پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۹۶۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
انسیه خزعلی، معاون امور زنان ریاست جمهوری درباره موضوع پیگیری مطالبات جدید زنان توسط این معاونت که اخیراً در یک جلسه هم اندیشی مطرح شده بود، گفت: مطالبات یک ساله گذشته زنان در کشور توسط این معاونت به صورت کامل احصا شده و در صدد هستیم که این مطالبات را در احکام برنامه هفتم مورد توجه قرار دهیم . این مطالبات را در احکام برنامه هفتم لحاظ می‌کنیم تا در برنامه ریزی‌های آینده مورد توجه قرار گیرد که شامل موضوعات مختلف مانند تنقیح قوانین حقوقی بوده و در راستای پیشبرد حقوق زنان است.گویا قرار شده خانم خزعلی بشکل رگباری حاشیه درست کنند؟ بعد از موضوع پسر ، گشت ارشاد، بعدا ماجرای فوت خانم امینی و بعدش تهدید رسانه ها به شکایت ( واقعا این راهکار حقوقی را چه کسی به ایشان مشاوره داده بود؟) ، و حالا احصا مطالبات جدید زنان برای گنجاندن در برنامه هفتم. بخدا به خودت و مردم ظلم نکن خانم دکتر. استعفا بده . هرچند امیدی هم نداریم که با استعفا شما، فرد بهتری جایگزین شود؟!

شعار سال : یکی از ایرادات واقعی دولت ها در حدود بیست سال اخیر، سیاسی بازی در انتخاب معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور است.یادمان نمی رود که در زمان انتخاب خانم خزعلی،چقدر هشدار دادیم و نهی کردیم. چقدر گفتیم که انتخاب سیاسی را کنار بگذارید و این حوزه نیازمند مدیری مسلط در دو بعد فنی - کارشناسی و مدیریتی- سیاسی به مسائل حوزه زنان و خانواده است. اما گوشی شنوا نبود(احتمالا ،حالا هم نیست و باید به خدا پناه ببریم از این حد کم توجهی به حقوق زنان و دختران و خانواده). حتی گام جلو نهادیم و گفتیم که حاضریم بصورت داوطلبانه با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، همکاری نموده و تبادل تجربه داشته باشیم. اما باز هم احتمالا برخی بالا بلندی ها و خود ویژه بینی ها و تخت نشستن های مدیریت دولتی، مانع شنیده شدن صداها بود.

خانم دکتر خزعلی، بعد از یک سال فعالیت ، مدعی است که مطالبات زنان را احصا کرده اند و قصد دارند در برنامه هفتم توسعه دنباله گیری کنند؟! این صحبت به راحتی می رساند که ایشان تجربه اندکی در حوزه برنامه های توسعه ای و برنامه های پنج ساله کشور دارند. کسی نیست از ایشان بپرسد که تا به کی می خواهند به این نوع نمایش بازی های مدیریتی و ویترین چینی ها ادامه بدهند؟ کسی نیست بپرسد و بگوید که خانم خزعلی عزیز، مگر چند بند را می توانی در سند برنامه هفتم درخصوص زنان و دختران و خانواده جای بدهی؟ چرا اینقدر سطحی و سخیف با مسائل تخصصی برخورد می کنی؟ 

اگر می خواهی اثبات کنی که هستی، توصیه می کنیم که نیازی به این کار نیست. در نظامات اداری ایران تا زمانی که بالادستی شما از شما راضی بوده و گند خاصی زده نشده باشد، گویا کسی با مدیر پائین دست کاری ندارد. چون اصلا و احتمالا مطالبه و ماموریتی در کار نیست و به یک اعتماد سنتی، کارها واسپاری شده تا با سلیقه محوری و شعاردرمانی و ویترین چینی ، دنباله گیری شود( اگر در خصوص این ادعا شک دارید، شخص شما را به مناظره زنده در صداسیما یا دانشگاه معتبر دولتی، دعوت می کنیم). اگر عرایض ما درست بوده باشد، چقدر دل انسان می گیرد به غربت مباحثی چون توسعه بینانسلی ، تمدن سازی اسلامی- ایرانی و خدمات رسانی به زنان ( خصوصا زنان سرپرست خانوار).

اگر می خواهی اثبات کنی که کار می کنی و مجموعه تحت مدیریت شما بشدت فعال است، با انبوهی دلیل منطقی و قانونی و حتی شرعی می توانیم ثابت کنیم که این طور نیست (چنانچه تمایل داشتید، رسما تماس سازمانی بگیرید تا ادله ها بشکل مطلوب خدمت تان ارایه شود).

ابراز وجود کردن تان با موضوعاتی که می دانیم چه وضعیتی دارد، باور کنید بدجور روی اعصاب است. برای چندمین بار است که ادعا می کنیم شما توان ضعیفی برای فعالیت بین و فرابخشی دارید. شما فاقد اولویت بندی و کلان نگری لازم برای رفع نیاز مخاطبان سازمانی خودتان هستید. شما اشرافیت و تخصص لازم برای ساختار سازی چابک جهت همگرا سازی فعالیت امور زنان در دستگاه های مختلف را ندارید. شما از توان لازم برای استفاده حداکثری از ظرفیت های قانونی موجود جهت احقاق حقوق زنان برخوردار نیستید. خانم دکتر خزعلی، شما حتی تیم تخصصی کاملی برای اجرای کار ندارید. 

اگر بیراه ، سیاه و غیر منصفانه و حتی تخریبی گفته شده، توضیح دهید تا رسما و کتبا معذرت خواهی کنیم. اگر درست گفتیم ، گامی برای اصلاح بردارید. 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مربم
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
0
0
ممنون خیلی دنبالش میگشتم
ریحان نبوی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۸
0
0
با سلام و احترام
مطلب شما بسیار سنجیده منتقدانه بود
مواردی که به نظر میرسد وقت تجدید نظر در مورد آنها در جهت حمایت از زن و خانواده رسیده و حتی گذشته است:
با توجه به جمعیت تقریبا" 50% زنان فعال جامعه و نقش پذیری این جمعیت مهم ساختاری در کشور و نقش پر رنگ زنان و دختران در تامین مالی و حمایتی خانواده ها و پایان نقش سنتی مردان در مسئولیت اجتماعی و خانوادگی لازم است در جهت استیفای حقوق انسانی اخلاقی و شرعی زنان تمام مسئولین و دلسوزان اقدام عاجل فرمایند و بدانند هرگونه درنگی با توجه به خزنده و پیشرونده بودن اعتراضات مبتی بر خواسته های محقق نشده زنان در لایه های پنهان جامعه آرامی که در اغتشاشات شرکت نکرده اند میتواند زمینه مانور ضد انقلاب خارج نشین و شبکه های قدرتمند معاند را روز به روز با موضوعاتی داغ تر فراهم کند:
- بازنگری در مسائل وراثت و پایان دادن به نابرابری حقوق زن و مرد با توجه به - به روز بودن قوانین اسلام و تغییر شرایط جوامع و مسئولیت پذیری بیشتر زنان در امورات خانواده و افزایش آگاهی زنان نسبت به ارزشمندی وجود ایشان-.
- بازنگری در قوانین ضمن عقد و حمایت بیشتر اصولی و علمی و حاکمیتی از حق کارکردن، حق حضانت، حق طلاق و حق تقسیم اموال ماحصل تلاش خانواده در هنگام جدایی و... بانوان ( در این بستر با مطالعه و کارسنجی دقیق میتوان نقش سنتی و مضر مهریه را از ضمانت خوشبختی و آینده نگری به حد یک سنت نکوی زیبا ولی غیر مضر تغییر داد تا دادگاههای خانواده خلوت تر، زنان بی پشت و پناهی که از بی کسی و بی پولی مجبور به روسپیگری و ... شده اند تعدادشان کمتر و مردان بی گناهی که بدلیل عسر و حرج در زندان های مهریه ای گیر افتاده اند کمتر شود....)
و....
به نر میرسد تشکیل صندوقهای حمایت از زنان سرپرست خانوارفقط برای موارد خاص و اضطراری جواب داده و در اکثر دیگر موارد تامین امنیت شغلی، مالی و عاطفی زنان تنها و ... با بازنگری در قوانین طلاق، وراثت، اشتغال ، حضانت و به خودی خود بدون هزینه دولت از محل تقسیم درست و منصفانه سرمایه های مردم و خانواده ها قابل اجراست و بار مالی بسیار بسیار کمتری برای جامعه و دولت و بودجه به همراه دارد.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۹
0
0
واقعا شما باور کرده اید که انتخاب مدیران بر اساس شایسته سالاری است؟ زکی
انتخابات همه آشنا بازی و رفاقتی و منفعتی صورت می گیره. وگرنه شاهد این وضع لجن نبودیم که
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین