پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۹
انسیه خزعلی، معاون زنان رییس جمهور معتقد است: لوایح اصلاحی قوانین مربوط به زنان چرک‌نویس‌هایی بوده که هیچ پایه و پشتوانه‌ای نداشته است. کار علمی روی آن‌ها نشده بود و برای همین پشتوانه‌ای نداشتند. به‌صورت یادداشت در سال‌آخر فرستاده شده بود که، چون پشتوانه نداشتند همان‌موقع رد شدند.
شعار سال: انسیه خزعلی، معاون زنان رییس جمهور در گفتگو با هم میهن گفته است مسائل زنان با قانون حل نمی‌شود.

بخش‌هایی از این گفتگو را در زیر می‌خوانید:

هنوز جریمه‌ای درباره حجاب مصوب نشده است. جریمه قبلا هم در قانون بوده است، ولی هنوز جریمه‌ای مشخص نشده است. شاید بخواهند آن جریمه‌ای که قبلا بوده را تغییر دهند و بیشتر کنند.

به‌هرحال آسیب‌ها از هر نوعی که باشد به‌دنبال خودش خشونت می‌آورد و ما سعی کردیم بحث اورژانس اجتماعی را تقویت کنیم؛ معمولا از اورژانس‌های اجتماعی استان‌های مختلف گزارش می‌گیریم. البته این موضوع در شهر‌های بزرگ است، شاید در شهر‌های کوچک این امکان نباشد و اگر هم باشد با توجه به اینکه در شهر‌های کوچک معمولا آدم‌ها همدیگر را می‌شناسند، کمتر مراجعه می‌کنند. درمان بسیاری از این خشونت‌ها، درمان‌روانی و جسمی است که گرفتار آن شده‌اند؛ چه آن‌هایی که اعتیاد دارند و چه آن‌هایی که مشکلات روانی دارند. خشونت باعث مرگ زنان و مرگ مردان شده است و مواردی هم داشته‌ایم که زنانی بودند که همسران‌شان را به قتل رسانده‌اند. درمان همه این‌ها فرهنگ‌سازی‌ست که نیاز است در جامعه انجام شود و مرحله نخست نیاز به آسیب‌زدایی دارد.

لوایح اصلاحی قوانین مربوط به زنان چرک‌نویس‌هایی بوده که هیچ پایه و پشتوانه‌ای نداشته است. کار علمی روی آن‌ها نشده بود و برای همین پشتوانه‌ای نداشتند. به‌صورت یادداشت در سال‌آخر فرستاده شده بود که، چون پشتوانه نداشتند همان‌موقع رد شدند. فقط یکی از این لوایح بود که ما اصلاحاتی در آن انجام دادیم و با سبک قانونی‌تری سعی کردیم آن را به کمیسیون قضایی ببریم که در مورد باز کردن حساب از طرف مادر است و امیدواریم به نتیجه برسد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۴ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۶۷۰۴۱۸، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین