پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۰۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷
دکتر سید موسی خادمی اظهار کرد: یکی از مسائلی که طی چند روز پیش در استان مطرح شده بحث بالا آمدن آب رودخانه سیمره است و احتمال دارد تعدادی از روستاهای حاشیه سد در مخزن آن قرار گرفته و مشکلاتی ایجاد کند.

شعارسال: استاندار لرستان از تخلیه روستاهای حاشیه سد سیمره خبر داد.

دکتر سید موسی خادمی اظهار کرد: یکی از مسائلی که طی چند روز پیش در استان مطرح شده بحث بالا آمدن آب رودخانه سیمره است و احتمال دارد تعدادی از روستاهای حاشیه سد در مخزن آن قرار گرفته و مشکلاتی ایجاد کند.

وی با یادآوری اینکه از روز اول به دنبال تخلیه روستاها بودیم و هم‌اکنون نیز در حال جاده‌سازی هستیم تا مسیر خروج آنان را فراهم‌ کنیم، افزود: یکی از نگرانی‌های اصلی مردم این است که سد از سال‌ها پیش قرار بود اراضی و خانه‌های اطراف آن را وزارت نیرو خریداری کند تا تخلیه انجام شود، البته این کار صورت نپذیرفته و مردم سر در گم بودند.

خادمی بیان کرد: از طرفی در مورد سد هم تصمیم گرفته بودند که ارتفاع را بالا ببرند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید اما با توجه به حوادث اخیر سد تصمیم گرفته شده که درازای آن را به گونه‌ای تنظیم کنند چراکه روستاها در مخزن قرار خواهند گرفت.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: ما باید مطالبه مردم را پیگیری می‌کردیم تا خرید منازل و اراضی آنها که دچار مشکل می‌شوند را دولت تضمین کند تا مردم با خیال راحت‌تری اموال منقول و غیرمنقول خود را جابجا کنند.

وی با بیان اینکه امروز تماسی با دکتر جهانگیری و مسئولان وزارت نیرو داشتیم، گفت: برای پرداخت خسارت منازل و اراضی اعلام کردند که اعتبار کافی تامین شده است و هم‌اکنون در حال ارزیابی هستند. بنابراین با اطمینان به مردم می‌گوییم دولت با آنها است و حتما اراضی‌شان خریداری خواهد شد؛ آنان باید برای جلوگیری از آسیب جانی و مالی با ماموران و نیروهای ستاد بحران در تخلیه این مناطق همکاری لازم را داشته باشند.

به گفته خادمی، بیشتر این روستاها در مرز لرستان بوده که حدود ۱۳ روستا هستند.

استاندار لرستان با اشاره به وضعیت معیشت مردم در پلدختر گفت: ماهیت کار به لحاظ اینکه زندگی مردم را گل و لای گرفته بسیار سخت است که باید پاکسازی شود.

وی ادامه داد: بسته شدن کانال‌های انتقال آب‌های سطحی و دپو شدن این گل‌ و لای در کوچه‌ها و محل انتقال و تخلیه آنها از مشکلات ماست.

خادمی با بیان اینکه تمامی دستگاه‌ها و نهادها مشغول کار هستند تا بتوانند طی چند روز آینده مردم را به زندگی عادی برگردانند، افزود: قطعا برخی از خانه‌ها در پلدختر کنار رودخانه بازسازی نخواهند شد و باید با هماهنگی مسکن و شهرسازی به مکان‌های دیگری انتقال یابند.

 

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا ،تاریخ انتشار : 22فروردین 98، کد خبر: 98012208708،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
چرا اصلا اجازه میدین که در کنار رودخانه ها در مناطقی که هر لحظه مخصوصا در فصل های پربارش امکان به وجود اومدن این مشکلات هست ساخته خونه صورت میگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین