پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۵۸۴۷۲
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
انسیه خزعلی گفت: شعار معاونت امور زنان و خانواده عدالت فراگیر است؛ عدالتی که بتواند در همه بخش‌ها و در میان همه اقشار اهدافی را برای ارتقای زنان دنبال کند. این عدالت فراگیر اختصاص به بخش کوچکی از مسایل زنان ندارد بلکه همه مسایل سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی را شامل می‌شود.
شعار سال: دکتر انسیه خزعلی روز پنجشنبه در نشست با سازمان‌های مردم نهاد حوزه زنان و خانواده که در دفتر معاونت امور زنان و خانواده برگزار شد، با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد با جان و دل بر روی نیاز‌های جامعه متمرکز و حرکت می‌کنند و در حوزه زنان، برای از بردن تبعیض ها، در جهت ارتقای وضعیت زنان تلاش می‌کنند، اظهار داشت: نشست با این سازمان ها، زیباترین شروعی است که در سمت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری می‌توانیم داشته باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: امیدواریم همراه ما باشند و دست در دست هم و با اتفاق نظر بر روی مشترکات از همه گروه ها، اقشار و جناح‌ها در این مسیر مبارک گام برداریم.

معاون رئیس جمهوری با یادآوری این موضوع که جایگاه سمن‌ها در دولتی که به نام وشعار دولت مردمی شناخته شده بالا است، تصریح کرد: سمن‌ها که سازمان‌های داوطلبانه غیرسیاسی، غیردولتی و عام المنفعه هستند دارای ویژگی‌های حرکت مردمی هستند و امیدواریم این حرکت گسترش پیدا کند و در سال‌های آینده شاهد آن باشیم که این سازمان‌ها به عنوان یک سرمایه اجتماعی که می‌تواند تسهیل گر باشد، مشکلات را از نزدیک حس کند، مطالبه گر و ناظر باشد، کمک کار دولت باشند.

خزعلی افزود: تا آنجا که دولت بتواند به دست همین مردم که این تشکل‌ها و سازمان‌ها را ایجاد کرده اند حرکت کند. این سازمان‌های مردم نهاد باید بر وعده‌ها و برنامه‌هایی که دولت داده ناظر باشند و چگونگی اجرای آن را متذکر شوند؛ همچنین نصیحت کننده و خیرخواه باشند و اشکالات آن را بگویند و به خوبی مشکلات را به دولت منتقل کنند و در واقع نظارت بر کار دولتمردان داشته باشند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه سازمان‌های مردم نهاد نه تنها باید در کنار دولت بلکه پیشرو و جلوتر از حاکمیت حرکت کنند، خاطرنشان کرد: دولت هم در بحث محرومیت زدایی حمایت کننده این سازمان‌ها است.

وی افزود: شعار معاونت امور زنان و خانواده عدالت فراگیر است؛ عدالتی که بتواند در همه بخش‌ها و در میان همه اقشار اهدافی را برای ارتقای زنان دنبال کند. این عدالت فراگیر اختصاص به بخش کوچکی از مسایل زنان ندارد بلکه همه مسایل سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی را شامل می‌شود.

خزعلی با تاکید بر اینکه معاونت امور زنان از همه برنامه‌ها تا حدی که بتواند استقبال و حمایت مادی و معنوی می‌کند، گفت: در این جا، باید از همه عزیزانی که در این معاونت مسوولیت داشتند و حرکت‌های خوبی را انجام داده اند تشکر کنم که توانستند این سمن‌ها را به رشد برسانند. همچنین جا دارد که از همه کسانی که مدعی حقوق زن هستند به میدان بیایند و توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برساند و ما هم با رغبت و با آغوش باز از آنان استقبال می‌کنیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازایرنا، تاریخ انتشار:۱۸ شهریور ۱۴۰۰، کدخبر: ۸۴۴۶۵۱۰۰، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین