پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۴۴۸۴
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
دستگاه سونوگرافی جنت‌شهر که به همت یکی از خیران از ۳ سال پیش در درمانگاه این شهر مستقر شده به دلیل کمبود نیروی متخصص رادیولوژی در حال خاک خوردن است.

شعارسال:بخش جنت داراب با 30 هزار نفر جمعیت از امکانات سونوگرافی محروم است، یکی از اهالی جنت‌شهر می‌گوید: «اهالی این شهر برای انجام سونوگرافی باید به داراب، فسا و شیراز مراجعه کنند و حتی در برخی مواقع زنان باردار که در دوران استراحت مطلق هستند از ساعت چهار صبح درگیر نوبت گرفتن در بیمارستان‌های فسا و شیراز باشند.»

حجت‌الاسلام محمدرضا خسروی، امام جمعه جنت‌شهر، در مورد مشکل نبود سونوگرافی در این شهر می‌گوید: در سال‌های اخیر تقاضاهای زیادی از سوی مردم برای فراهم کردن امکانات سونوگرافی در درمانگاه جنت‌شهر مطرح شده است.

امام جمعه جنت‌شهر می‌افزاید: در پی تقاضاهای مکرر مردم از طریق استان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان پیگیر فراهم کردن امکانات سونوگرافی در این درمانگاه شدیم که آنها در پاسخ گفتند که به دلیل کمبود اعتبار، خرید دستگاه سونوگرافی برای این درمانگاه مقدور نیست.

حجت‌الاسلام خسروی می‌گوید: ما به آنها گفتیم اگر دستگاه سونوگرافی را خودمان تهیه کنیم مشکلی برای راه‌اندازی سونوگرافی در این درمانگاه وجود ندارد؟ که در جواب گفتند مشکلی وجود ندارد. بنابراین با کمک یکی از خیران یک دستگاه سونوگرافی به مبلغ یک میلیارد ریال برای این درمانگاه خریداری شد.


وی می‌افزاید: بعد از گذشت 3 سال و با وجود دستور دانشگاه علوم پزشکی شیراز مبنی بر تأمین متخصص سونوگرافی برای درماگاه جنت‌شهر و درخواست فرمانداری داراب برای استقرار سونوگرافیست در جنت‌شهر، شبکه بهداشت داراب هیچ اقدامی در این زمینه نکرده و به دلیل بهانه‌های مختلف از جمله کمبود پزشک متخصص این دستگاه سونوگرافی در درمانگاه جنت شهر بدون استفاده مانده است.











امام جمعه جنت‌شهر معتقد است این گونه بدقولی‌ها و عدم پایبندی شبکه بهداشت به تعهدات سبب دلسردی خیران می‌شود.

کمبود متخصص سونوگرافی در شهرستان داراب جدی است

عبدالمجید ایلون کشکولی، رئیس شبکه بهداشت داراب، می‌گوید: اولویت ما ارائه خدمت به بیماران اورژانس و زنان باردار است اما متأسفانه به دلیل کمبود پزشک سونوگراف و صف طولانی مراجعه‌کنندگان به تنها مرکز سونوگرافی داراب بعضی از آنها می‌شوند برای انجام سونو به شیراز، جهرم و فسا مراجعه کنند.

کشکولی با اشاره به مشکل کمبود متخصص سونوگرافی در شهرستان داراب، می‌گوید: کل شهرستان داراب دست کم به 3 نفر سونوگرافیست نیاز دارد اما تنها یک سونوگرافیست در بیمارستان داراب حضور دارد که به دلیل کمبود نیرو مجبور است 3 برابر روال معمول کار کند.

امکان جذب نیروی سونوگرافیسیت برای درمانگاه جنت‌شهر وجود ندارد

وی می‌افزاید: با توجه به اینکه مشکل کمبود نیروی سونوگرافیست یک مشکل کشوری است و تنها مختص شهرستان داراب نیست تا اطلاع ثانوی توانایی جذب نیروی سونوگرافیست برای درمانگاه جنت‌شهر وجود ندارد و به رغم بنده در عمل نیز درمانگاه جنت ‌شهر به نیروی سونوگرافیست نیاز ندارد زیرا فاصله جنت‌شهر تا داراب تنها 10 دقیقه است و مراجعه‌کنندگان این درمانگاه می‌توانند برای انجام سونوگرافی به بیمارستان داراب مراجعه کنند.

کشکولی با بیان اینکه نه تنها جنت‌شهر بلکه زرین‌دشت نیز که نزدیک به یک ساعت با داراب فاصله دارد امکانات سونوگرافی ندارد، می‌گوید: با وجود همه این مسائل در آذر یا دی‌ماه امسال که زمان توزیع متخصصان در مراکز درمانی است اگر به داراب متخصص رادیولوژی داده شد ماهی یک روز، آن هم حدود دو ساعت امکان خدمات‌دهی به درمانگاه جنت‌شهر را دارد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان داراب می‌افزاید: از آنجا که امکان پرداخت حقوق به متخصص رادیولوژی که به جنت‌شهر فرستاده می‌شود برای ما وجود ندارد، خیران باید پرداخت حقوق ساعاتی که سونوگرافیست در آن درمانگاه حضور دارد را تقبل کنند.

شعارسال،با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار20مرداد96،کدخبر: 1488076، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین