پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۳۸۱
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
مدیرکل بهزیستی لرستان به شناسایی ۵۰۰ کودک کار در لرستان اشاره کرد و گفت: کارگاه تولیدی برای مادران کودکان کار راه‌اندازی می‌شود.

شعارسال:فاطمه زهرا توکلی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات بهزیستی لرستان برگزار شد با بیان اینکه آنچه به عنوان آسیب اجتماعی مطرح می‌شود کودکان کار هستند اظهار داشت: متاسفانه کودکانی که باید در فضای کودکی خود رشد کنند به دلایل متعدد فقر مالی و فقر فرهنگی سر از خیابان در می‌آورند که برای هیچ شهروندی خوشایند نیست و گاها مزاحمت‌هایی برای شهروندان ایجاد می‌کنند.

وی افزود: بهزیستی به عنوان یک سازمان حمایتی که وظیفه حمایت و ارائه خدمات در بستر توانمندسازی دارد که در همین راستا سال 96 اولین مرکز حمایت از کودکان کار راه‌اندازی شد و سال گذشته نیز با توجه به افزایش تعداد کودکان کار با همکاری تشکل‌های غیر دولتی اقدام به شناسایی این کودکان کردیمو500کودک شناسایی شد که بر همین اساس دو مرکز خرم‌آباد و بروجرد راه‌اندازی شد.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به برقراری مبلغ 106هزار تومان مستمری جهت کمک هزینه معیشت برای 262نفراز کودکان کار عنوان کرد: امیدواریم برای کل کودکان کار این مستمری برقرار شود، توانمند کردن خانواده‌ها جهت مانع شدن از کارکردن کودکان یکی دیگر از اقدامات انجام شده بود که در این راستا 150 مادر آموزش دیدند و مدرک فنی و حرفه‌ای دریافت کردند و با همکاری اداره کار به دنبال جذب سرمایه گذارجهت راه‌اندازی کارگاه تولیدی برای مادران آموزش دیده هستیم.

وی بیان کرد: براساس مصوبه هیئت وزیران 11دستگاه متولی ساماندهی کودکان کار است در سازمان بهزیستی سعی کرده‌ایم کارگروه ساماندهی کودکان کار در سطح استان تشکیل دهیم؛سال گذشته طی مذاکراتی که با دادستان خرم‌آباد داشتیم و با کمک شهرداری‌ها و نیروی انتظامی برای خانواده‌های کودکان کار اخطاریه فرستاده شد که مانع از حضور فرزندانشان در سطح خیابان شوند.

توکلی گفت: جهت ساماندهی در مرحله دوم پس از اخطاریه به خانواده‌ها این کودکان جمع‌آوری و در مراکز نگهداری می‌شوند ولی متاسفانه هر بار پس از جمع آوری با کودکان کار جدیدی در سطح خیابان روبرو می‌شویم.

وی در رابطه با بیماران تی اس نیزتصریح کرد: در حال حاضر در استان لرستان 62نفر شناسایی و تشکیل پرونده داده‌اند و پس از تشکیل پرونده به این بیماران خدمات روانشناسیو مددکاری انجام می‌شود و همچنین این افراد 3تا 5 میلیون تومان کمک هزینه جراحی دریافت کرده‌اند.

مدیرکل بهزیستی لرستان در رابطه با کودکان EB خاطر نشان کرد: این بیماری یک نوع بیماری است که کودکان به دلیل نقص و ناتوانی انجام کارها تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار می‌گیرند ولی باید بدانیم که سازمان بهزیستی متولی درمان در جامعه نیست ولی ما خودمان را موظف می‌دانیم در حد اعتباراتی که در اختیار داریم کمک هزینه‌های درمان را به مددجویان پرداخت کنیم.

وی اظهار داشت: در بحث وسایل کمک توان بخشی خوشبختانه از سال 95 تاکنون رشد بسیار خوبی در بحث اعتبارات داشته‌ایم و سال 96 این اعتبار به یک و نیم میلیارد تومان رسیده است.

توکلی با بیان اینکه در بحث اعتیاد 22دستگاه متولی مبارزه با اعتیاد هستند افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از اعضای شورای مبارزه با مواد مخدر با سه استراتژی پیشگیری، درمان و توانمند سازی وارد عمل شده است، در بحث پیشگیری با توجه به اهمیت آموزش و مشارکت مردم 116 تیم اجتماع محور سال گذشته جمعیتی معادل 320هزار نفر در محیط‌های مختلف تحت پوشش قرار داده‌اند و همچنین در بحث درمان 65مرکز ماده 15 خدمات درمانی را بر اساس پروتکل‌هایی که دارند ارائه داده شده و در بحث توانمند سازی سال گذشته با توجه به اینکه بیس توانمند سازی اشتغال است در همین راستا 648نفر از معتادین بهبود یافته آماده سازی شغلی را دریافت کردندو 308نفر نیز وام خود اشتغالی گرفتند.

ویعنوان کرد: مرکز ماده 16یک سال و نیم گذشته با ظرفیت 200نفر به بهزیستی واگذار شد که در حال حاضر حدود 300نفر در این مرکز نگهداری می‌شود و در این مرکز فضایی که زنان نگهداری می‌شوندکه اصلاکافی و مناسب نیست و امیدواریم با راه‌اندازی مرکزی با ظرفیت 400نفر وضعیت بهتر شود.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به نظارت بر کمپ‌ها بیان کرد: در بحث نظارت بر کمپ‌ها سال گذشته 30مرکز غیر مجاز شناسایی شدکه از این تعداد 8مرکز به دلیل عدم تبدیل وضعیت قاتونی تعطیل شد.

وی گفت: در بحث توزیع دارو در مراکز سرپایی ترک اعتیاد از تعداد 157مرکز درمان سرپایی 17مرکز از سازمان بهزیستی مجوز گرفته‌اند و مابقی از علوم پزشکی که تیم‌های نظارتی را در سال گذشته به مراکز مختلف فرستادیم که در راستای اجرای ضوابط قانونی چندین مرکز تعطیل شده است.

توکلی در رابطه با مناسب سازی تصریح کرد سازمان بهزیستی متولی مناسب سازی نیست بلکه دبیر شورای مناسب سازی است که طی سه سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده جز استان‌هایاول یا دوم بوده‌ایم در همین راستا 90هزار متر مربع در استان مناسب سازی پیاده رو انجام شده است و همچنین سال گذشته مناسب سازی ساختمان 6دستگاه اجرایی انجام شده که متاسفانه ساختمان استانداری به دلیل نداشتن آسانسور و عدم مناسب سازی نتوانست 30نمره را بگیرد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار22 تیر 98، کدخبر: 2053383، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین