پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۶۰۸۷
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳
رهبر انقلاب اسلامی، فهم قرآن را زمینه‌ساز گشوده شدن درهای معارف گوناگون دانستند و با اشاره به جلسات و محافل قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، تأکید کردند: باید این محافل در طول سال در مساجد برگزار و مساجد به پایگاه‌های قرآنی تبدیل شوند.
شعارسال: در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان، حسینیه‌ی امام خمینی رحمه‌الله معطر به عطر دل‌انگیز کلام وحی شد و قاریان، مناجات‌خوانان و مدیحه‌سرایان قرآنی به مدت سه ساعت در حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی محفل انس با قرآن کریم برپا کردند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این مراسم در سخنانی، یکی از نیازهای اساسی امروز بشریت و جامعه‌ی اسلامی را فهم معارف قرآنی و عمل به آن دانستند و با اشاره به تصریح قرآن بر مقابله با استکبار و کفر و طواغیت و ایستادگی در مقابل آنها، گفتند: عزت روزافزون و پیشرفت فوق‌العاده‌ی ملت ایران در چهل سال گذشته، به علت عمل به قرآن و ایستادگی بوده است و امروز نیز تنها راه غلبه بر شیاطین و کفار، ایستادگی است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای یکی از مشکلات امروز دنیای اسلام را آشنا نبودن با معارف قرآنی و عمل نکردن به آنها برشمردند و افزودند: آنهایی که از موضع رئیس‌جمهور و یا پادشاه برخی کشورها، بر سر ملت‌ها عربده می‌کشند، همان‌هایی هستند که قرآن صراحتاً دستور مقابله با آنها را داده و تأکید کرده است به آنها اعتماد نکنید.

ایشان با اشاره به حرکت بیداری اسلامی و قیام مردم در برخی کشورها در چند سال پیش، خاطرنشان کردند: این حرکت به علت قدر ندانستن آن و اعتماد به آمریکا و رژیم صهیونیستی خاموش شد اما ملت ایران به برکت امام بزرگوار که سرشار از معارف قرآنی بود، قدر حرکت و انقلاب خود را دانست و از همان روز اول به قدرت‌های استکباری اعتماد نکرد و در مقابل آنها ایستاد.

ایشان در بخش دیگری از سخنان خود، قرآن را یک اثر هنری بی‌نظیر خواندند و با تأکید بر اینکه قرآن باید در جلسات و محافل، هنرمندانه قرائت شود، گفتند: قرائت هنرمندانه‌ی قرآن و تکیه‌ی صحیح و بجا بر عبارات، موجب تأثیرگذاری بر مخاطبان و فهم آن می‌شود.

رهبر انقلاب اسلامی، فهم قرآن را زمینه‌ساز گشوده شدن درهای معارف گوناگون دانستند و با اشاره به جلسات و محافل قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان، تأکید کردند: باید این محافل در طول سال در مساجد برگزار و مساجد به پایگاه‌های قرآنی تبدیل شوند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: علاوه بر محافل قرائت قرآن باید جلسات تفسیر قرآن نیز برگزار شود تا سطح معارف قرآنی و دینی جامعه افزایش یابد.

ایشان تأکید کردند: انس جامعه با معارف قرآنی موجب استحکام و قوام جامعه در شئونات و مسائل مربوط به حیات دنیوی و حیات اخروی خواهد شد.

در این محفل نورانی جمعی از اساتید و پیشکسوتان، قاریان جوان، گروه‌های جمع‌خوانی، تواشیح و مدیحه‌سرایی و مناجات‌خوانان به اجرای برنامه پرداختند.

در پایان این مراسم نماز مغرب و عشاء به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی فرارو ، تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1398 ، کدخبر: 398443 ، www.fararu.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین