پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۸۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در صورت تایید کارشناسان این سازمان مبنی برجعلی بودن برخی بقاع فاقد سند و شناسنامه معتبر، پس از انجام مراحل قانونی این اماکن تخریب یا تغییر کاربری داده می‌شوند.

شعارسال: حجت‌الاسلام محمد نوروزپور، مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: اماکن مذهبی دارای سندیت و شناسنامه معتبر درقالب بقاع متبرکه شامل پیامبران، امام زادگان، علما، بزرگان و مشاهیرهستند.

هشت هزاربقاع متبرکه در سراسر کشور وجود دارد

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: بیشترین بقاع متبرکه کشور در استان‌های مازنداران، فارس و گیلان وجود دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون هشت هزار بقاع متبرکه معتبر و دارای سند و شناسامه مورد تایید این سازمان در سطح کشور وجود دارد.

حجت الاسلام نوروزپور اظهار کرد: اشتیاق مردم برای فراگیری معارف قرآنی از سوی امام زادگان وقت یا هجرت به دلیل ظلم و جور فضا حاکم در دوران بنی امیه و بنی عباس نیزاز مهمترین دلایل نقل مکان امام زادگان به این گونه نقاط کشور است.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف گفت: تجمع بیشتر شیعیان و دوستداران علوی در این گونه از نقاط کشور و تمایل مردم برای فراگیری تعالیم مذهبی از دیگر دلایل وجود بقاع متبرکه در این مناطق است.

وی در خصوص ساخت برخی بقاع جعلی توسط عده‌ای سودجو و فرصت طلب برای کسب درآمد، گفت: در طول تاریخ 40 ساله جمهوری اسلامی بقعه‌های مختلفی که فاقد سندیت و اعتبار بوده یا مثلا به واسطه خواب، یک فرد اقدام به ساخت بقاع کرده‌اند پس ازعدم تایید، قانونا با آن‌ها برخورد شده و آن اماکن تخریب شده است.

حجت‌الاسلام نوروزپور تصریح کرد: سازمان اوقاف به جدیت با این گونه اماکن برخورد کرده و آن‌ها را پس از طی مراحل قانونی تخریب خواهد کرد یا این‌که ضریح ساخته شده جمع‌آوری و آن مکان در صورت دارا بودن شرایط لازم به حسینیه تبدیل شده است.

وی در پاسخ به این سئوال که کمک‌ها و نذورات مردمی واریزی به بقاع متبرکه معتبر صرف چه کارهایی خواهد شد، گفت: در حال حاضر اطلاعات و آماری در خصوص کمک‌های مردمی در قالب نذورات و غیره در اماکن مذهبی ندارم اما هزینه‌های جمع‌آوری شده در هر استان و برای توسعه و گسترش خود همان اماکن مذهبی هزینه خواهد شد.

به گفته وی، بخشی از هزینه‌های جمع‌آوری شده این گونه اماکن مذهبی، صرف انجام امور مراسم‌های مذهبی، عمرانی، فرهنگی، مدیریتی، مرمت و بازسازی و دیگر هزینه جاری آب، برق ، گاز و غیره خواهد شد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 25اردیبهشت1398 ، کدخبر: 19694: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۳
0
0
هر جایی که نگاه میکنی یک امامزاده رشد کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین