پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۸۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
نایب رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با بیان اینکه لازم است مردم برای انجام معاینات بینایی به چشم‌پزشک مراجعه کنند، گفت: اغلب عینک‌سازان تجربی بدون مجوز در این حوزه فعالیت می‌کنند.

شعارسال: ابراهیم جعفرزاده‌پور نایب رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران در نشست خبری با بیان اینکه در زمینه بینایی در کشور با شرایط مناسبی مواجه نیستیم، توضیح داد: وجود دلال‌ها و همچنین عینک‌سازان تجربی باعث شده تا مردم در حوزه درمان بیماری‌های چشم با هزینه‌های زیادی مواجه شوند و خدمات باکیفیتی دریافت نکنند.

وی با بیان اینکه یک چشم‌پزشک چندین سال طول می‌کشد تا تحصیل خود را به پایان برساند و برای تربیت چنین فردی در نظام سلامت هزینه‌های زیادی صرف می‌شود، گفت: لازم است مردم در زمان مواجه برای معاینه و درمان بیماری‌های چشمی به اپتومتری یا چشم‌پزشک مراجعه کنند.

جعفر‌زاده‌پور با انتقاد از انجام اقدامات درمانی توسط عینک‌سازان تجربی گفت: آخرین آزمون از این افراد در سال ۱۳۶۸ گرفته شده است، اما همچنان شاهد فعالیت تعداد زیادی از این افراد در نظام سلامت هستیم که اغلب آن‌ها فاقد مجوز هستند.

این اپتومتریست تصریح کرد: کشور ایران یکی از کشور‌های پیشرو در زمینه علوم بینایی است و تحقیقات نشان می‌دهد اولین وسایل و تجهیزات کمک‌بینایی در کشور ایران تولید شده است.

وی در خصوص استفاده از عینک آفتابی توسط مردم توضیح داد: لازم است مردم برای تهیه عینک با اپتومتریست یا چشم‌پزشک مشورت کنند به دلیل اینکه فرد ممکن است به بیماری دوربینی یا نزدیک‌بینی مبتلا باشد و باید برای هر شخص عینک مورد نیاز وی تجویز شود.

نایب رئیس انجمن علمی اپتومتری ایران با اشاره به اینکه سال جاری، سال رونق تولید نامگذاری شده است، به انتقاد از فعالیت دلالان در این حوزه پرداخت و توضیح داد: متأسفانه بسیاری از این افراد اقدام به واردات فریم یا عدسی‌های عینک بی‌کیفیت می‌کنند و این موضوع باعث می‌شود مردم هزینه‌های زیادی را برای خرید عینک‌های بی‌کیفیت صرف کنند.

وی گفت:‌مواد اولیه ساخت عینک در کشور ما وجود دارد و باید سیاست‌گذاری دقیقی از سوی وزارت بهداشت و وزارت صمت برای تولید عینک در کشور صورت گیرد.

جعفر‌زاده‌پور با بیان اینکه وزارت بهداشت هیچ نظارتی بر کیفیت عینک‌ها ندارد، گفت: در مواقعی مشاهده می‌کنیم که افراد به دلیل استفاده از عینک‌های نامناسب به بیماری‌های چشمی یا حساسیت‌های پوستی مبتلا می‌شوند که لازم است در این زمینه نظارت بیشتری صورت گیرد.

* فعالیت ۳ هزار اپتومتریست در کشور

در ادامه این نشست جواد مولایی رئیس جامعه اپتومتری ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۳ هزار اپتومتریست در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: این افراد از سازمان نظام پزشکی و وزارت بهداشت مجوز دریافت می‌کنند، اما متأسفانه مشاهده می‌کنیم که در مواقعی بیمه‌ها نسخه اپتومتریست‌ها را قبول نمی‌کنند که این موضوع باعث سرگردانی بیماران می‌شود و فرد باید با مراجعه مجدد به چشم‌پزشک هزینه جداگانه‌ای را صرف کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 12مرداد1398 ، کدخبر: 782132: www.snn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین