هستیم و پس از صدور دفترچه‌ها توزیع چادر به‌عنوان ضروری‌ترین مقوله برای اسکان انجام می‌شود.

محمدی تصریح کرد: از روز گذشته تاکنون دو هزار و300 تخته چادر، 11هزار و200تخته پتو و چهار هزار600 تخته موکت توزیع‌شده است که این توزیع‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس آخرین آمار تاکنون 271سورتی پرواز برای امدادرسانی در سطح روستاها انجام‌شده است و ادامه خواهد داشت، ضمن تشکر از مردم تقاضا داریم با حفظ آرامش به نیروهای امدادی اعتماد کنند و همکاری بیشتری با دستگاه‌های امدادرسان و هلال‌احمر جهت خدمات بهتر داشته باشند و قول می‌دهیم تا پایان مشکلات مردم در کنارشان خواهیم بود.

مدیر عملیات امداد و نجات در شهرستان پلدختر گفت: با توجه به قطع شدن راه‌های دسترسی به روستاها امدادرسانی از طریق هوایی انجام می‌شود که طبیعی است امدادرسانی به‌صورت عادلانه نباشد ولی در حال حاضر امدادرسانی به‌وسیله بالگرد به مناطق صعب‌العبور ادامه دارد.

وی با اشاره به توزیع چادر بین سیل‌زدگان اظهار داشت: برای توزیع چادر در سطح شهر معتمدین محله انتخاب‌شده‌اند و چادر تحویل افرادی داده می‌شود که منازلشان قابل سکونت نیست ولی متأسفانه شاهد حضور افراد سودجو و فرصت‌طلب هستیم که از روستاها و مناطقی که آسیب‌ندیده‌اند، امدادرسانی به‌ویژه توزیع چادر جمعیت هلال‌احمر را با مشکل مواجه کرده بااین‌وجود به‌هیچ‌عنوان روند امدادرسانی کند نشده است.

مدیر عملیات امداد و نجات در شهرستان پل‌دختر افزود: تعامل بین نیروی انتظامی و جمعیت هلال‌احمر بسیار بالا است و در توزیع اقلام و برقراری امنیت همکاری بسیاری داشتند.

شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:19فروردین 1398،کدخبر:1983980،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
امدادرسانی باید به صورت قوی صورت بگیره و بحران در این لحظات به صورت کامل مدیریت بشه تا خسارات به حداقل ترین حالت ممکن خودش برسه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین