پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اتصال 78 درصد از واحدهای صنعتی مستقر در شرکت شهرک‌های صنعتی فارس به تصفیه‌خانه فاضلاب خبر داد.

شعارسال : محمدمهدی مهربانی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسعه پایدار در شهرک‌های صنعتی بدون حفظ محیط‌زیست، محقق نمی‌شود و بابیان این‌که برای دستیابی به شرایط مطلوب زیست‌محیطی تمهیدات و برنامه‌ریزی مناسبی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در نظر گرفته‌شده است، اظهار داشت: مکان‌یابی شهرک‌های صنعتی با توجه به ملاحظات زیست‌محیطی انجام و ارزیابی زیست‌محیطی پیش از احداث شهرک‌های صنعتی انجام می‌شود.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، استقرار و بهره‌برداری از سیستم‌های مدیریت زیست‌محیطی، تصفیه و استفاده مجدد از فاضلاب واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی، پایش و کنترل آلودگی هوا در شهرک‌های صنعتی به میزان استانداردهای زیست‌محیطی، ایجاد سیستم‌های مدیریت مواد زائد و بازیافت و توسعه فضای سبز در داخل و اطراف شهرک‌های صنعتی را از مواردی بیان کرد که در حال انجام و اجراست.

وی تصریح کرد: در این زمینه طرح استحصال پساب در شهرک صنعتی بزرگ شیراز در حال اجراست.

مهربانی افزود: به‌منظور اجرای این برنامه‌ها شبکه فاضلاب هم‌اکنون در 26 شهرک و ناحیه صنعتی این استان اجرا شده و تاکنون بیش از یک‌هزار و 400 واحد صنعتی که معادل 78 درصد از واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی فارس است به تصفیه‌خانه فاضلاب متصل شده‌اند.

وی در ادامه بابیان این‌که شهرک‌های صنعتی فارس رتبه نخست را در بین شهرک‌های کشور در زمینه تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در حال اجرا به خود اختصاص داده است، گفت: هم‌اکنون ساخت هفت تصفیه‌خانه در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حال اجرا یا طراحی قرار است که برای ساخت آن‌ها حدود 112 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌ شده است.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تصریح کرد: هم‌اکنون تصفیه‌خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی آب‌باریک، بزرگ شیراز و آباده سروستان، داراب، ملوسجان، سپیدان، شهید مصلحیان کازرون، نورآباد، ارسنجان و اقلید یک در حال فعالیت است که برای ساخت و بهره‌برداری از آن‌ها حدود 240 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مهربانی همچنین بابیان اینکه سامانه پایش مستقیم در تصفیه‌خانه‌های آب‌باریک و شهرک صنعتی بزرگ شیراز نیز بااعتباری افزون‌بر یک‌هزار و 700 میلیون ریال به بهره‌برداری رسیده است، گفت: سامانه پایش مستقیم در سایر شهرک‌های صنعتی نیز با توجه به اولویت در نظر گرفته‌شده راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به انجام برنامه‌های توسعه فضای سبز در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان، گفت: با اجرای این برنامه‌ها امید داریم، در حدود 25 درصد از فضای شهرک‌ها و نواحی صنعتی برنامه‌های توسعه فضای سبز انجام شود.

وی تصریح کرد: تاکنون 510 هکتار از مساحت شهرک‌های صنعتی در استان فارس به فضای سبز تبدیل ‌شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار چهار شنبه 06 آبان 1394 ، کد مطلب : 13940806000349 : www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین