پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۳۲۷
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کشور از رشد 100 درصدی انتصاب بانوان این وزارت خانه در دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم خبر داد
شعارسال:مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کشور از رشد 100 درصدی انتصاب بانوان این وزارت خانه در دولت دوازدهم نسبت به دولت یازدهم خبر داد.

فریبا نظری پورکیایی روز شنبه در حاشیه بازدید از توانمندی بانوان شهرستان ورامین  اظهارداشت : وزارت کشور با گستره فرمانداری ، بخشداری و دهیاری ها بیش از هر وزارت خانه دیگر در انتصاب زنان در پست های مدیریتی پیشتاز بوده است.
وی افزود: با تأکیدات ریاست جمهوری و توجه ویژه وزیر کشور در اشتغال 30 درصدی بانوان در پست های مدیریتی ، این امر با جدیت در حوزه بانوان و خانواده وزارت کشور دنبال می شود و امروز شاهد رشد صد در صدی انتصاب بانوان در پست های مدیریتی نسبت به دولت یازدهم می باشیم.
نظری پورکیایی افزود : امروز در حدود 330 نفر از بانوان کشور در حوزه های معاون مدیرکل به بالا ، معاون استاندار ، فرماندار ، معاونین فرمانداری و بخشدار منصوب و مشغول به کار می باشند.
وی تصریح کرد: از تعداد 2 هزار و 490 دهیار سراسر کشور ، بیش از 350 دهیار را بانوان تشکیل می دهند.
مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کشوریادآورشد: در جلسه امروز با وزیر کشور، برنامه شناسایی نیروهای توانمند درون وزارت کشور اعم از مرد و زن برای انتصاب در پست های مدیریتی فرمانداری و بخشداری آغاز شد.
وی تأکید کرد : در حوزه عملکرد مدیریتی بانوان ، به دنبال مقایسه عملکرد آن ها با مردها نیستیم چرا که مجموعه دولت به بحث شایسته سالاری تأکید دارد.
نظری پور کیایی تصریح کرد: از آن جا که تا کنون فرصت های مدیریتی کمتری در اختیار بانوان قرار گرفته است ، انتظار می رود که این فرصت به طور مساوی در اختیار خانم ها نیز قرار گیرد.
مشاور امور بانوان و خانواده وزارت کشور با اشاره به ظرفیت های شهرستان ورامین گفت : این شهرستان به لحاظ موقعیت خاصی که از نظر تاریخی ، تولید محصولات دامی و زراعی ، بوم گردی ، تولید محصولات مختلف از جمله پوشاک و نیز نزدیکی به پایتخت دارد، می تواند همکاری های مشترکی با تهران در برگزاری برخی از نمایشگاه ها و برنامه های حوزه بانوان داشته باشد.
وی افزود: در حوزه اشتغال بانوان و زنان سرپرست خانواده ، این افراد می توانند در حوزه های تسهیلات مشاغل خانگی ، از تسهیلات موجود به ویژه در حوزه روستایی و اطراف شهرها برخوردار شده و از طریق سامانه کارا ، تسهیلات ارزان قیمت با مدت زمان طولانی بازپرداخت پس از ارائه طرح های قابل اجرا با سقف نامحدود استفاده کنند.

*
دهیاری های ورامین به سمت کارآفرینی بانوان حرکت می کنند 

سرپرست فرمانداری ورامین گفت : به منظور توانمندی بانوان کارآفرین و بهره گیری از توان و ظرفیت این قشراز جامعه ، دهیاری های شهرستان ورامین به سمت کارآفرینی بانوان حرکت می کنند.
حسین کاغذلو روز شنبه در جریان بازدید فریبا نظری پور کیایی مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده از توانمندی بانوان کارآفرین روستاهی دمزآباد و آبباریک از توابع بخش جوادآباد ورامین افزود: بانوان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند و بی توجهی به ظرفیت این افراد باعث می شود که جامعه نیمی از توان خود را در توسعه و پیشرفت در اختیار نداشته باشد.
وی اظهارداشت: بانوان در حوزه های مختلف اجتماعی ، فرهنگی ، اقتصادی و سیاسی به خوبی ثابت کرده اند که می توانند از ظرفیت و توان خود استفاده کرده و از پس مسئولیت هایی که به آن ها واگذار شده برآیند.
سرپرست فرماندارورامین تصریح کرد: امروز بسیاری از بانوان کارآفرین این شهرستان توانسته اند تا در حوزه تولید محصولات مختلف از جمله کشاورزی ، صنایع دستی ، پرورش گل و گیاه و صنعتی ، علاوه بر پیشرفت اقتصادی منطقه ، فرصت های شغلی پایداری را برای دیگر زنان به ویژه بانوان سرپرست خانوار ایجاد کنند.
کاغذلو اظهار داشت: توان و ظرفیت بانوان در صورت حمایت مسئولان بروز بیشتری پیدا می کند و یقینا در سایه این پیشرفت و توسعه فعالیت بانوان ، جامعه نیز از پیشرفت پایدار اقتصادی برخوردار می شود.
وی با اشاره به فعالیت بانوان روستایی در حوزه تولید و اشتغال گفت : در حال حاضر 6 دهیاری روستاهای شهرستان ورامین به منظور توسعه فعالیت های اقتصادی موظف شده اند تا طرح ها و برنامه های حمایتی خود را ارائه کرده و به توسعه فعالیت آنان کمک کنند.
سرپرست فرمانداری ورامین افزود: تلاش می شود تا با برپایی نمایشگاه های تخصصی تولیدات و محصولات بانوان ، علاوه بر آشنایی جامعه با ظرفیت این افراد ، زمینه را برای فروش محصولات بانوان فراهم کرده و به توسعه فعالیت این بخش عظیم از جامعه کمک کرد.
وی آمادگی شهرستان ورامین را به عنوان پایلوت اجرای برنامه های ویژه وزارت کشور در حوزه بانوان اعلام کرد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار10شهریور 97، کد خبر: 83019436، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین