پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۵۳۹۶
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: هم اکنون آمار دقیقی از زنان نیازمند حمایت نداریم و با ایجاد پنجره واحد بین کمیته امداد و سایر نهاد‌های حمایتی، زنان نیاز به حمایت شناسایی می‌شوند.
شعار سال: با اشاره به ضرورت هم‌افزایی بین معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور و کمیته امداد، اظهار کرد: برای حمایت از مادران و زنان سرپرست خانوار و کمک به تغذیه زنان باردار که معیشت مناسبی ندارند، همچنین توجه به تغذیه آن‌ها در طول بارداری، با کمیته امداد همکاری می‌کنیم و این مهم از طریق مشاورین و مدیران زن در دستگاه‌های اجرایی محقق می‌شود.

وی در رابطه با شناسایی دقیق زنان سرپرست خانوار عنوان کرد: با همکاری نهاد‌های حمایتی ما هم به آمار درست و دقیق این زنان تحت پوشش و حمایت دست پیدا می‌کنیم و طبیعتاً باید تعامل باشد، بخش‌هایی را ما اطلاع داریم، بخش‌هایی را کمیته امداد در بررسی‌هایی که تحت حمایت دارد؛ باید بتوانیم تعامل خوبی داشته باشیم.

خزعلی با اشاره به لزوم تعامل با دستگاه‌ها و جلوگیری از موازی کاری گفت: باید تا جا‌هایی که دست ما باز است برای توانمندسازی‌ها به خصوص برای اشتغال کمک کنیم و در مواردی نیز بتوانیم از کمیته امداد کمک بگیریم، اینگونه با تعامل، از فعالیت هم مطلع شده و می‌توانیم به صورت مشترک برای جامعه هدف کار کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده یادآور شد: اجرای برنامه‌های حمایتی برای زنان را عمدتا از طریق مشاوران و معاونان کل زنان در ارگان‌ها محقق می‌کنیم و برای کمک به مسائل زنان سرپرست خانوار هم از همین طریق می‌توانیم پیگیری کنیم. معاونت زنان یک ستاد هماهنگی است و نمی‌تواند وارد اجرا شود و البته کمیته امداد هم که یک نهاد اجرایی است با هم افزایی مشاورین دستگاه‌ها می‌تواند کار منسجمی را از پیش ببرد تا پراکنده کاری نشود.

خزعلی افزود: همین مدل همواری را با مشاوران و مدیران امور زنان در استانداری‌ها با هماهنگی از پیش خواهیم برد تا وارد عملیات شویم. اینطور امور محلی و استان‌ها هم با دقت بیشتری اجرا می‌شود و جلسه‌ای با مدیران امور زنان در استانداری‌های سراسر کشور در کمیته امداد ترتیب خواهیم داد تا هماهکاری‌های بیشتری شکل بگیرد.

وی در رابطه با شناسایی دقیق و کمک به زنان سرپرست خانوار نیز گفت: پیشنهاد این است که پنجره واحد را برای زنان نیازمند حمایت با کمک نهاد‌های حمایتی، چون کمیته امداد و سازمان بهزیستی شکل دهیم. همچنین بنیاد‌های برکت و علوی لازم است با دیگر نهاد‌های حمایتی یک جا جمع شوند تا بتوانیم نیاز‌ها را بشناسیم و در جای خود هزینه کنیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در خصوص آمار زنان سرپرست خانوار و نیازمند حمایت خاطر نشان کرد: آمار زنان نیازمند حمایت پراکنده است و پنجره واحد موجب ایجاد آمار دقیق از زنان تحت پوشش نهاد‌های حمایتی خواهد شد و امیدوارم زودتر راه اندازی شود.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۴۰۰۱۲۲۶۲۱۰۹۷، www.isna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین