پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۹۱۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
نماینده مردم پاکدشت در مجلس گفت: نهادهایی که بودجه تحقیقاتی، پژوهشی و فرهنگی دارند باید در زمینه برگزاری مسابقات قرآن اهتمام داشته باشند و خود را در جهت ترویج فرهنگ قرآن و عمل به فرامین کلام وحی مسئول بدانند.

شعارسال:محمد قمی،نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامیدر گفت‌وگو با خبرنگار ویژه‌نامه مسابقات بین‌المللی قرآن با بیان اینکه این ماه، ماه بعثت پیامبر اکرم(ص) است و قرآن در این ماه بر پیامبر نازل شده است، گفت: قرآن، کتاب هدایت و رستگاری انسان ها و سراسر نور و هدایت است و بحث انس و حفظ قرآن مسئله مهمی است ودر نهایتفهم قرآن تکمیل کننده نجات بشریت است.

وی ادامه داد:همانطور که خداوندبزرگ در قرآن فرموده قرآن را باید با صدای خوش قرائت کرد که از ثواب و عظمت بسیاری برخوردار است.تمامی این موارد در مسابقات بین‌المللی قرآن مد نظر قرار گرفته است.

قمی اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به برکت وجود امام (ره) و شهدا و هدایت‌های داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و روحانیت، فرهنگ حفظ و عمل به قرآن بیشتر مورد توجه قرار گرفته و اهتمام جوانان به حفظ و قرائت قرآن بسیار جالب و قابل توجه است. در این میان،برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن موجب تهییج مردم خصوصاً جوانان و ترویج فرهنگ قرآن شده است.

قمی با بیان اینکه رواج مسابقات قرائت و حفظ قرآن در جامعه و جهان اسلام باعث افتخار است عنوان کرد: اینکه اوجاه تمام و توجه به قرآن و فعالیت‌های قرآنی و همچنین تعداد حافظان و قاریان قرآن تربیت شده از برادران و خواهران در جمهوری اسلامی محرز است و نمود دارد بسیار حائز اهمیت است. گسترش مسابقات و توجه و رویکرد جوانان به قرآن به منظور ترویج فرهنگ قرآن و عمل به آن تأثیر بسیار مثبتی دارد و همین امر از مهجوریت قرآن جلوگیری می‌کند.

وی قرآن را عامل همبستگی مسلمانان عنوان کرد و افزود: طبق سفارش پیامبر اکرم(ص)، قرآن و عترت موجب وحدت و رحمت است، در این راستا باید مسابقات قرآن در سطوح مختلف استانی، کشوری و بین‌المللی در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، مفاهیم و ... که موجب رشد فرهنگ قرآن در جامعه است، مورد توجه همگان قرار گیرد.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامیبیان کرد:درست است که از وظایف برخی نهادها و سازمان‌ها مثل اوقاف و امور خیریه و سازمان تبلیغات اسلامی، ترویج فرهنگ قرآن است اما فعالیت‌های قرآنی فقط مختص این سازمان‌ها نیست. قرآن برای کل مؤمنان است، بنابراین هر حرکت که باعث رشد قرآن و فرهنگ قرآنی شود باید مدنظر قرار گیرد، مخصوصاً آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید در این زمینه همت گمارند.

وی با بیان اینکه همه نهادها درحد توان خود باید در جهت ترویج فرهنگ قرآنی همکاری کنند، گفت:به عنوان مثال بانک‌ها می‌توانند یک درصد از درآمدشان را صرف ترویج فرهنگ قرآن کنند، سایر نهادها نیز که بودجه تحقیقاتی، پژوهشی و فرهنگی دارند باید در زمینه برگزاری مسابقات قرآن اهتمام داشته باشند و مسئولیت برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن را مختص سازمان اوقاف ندانند. حتی زمینه حضور بخش‌های خصوصی نیز در این مسئله مهم و الهی باید فراهم شود تا این فرهنگ نهادینه شود که همه دستگاه‌ها خود را در جهت ترویج قرآن و عمل به فرامین کلام وحی مسئول بدانند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مسابقات بین‌المللی قرآن می‌توانید به صفحه مجازی قرآن پرس رجوع کنید؛
https://www.instagram.com/quranpress

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار14فروردین 98، کدخبر: 13980114000431،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۸
0
0
انگیزه اعتقادی جوانان همه از بین رفته و کسی هم به این امر توجه نمیکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین