پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۵۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
سید موسی خادمی گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه و غیر فنی دو عامل بود که در تسریع و تشدید تخریب‌ها تاثیر داشت.

شعارسال :سید موسی خادمی گفت: ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه و غیر فنی دو عامل بود که در تسریع و تشدید تخریب‌ها تاثیر داشت.

 خادمی در جلسه ستاد بحران استان که با حضور اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود، اظهار کرد: امیدواریم با حضور اعضای کمیسیون وضعیت استان را بحالت عادی برگردانیم و بتوانیم با برنامه ریزی درست و دقیق دیگر دچار چنین بحرانی نشویم.

اوافزود: ترکیب عوامل طبیعی و ضعف‌های مصنوعی منجر به ایجاد این حادثه مهیب در استان شد.

خادمی با بیان اینکه حجم بارندگی و سیل اخیر در استان بی‌سابقه بوده و در هیچ کدام از آمارها وجود ندارد،تصریح کرد: فریب زیادی از خشکسالی‌ها خوردیم و کارهایی انجام شده بود که نباید انجام می‌شد، البته با وجود این حجم سیل نمی‌توانستیم جلوی این آن را بگیریم.

به گفته او ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه و غیر فنی دو عامل بود که در تسریع و تشدید تخریب‌ها تاثیر داشت.

خادمی گفت: حجم سیل به حدی زیاد بود که منازل، واحدهای تجاری، باغات، مزارع و تاسیسات و شبکه‌ها دچار خسارت شدند؛ حتی در مواردی خط اتیلنی که از استان عبور می‌کند منفجر شد و سبب قطع فیبر نوری شد، در کارگزاری و استانداردگذاری این خطوط باید به گونه‌ای عمل شود که با وجود چنین بحران‌هایی دچار چنین مشکلاتی نشویم.

او بیان کرد: پل‌هایی که به لحاظ جانمایی درست بودند اما به لحاظ فنی مشکل داشتند در این سیل از بین رفتند.

خادمی خاطر نشان کرد: متاسفانه رعایت و توجه به اصول فنی در ساخت و سازها و تعهد کاری در برخی جاها نبوده و وجود روستاها در بستر حریم رودخانه‌ها خسارت در این سیل را به‌همراه داشت.

او خاطر نشان کرد: در سیل قبلی و فعلی تصمیم بر تخریب پل‌های موقتی گرفتیم که برای روان کردن ترافیک شهر بر روی خرم‌رود احداث شده بودند و این سبب شد تا حدودی از بروز خسارات احتمالی جلوگیری کنیم ولی با این اوصاف آب در شهر خرم‌آباد، وارد منازل شد.

خادمی تاکید کرد: این سیل در همه شهرستان‌های استان خسارات زیادی به بار ‌آورد به گونه‌ای که در چگنی سیل بندها نتوانستند جلوی سیل را بگیرد و ۶۶٠ روستا در دلفان و تمام تاسیسات زیربنایی در شهرستان‌های استان دچار خسارت شد.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ،تاریخ انتشار21 فروردین 98، کد خبر: 832221،www.borna.news


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
حجم بارندگی در کلیه استان ها کشور بی سابقه بوده که از این اتفاق هم خوشحال باید بود هم ناراحت خوشحال برای برکات و بخش عظیمی از کمبود آب ناراحت برای خساراتی که به هموطنان عزیزمون وارد شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین