پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰
سمیه قاسمی طوسی مدیر کل بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: رفع مشکلات بانوان کارآفرین نقش مهمی در اشتغالزایی داشته و اعتماد به نفس و توانمندی های بانوان کارآفرین منجر مشارکت فعالانه زنان شد.
شعار سال:مدیر کل بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: رفع مشکلات بانوان کارآفرین نقش مهمی در اشتغالزایی داشته و اعتماد به نفس و توانمندی های بانوان کارآفرین منجر مشارکت فعالانه زنان شد.

سمیه قاسمی طوسی مدیرکل بانوان و خانواده استانداری، در افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های بانوان کارآفرین در بخش محروم بلده با اشاره به تلاش مضاعف خانواده ها با توجه به بالا رفتن سطح توقعات فرزندان نسبت به گذشته و سطح زندگی امروز، اظهار کرد: خواسته ها و اقتضائات زندگی اولویت هایی جدیدی را به زندگی ها اضافه کرده که باید بر اساس آن تصمیم گیری ها و برنامه‌ریزی ها انجام شود.

وی مشاغل خانگی را یکی از امورات کمک کننده به معیشت خانواده ها دانست و تصریح کرد: علیرغم اینکه مشاغل خانگی نیازبه تخصص و مهارتی که حتما را در دانشگاه های آکادمیک فراگرفته شود، ندارد اما جهاد کشاورزی و معاونت بهداشتی در خصوص تعریفی که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی از مشاغل خانگی دارد یک هم افزایی بین دستگاهی را می طلبد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران با اشاره به ضرورت یک مرکز نمایشگاهی و فروش دائمی محصولات  در شهرستان، گفت: باید به بانوان توانمند مجوزهایی مانند سایر نقاط مازندارن داده شود تا بتوانند محصولات خود را با برند های مورد تایید وزارت بهداشت به فروش برسانند.

قاسمی طوسی با بیان اینکه معمولا این بانوان توانمند و دارای مهارت در عرضه و فروش تولیدات به مشکل مواجه هستند، افزود: یک گروه استارتاپی( رویداد شتاب دهنده) که حرف اول را در کشور می‌زنند برای رفع مشکل فروش و کمک به بانوان کارآفرین به این نمایشگاه دعوت شدند.

وی ادامه داد: این گروه با کسب تجربه های موفق در سطح دنیا علاوه بر ایجاد انگیزه و رشد به مجامع بالاتر می آموزند تا چگونه با برند سازی در فضای مجازی فروش خوبی از تولیدات خود داشته باشند.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری مازندران خاطرنشان کرد: هم زمان با این رویداد در شهرستان ساری بین جهاد دانشگاهی و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و امور بانوان و خانواده استانداری برنامه توانمند سازی اقتصادی بانوان در حال تصمیم گیری است که امیدواریم با کمک نهاد های حمایتی بتوانیم این مهم را اجرایی کنیم.

قاسمی طوسی با اشاره به اعتماد به نفس و توانمندی های بانوان خواستار مشارکت فعالانه زنان شد و یادآورشد: فرصت هایی چون انتخابات شورا ها و دهیاری ها و انتخابات مجلس می تواند به دیده شدن زنان توانمند بیشتر کمک کند.
بانوان کارآفرین؛ نیازمند حمایت
ایجاد نمایشگاه مجازی برای صرفه جویی در هزینه ها

علی اسماعیلی نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی در ادامه این همایش با بیان اینکه نوآوری و خلاقیت در توانمندی معنا پیدا می کند، اظهار کرد: ایده و اندیشه نو و کارآفرینی همراه با سلیقه بانوان ارزش تولید را دوچندان می کند و مطمئنا سریعتر جذب بازار کار خواهند شد.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری با نامگذاری سال به نام رونق تولید از همه می خواهد تا با حمایت از کالای ایرانی در مقابل واردات بایستیم و از تولیددات داخلی هم برای مصرف خود و هم برای صادرات تلاش داشته باشیم .

نماینده مردم محمودآباد و نور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اکنون در عصر ارتباطات به سر می بریم، افزود: ایجاد یک نمایشگاه در فضای مجازی هم می تواند در صرفه جویی هزینه ها و هم جذب مشتریان در داخل و خارج از کشور را به همراه داشته باشد.

حمایت همه مدیران از زنان کارآفرین

علی شادمان فرماندار نور با اشاره به اینکه که این نمایشگاه بیانگر آن است که مسئولان تک بعدیی در توسعه عمل نمی کنند، اظهار کرد: علیرغم اینکه مسئولان در تنگنای شدید اقتصادی قرار دارند اما اتفاقات بسیار ارزنده ای در حوزه عمران و آبادانی در حال اتفاق افتادن است.

وی رینگ برق پل زنگوله به نسن، ایجاد ارتباط کابل نوری از هراز به بلده را از مهمترین اقدامات زیر ساختی عنوان کرد و گفت: توجه جدی دولت و همراهی و پیگیری نماینده یک دستگاه گریدر و لودر و دیگر تجهیزاتی که حدود 30 سال مردم بلده از این امکانات محروم بودند را باعث شده است.

فرماندار نور با بیان اینکه این نمایشگاه در حوزه های مختلف اشتغالزایی، ایجاد اتحاد در روح و ذهن زنان برای ورود به عرصه کار و تلاش را رقم خواهد زد، بیان کرد: قطعا این نمایشگاه شروعی تازه است تا خانواده ها علیرغم تربیت فرزندان و ایجاد الفت و انس اجتماعی  بتواند در تولید و اشتغال نقش کلیدی خودش را ایفا کند.

شادمان به حمایت همه جانبه تسهیلگرایی، همگرایی و کارشناسی همه مدیران به خانواده ها تاکید کرد و افزود: روزی ساکنین بلده به دلیل عدم امکانات مهاجرت کردن و اکنون فصل جدید مهاجرت عکس در حال اتفاق افتادن است امیدواریم با حمایت دختران و زنان پرتلاش و عفیف و پاکدامن و توانمند دوباره جوش و خروش کار و تلاش را در این بخش شاهد باشیم.

وی یادآورشد: اجرا شدن پل روستای کُلیک با بهترین سازه که بیش از 7 سال راکد مانده بود نوید بخش دولت تدبیر و امید در برابرهمه تحریم ها و مشکلات است.
بانوان کارآفرین؛ نیازمند حمایت
نیمی از چرخ اقتصاد خانواده در دستان توانمند بانوان

امین رنجکش بخشدار بلده با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال با عنوان «رونق تولید» اظهار کرد: امروزه زنان با دستان توانمند خود نیمی از چرخ اقتصاد خانواده ها را به حرکت درمی آورند که این نماشگاه می تواندگامی موثرهم در اقتصاد خانواده ها و هم انگیزه بیشتررابرای تولید محصول با کیفیت به همراه داشته باشد.

وی از ظرفیت های بسیار زیاد روستای یوش سخن گفت و افزود: ایجاد بازارچه فصلی در ایامی که این بخش شاهد گردشگران و مسافران زیادی است می تواند کمک بزرگی به زنان توانمند و کارآفرین این بخش باشد.

بخشدار بلده ادامه داد: د راین نمایشگاه موضوع نشاط اجتماعی بر اساس تاکیدات ریاست جمهوری و استانداری با جدیت و فوریت دنبال و عملیاتی شد.
بانوان کارآفرین؛ نیازمند حمایت
یوش روستایی با قدمت تاریخی در بخش بلده شهرستان نور در مازندران با آب و هوای ییلاقی و طبیعت بکر و دیدنی و چشمه های جوشان و زادگاه شاعر نام آورمعاصر و پدر شعر نو پارسی نیما یوشیج است.

نمایشگاه توانمندی های زنان کارآفرین در بلده با سه محور همچون غرفه های( صنایع دستی ، محصولات دامی و زراعی ، عرقیجات، محصولات خانگی ،گل و گیاه)، کارگاه آموزشی استارت آپ با سه دوره آموزشی کلاس های ایده تا محصول خلاقیت و نوآوری ، تولید محصولات ابداعات و نوآوری و اختراعات و جذب سرمایه گذار و توانمندی فروش برگزار شد.

همچنین اجرای برنامه فرهنگی شاد تابستانه از جمله اجرای کمدین، بمب خنده، تئاتر آسیب های اجتماعی، موسیقی، آواز خوانی در وصف نیما و برنامه های از این قبیل در طی برگزاری این نمایشگاه اجرا شد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:4مرداد1398 ؛کدخبر:98050401732،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین